• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

افزایش مالیات کمر اصناف را خم کرده است

  • کد خبر : 571
  • 25 مهر 1394 - 14:02
افزایش مالیات کمر اصناف را خم کرده است

اقتصاد ایران به دلیل شرایط و محدودیت های خاص پیش آمده در شرایط رکودی به سر می برد،استان مرکزی هم از این شرایط مستثنا نیست اما بار افزایش حتی ۱۰ برابری مالیات اصناف این استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است. به گزارش اصناف ایران به نقل از اتاق اصناف اراک ،اقتصاد ایران به […]

اقتصاد ایران به دلیل شرایط و محدودیت های خاص پیش آمده در شرایط رکودی به سر می برد،استان مرکزی هم از این شرایط مستثنا نیست اما بار افزایش حتی ۱۰ برابری مالیات اصناف این استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
به گزارش اصناف ایران به نقل از اتاق اصناف اراک ،اقتصاد ایران به دلیل شرایط و محدودیت های خاص پیش آمده در شرایط رکودی به سر می برد،استان مرکزی هم از این شرایط مستثنا نیست. این در حالی است که مالیات پرداختی فعالان اقتصادی به ویژه اصناف و مشاغل که تأثیر رکود در این بخش سریع تر است افزایش داشته است.
در حالی که اکثر فعالان اقتصادی خصوصا اصناف در شرایط نامطلوبی به سر می برند مالیات دریافتی از اصناف در سال های اخیر خصوصا در سال جاری از یک رشد بعضا ۴ تا ۵ برابر و حتی در بعضی از صنوف تا ۱۰ برابر برخوردار بوده است.
چنین جهشی در اخذ مالیات آن هم از اصناف که جزء قشر زحمتکش کشور هستند علاوه بر تعطیلی واحدهای صنفی، بحث فرارهای مالیاتی و بخش زیر زمینی اصناف را هم افزایش می دهد.
برای وصول مالیات عادلانه و حقه از واحدهای مختلف خصوصا اصناف با اجرای طرح جامع مالیاتی و مکانیزه کردن فرایندهای تشخیص وصول مالیات، ایجاد و استفاده از بانک های اطلاعاتی مؤدیان، زمینه وصول مالیات عادلانه و حقه فراهم می شود.
در صورتی که افزایش چند برابری مالیات در سال جاری با اتکا به اطلاعات دقیق صورت می گرفت مشکلات کمتری را به همراه داشت.

رکود و افزایش مالیات بر اصناف؛ دو آبی که در یک جوی نمی روند

جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: در شرایطی که کشور در رکود قرار دارد افزایش مالیات بر اصناف ضرر به اقتصاد کشور است.

وی بیان کرد: در شرایطی که کشور سال ها در رکود قرار دارد افزایش مالیات بر اصناف نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نمی کند بلکه به آن ضرر می زند.
زند اظهار کرد: افزایش چند برابری مالیات بر اصناف در سالجاری باعث جمع آوری تعدادی از کسب ها خواهد شد که این خود ضررهای بیشتری به همراه خواهد داشت.
وی رجوع اصناف به عملیات زیر پله ای را یکی دیگر از دلایل افزایش مالیات بر اصناف عنوان کرد و افزود: این امر باعث توزیع خارج از شبکه توسط اصناف نیز خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش مالیات بر اصناف با تصمیم دولت و مجلس اجرا شده است، بیان کرد: اجرای این تصمیم عاقلانه نبوده و امیدواریم سال آینده شاهد افزایش مالیات بر اصناف نباشیم.
زند یکی از وظایف اتاق اصناف در اجرای ماده ۴۶ قانون نظام صنفی را پیگیری مطالبات واحدهای صنفی در شهرستان‎ها دانست، یادآور شد: اعتراضات گسترده‎ای نسبت به افزایش مالیات وجود دارد که در این زمینه اعتراضات به تهران ارسال شده است.
وی قانونمند کردن مالیات های اصناف را از دیگر مسائلی عنوان کرد که نیاز به توجه بیشتری بوده و در این رابطه افزود: متاسفانه افزایش مالیات ها باعث کاهش واحدهای صنوف شده است.
افزایش ۱۰ برابری مالیات برخی واحدهای صنفی را تعطیل کرده است

