• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

صدور بیش از ۵۵ هزار پروانه کسب با اشتغالزایی حدود ۱۴۰ هزار نفر

  • کد خبر : 2108
  • 14 مرداد 1396 - 9:23

رئیس اداره اصناف و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تا پایان تیر ماه گذشته ۵۵ هزار و ۷۵۱ پروانه کسب با حدود ۱۴۰ نفر اشتغالزایی برای اصناف استان صادر شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، بیژن جنابی روز چهارشنبه در دومین گردهمایی مدیران اصناف و […]

رئیس اداره اصناف و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تا پایان تیر ماه گذشته ۵۵ هزار و ۷۵۱ پروانه کسب با حدود ۱۴۰ نفر اشتغالزایی برای اصناف استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، بیژن جنابی روز چهارشنبه در دومین گردهمایی مدیران اصناف و روسای  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: اصناف ویترین جامعه و در همه بخش ها تاثیرگذار هستند.

وی به ظهور کسب و کارهای نوین اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد تا ۱۰ سال آینده وضعیت کسب و کارها بسیار متحول شود که لازم است اصناف از هم اکنون برنامه ریزی های لازم را در این خصوص پیش بینی کنند.

جنابی با تشریح عملکرد اداره متبوع خود اظهار کرد: حمایت از برندسازی، ترویج فرهنگ استاد – شاگردی، بررسی ضوابط اختصاصی و عمومی اتحادیه های صنفی صدور پروانه کسب، تعامل و همکاری با مراکز آموزشی و دانشگاهی و ترویج فرهنگ بهره وری، تدوین برنامه راهبردی توسعه صادرات برای اتحادیه های صنفی دارای مزیت صادرات، بازسازی و نوسازی فرایند بهبود محصولات صنوف تولیدی، ایجاد شهرک های صنفی، شناسایی بنگاه های صنفی تولیدی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کسب و کارهای نوین از جمله اقدامات این اداره است.

وی درباره برنامه های اسل ۹۶ گفت: شناسایی برندهای برتر در حوزه اصناف از مهم ترین برنامه های امسال اداره اصناف صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است که در این زمینه ۱۰۰ محور احصا شده و از طریق فراخوان در قالب ۸ محور اصلی دنبال خواهد شد.

جنابی تصریح کرد: اصناف بویژه صنوف تولیدی باید با کسب و کارهای نوین آشنا شوند و باید تولیدات خود را به روز و مطابق با سلایق امروزی مشتریان داشته باشند.

وی ادامه داد: برای اصناف استان مرکزی ایجاد ۵۵۰۰ شغل در حوزه اصناف پیش بینی شده که قطعا عملی خواهد شد.

جنابی، حذف حریم و حدود صنفی، مالیات ، بیمه تامین اجتماعی، قانون کار، برنامه پروانه تخصصی برای املاک و خودرو ، نبود حمایت از صنوف تولیدی شهرستان ها، نداشتن ابزار کافی برای جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه و کسب و کارهای مجازی را از جمله مشکلات اصناف استان برشمرد.

وی گفت: مهم ترین انتظارات اصناف استان مرکزی نیز تقویت و حمایت از اتحادیه ها و تشکل های صنفی، حمایت از صنوف تولیدی بویژه صنوف صادرات گرا، پیگیری بیمه صنوف و همچنین استفاده از نظرات اتاق اصناف شهرستان ها در اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با صنوف است.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=2108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.