• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
13

خروج از رکود با حمایت از اصناف میسر می شود/ واقعی کردن نرخ ارز ضروری است

  • کد خبر : 1528
  • 16 آذر 1395 - 8:38
خروج از رکود با حمایت از اصناف میسر می شود/ واقعی کردن نرخ ارز ضروری است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: دولت نباید در ارائه بسته خروج از رکود تنها واحدهای صنعتی را لحاظ کند چرا که بحث خروج از رکود بدون همراهی اصناف میسر نخواهد بود؛ از این رو لازم است تسهیلات مربوطه در اختیار صنوف تولیدی هم قرار گیرد. محمدعلی صدیقی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی […]

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: دولت نباید در ارائه بسته خروج از رکود تنها واحدهای صنعتی را لحاظ کند چرا که بحث خروج از رکود بدون همراهی اصناف میسر نخواهد بود؛ از این رو لازم است تسهیلات مربوطه در اختیار صنوف تولیدی هم قرار گیرد.

محمدعلی صدیقی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: از تیم اقتصادی دولت گله مند هستیم چرا که عملکرد و نقش تاثیر گذار واحدهای تولیدی کوچک  اصناف را در گردش چرخه تولید و اقتصاد کشور نادیده می گیرند.

وی تصریح کرد: بحث خروج از رکود بدون همراهی واحدهای صنفی به عنوان بزرگترین تشکل فعال بخش خصوصی کشور که نقش بسزایی را در اشتغالزایی دارند، موفق نخواهد بود و این موضوع در همه جای دنیا و کشورهای توسعه یافته به اثبات رسیده اما متاسفانه در کشور با دید اقتصادی به این قضیه نگاه نمی‌شود.

صدیقی با بیان اینکه اصناف به دلیل گردش مالی بالا می توانند اشتغال فراوانی ایجاد کنند، گفت: این بنگاه های تولیدی کوچک هستند که چرخ واحدهای بزرگ را به حرکت در می آورند ضمن اینکه خوراک اقتصادی کارخانه های صنعتی بزرگ را همین واحدها تامین می‌کنند.

وی افزود: از تیم اقتصادی دولت می خواهیم که نگرش صحیح به واحدهای تولیدی کوچک داشته باشند و به آن با نگرش سیستمی نگاه کند چرا که واحدهای تولیدی کوچک نه تنها می توانند مصرف داخلی را تامین کنند بلکه در صورت حمایت می توانند در عرصه جهانی علاوه بر ارائه محصولات صادراتی، زمینه رشد  اقتصادی کشور را فراهم کنند.

صدیقی با بیان اینکه هر گونه نوسانات شدید نرخ دلار به  صادرات آسیب می زند ، بر لزوم واقعی کردن نرخ ارز در شرایط فعلی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: چین به عنوان غول اقتصادی یکی از مناقشاتش پایین نگه داشتن قیمت یوآن نسبت به دلار است که آمریکا نسبت به این موضوع نگران است و می بینیم نتیجه آن ورود خودروهای چینی در خیابان های آمریکاست ضمن اینکه سالانه  بیش از ۵۰۰ نوع کالا از چین وارد آمریکا می شود. /

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1528
  • ارسال توسط :
  • 524 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای خروج از رکود با حمایت از اصناف میسر می شود/ واقعی کردن نرخ ارز ضروری است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.