دبیر اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک نیز با بیان اینکه اتحادیه ها هر ساله با دغدغه مالیاتی روبه هستند گفت: سازمان مالیاتی اصناف را به سمت و سویی سوق می دهد تا منافع خودشان را تامین کنند.
سعید بیات زاده با گلایه از افزایش مالیات بر اصناف گفت: در صورتی که هدف نهایی از دریافت مالیات عدم اتکا به درآمد نفتی است می توان با اعتماد سازی، آموزش و ایجاد بسترهای لازم برای بالا بردن توان اصناف از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.
بیات زاده اظهار کرد: در این صورت است که دولت می توان به هدف مدنظر خودش دست پیدا کند و اصناف هم همکاری لازم را با آنها داشته باشد.

وی به شرایط تورم و رکود حاکم بر بازار اصناف اشاره و بیان کرد: در این شرایط لازم است معافیت های مالیاتی متناسب با مسائل روز حساب شود.

دبیر اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک افزود: به دلیل اشرافی که روسای اتحادیه ها نسبت به وضعیت اصناف دارند شایسته است در تصمیم گیری ها در خصوص اصناف از نظر اتحادیه ها هم استفاده شود.
بیات زاده با بیان اینکه مالیات برخی از مودیان تا ۱۰ برابر افزایش یافته است ادامه داد:این موضوع منجر به تعطیلی برخی واحدهای صنفی شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، سازمان مالیاتی در دریافت مالیات از مودیانی که به دلیل حوادثی از قبیل آتش سوزی، ورشکستگی و.. دچاره حادثه شده اند برنامه ای را ندارد.
دبیر اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی نسبت به دریافت مالیات از اصناف به قول ها و وعده های خود وفادار نیست افزود: شایسته نیست به هر بهانه ای مودیان را از توافق خارج کنند، امیدواریم سازمان مالیاتی منطقی و با اصول رفتار کند.
بیات زاده با بیان اینکه اتحادیه ها هر ساله با دغدغه مالیاتی روبه هستند گفت: سازمان مالیاتی، اصناف را به سمت و سویی سوق می دهند تا منافع خودشان را تامین کنند.
وی با تاکید بر اینکه اصناف همیشه خواهان پرداخت سهم مالیاتی خود هستند ادامه داد: تمامی صنوف خواهان عدالت، انصاف و کار کارشناسی در پرداخت مالیات ها هستند.
در شرایط رکود افزایش مالیات کیفیت محصولات تولیدی را کاهش می دهد
حسین اکبری رئیس اتحادیه کیف، کفش و تشک دور اتومبیل اراک گفت: افزایش مالیات در شرایطی که اقتصاد کشور در وضعیت رکود قرار دارد کیفیت محصولات تولیدی را کاهش می دهد.
اکبری به افزایش مالیات بر اصناف اشاره کرد و گفت: امسال مالیات بر اصناف در مقایسه با سالهای قبل بیش از سه برابر افزایش داشته است.
رئیس اتحادیه کیف، کفش و تشک دور اتومبیل اظهار کرد: در شرایطی که کشور در رکود به سر می برد با افزایش مالیات تولید کنندگان به منظور اینکه بتوانند تولیدات خودشان را بدون افزایش قیمت به فروش برساند به تدریج کیفیت محصولات تولیدی خود را کاهش می دهند.
وی با بیان اینکه این موضوع امروز مشکلانت اکثر واحدهای صنفی تبدیل شده است اظهار کرد: در این خصوص به منظور کاهش مشکلات واحدهای صنفی لازم است مالیات های که از اصناف گرفته می شود کم شود.
رئیس اتحادیه کیف، کفش و تشک دور اتومبیل افزود: در حال حاضر به دلیل رکودی که بر بازار کیف و کفش حاکم است قیمت محصولات نسبت به سال های قبل مناسبتر است.
امیدواریم با برنامه ریزی که از سوی فعالان اقتصادی صورت می گیرد مالیات ها به گونه ای تعیین شود که کمتر اثر منفی را برروی واحدهای تولیدی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.