• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جم برگزار شد

  • کد خبر : 601
  • 13 آبان 1394 - 7:32
دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری شهرستان جم دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت با حضور اعضاء در سالن دادگستری برگزار گردید. در این جلسه سهیلی رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با بیان اینکه در دنیای امروز جامعه شناسان جرم را واقعیتی می دانند […]

به گزارش روابط عمومی دادگستری شهرستان جم دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت با حضور اعضاء در سالن دادگستری برگزار گردید.

در این جلسه سهیلی رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با بیان اینکه در دنیای امروز جامعه شناسان جرم را واقعیتی می دانند که در جامعه متولد شده و رشد و پرورش پیدا می کند و برای کاهش وحذف جرم از جامعه باید به دنبال شناسایی عوامل بروز جرم به جای تکیه بر ابزار سرکوب کننده باشیم اظهار داشت برنامه های پیشگیری در سه سطح فردی،جمعی و ملی قابل اجرا می باشد که ما در شهرستان با همکاری تمامی ادارات و نهادهای عضو شورا مقوله پیشگیری را در دوسطح فردی وجمعی دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه آگاه سازی مردم از قوانین و مقررات و آسیب های اجتماعی ، عواقب قانون شکنی و قانون گریزی ، ناامن کردن فضا برای افراد مستعد ارتکاب جرم و ایجاد اشتغال برای افراد بیکار در جامعه می تواند نقش موثری در کاهش وقوع جرائم داشته، وی از مردم درخواست نمود در مرحله اول صاحبان اموال می بایست با حفاظت و نگهداری صحیح از اموال خود نقش اصلی در کاهش وقوع جرم سرقت ایفاء نمایند.
در ادامه رئیس دادگستری شهرستان جم با ابراز خرسندی از کاهش ۶۸% جرم سرقت در مدت ۷ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۳ افزود در ۷ماهه اول سال ۱۳۹۳ تعداد ۱۰۸ فقره پرونده مربوط به سرقت ثبت دادگاه عمومی شهرستان گردیده بود که این رقم در۷ماهه اول امسال به ۶۶ فقره پرونده کاهش پیدا نموده است.
در ادامه حجت الاسلام فقیه سرپرست دادسرای عمومی وانقلاب و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با تبیین مصوبات جلسه قبل با تاکید بر نقش اعضاء در پیشبرد اهداف شورای پیشگیری ،از تمامی نهادها وادارات عضو شورا خواست تا با برداشتن گامهای عملی در تحقق اهداف و کاهش جرائم در شهرستان مجموعه دستگاه قضایی شهرستان را یاری نمایند.
وی از غیبت برخی ادارات عضو از جمله دانشگاهها در جلسات شورای پیشگیری اظهار گلایه مندی نموده و با بیان اینکه حدود ۳۰% سرقت های واقع شده مربوط به سرقت موتورسیکلت می باشد از مالکان موتور سیکلت ها خواست تا نکات ایمنی در این خصوص رعایت نمایند.
در پایان جلسه با پنج مصوبه در راستای پیشگیری از بزه سرقت خاتمه یافت.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.