• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

نشست خبری مدیر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه

  • کد خبر : 335
  • 22 مرداد 1394 - 13:06
نشست خبری مدیر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه

صبح امروز نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اصحاب رسانه برگزار گردید. مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم در ابتدای سخن با تبریک روز خبرنگار بیان داشت: در کنار حمایت های مسوولان استان و شهرستان، توانستیم در سال جاری به موفقیت هایی در زمینه های مختلف آموزشی دست یابیم که در این میان […]

صبح امروز نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اصحاب رسانه برگزار گردید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم در ابتدای سخن با تبریک روز خبرنگار بیان داشت: در کنار حمایت های مسوولان استان و شهرستان، توانستیم در سال جاری به موفقیت هایی در زمینه های مختلف آموزشی دست یابیم که در این میان اصحاب رسانه نقش برجسته ای ایفا نمودند.

مدبر آموزش و پرورش شهرستان جم گفت: سال گذشته در تعامل با ادارات، شرکت ها و خیرین توانستیم در زمینه سیاست های ابلاغی مقام عالی وزارت در زمینه توسعه مشارکت های مردمی و بهسازی نیروی انسانی و موارد دیگر گام های خوبی برداریم.

سجادی با بیان اینکه در سال گذشته دو فضای آموزشی در شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت خاطرنشان کرد: احداث شش فضای آموزشی جدید با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس، پتروشیمی پازارگاد، خیرین و اعتبارات شهرستانی و استانی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نیز احداث سه مدرسه در دستور کار قرار می گیرد ادامه داد: با توجه به توسعه شهر جم، همچنان کمبود فضای آموزشی در شهر جم و همچنین شهرستان وجود دارد.

سید علیرضا سجادی گفت: سال گذشته در زمینه کمک به دانش آموزان کم بضاعت، برگزاری ۳۲ همایش و کارگاه آموزشی برای بهسازی نیروی انسانی و همچنین برای دانش آموزان، جلب مشارکت های مردمی، استفاده از ظرفیت های مناطق پیرامونی و صنعت، حمایت از دانش آموزان یتیم و پروژه مهر و موارد دیگر، آموزش و پرورش جم شاهد موفقیت های بسیاری بود که این موارد سبب شد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جم در اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور بدرخشد و حائر رتبه های برتر شود.

به گزارش آینه جم، در ادامه مدیر آموزش و پرورش جم به سوالات مدیران سایت های خبری پاسخ داد:

سجادی در پاسخ به سوال فوق بیان داشت: در زمینه کسب رتبه های زیر هزار، تعداد رتبه های سال جاری همانند سال گذشته بوده است و حتی امسال دانش آموزانی که رتبه های بین هزار تا دو هزار کسب کردند تعدادی قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: موفقیت در کنکور به عوامل گوناگونی بستگی دارد و ۵۰درصد موفقیت مدیون تلاش دانش آموزان است و ۲۵درصد موفقیت به خانواده و ۲۵ درصد به آموزش و پرورش وابسته است.

این مسئول با ذکر این مثال که رتبه های ۵و ۶ کنکور امسال از شیراز روزانه ۱۳ الی ۱۴ ساعت مطالعه داشته اند افزود: اگر هر دانش آموزی از جم نیز این حجم مطالعه داشته باشد قطعا موفق خواهد بود.

سجادی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که دانش آموزان شهرستان جم با آن گریبان گیر هستند این است که متاسفانه دانش آموزان تفاوت و تمایزی میان دانشگاه های دولتی و غیردولتی قائل نمی شوند و در این زمینه نیاز است اطلاع رسانی شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم با بیان اینکه در زمینه کنکور باید برنامه ریزی دراز مدت انجام شود و بازدهی دانش آموزان پروسه بیشتر از یک سال طول می کشد ادامه داد: خانواده ها در زمینه کنکور، نقش مهمی دارند.

سجادی ادامه داد: در سفر مدیران مدارس جم به یزد، اکثر آنان بر نقش مهم و موثر خانواده های یزد بر قبولی های دانش آموزان آنان تاکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کنکور با کمک و حمایت منطقه ویژه پارس جنوبی و مهندس یوسفی، طرح نخبه پروری در شهرستان جم از ابتدای مرداد ماه آغاز شده است.

سجادی با گلایه از استقبال کم دانش آموزان از طرح نخبه پروری بیان داشت: حدود ۵۰ نفر از کلاس ها استقبال کرده اند!.

سجادی در پاسخ به سوال فوق بیان داشت: بودجه امسال شهرستان کاهش داشته است و با توجه به این که، آب اولویت اول شهرستان بوده است حدود دو میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش منظور شده است.

سجادی نگاه فرماندار شهرستان جم را به آموزش و پرورش قابل تقدیر دانست و بیان داشت: امسال نیز احداث سه فضای آموزشی جدید در شهرستان جم از سر گرفته می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم، با بیان اینکه بین این دو اداره شهرستان، تعامل وجود دارد افزود: این تعامل کافی نیست باید طرفین از ظرفیت های همدیگر بیشتر استفاده کنند.

سجادی در زمینه فوق بیان داشت: ریاست جلسات شورای آموزش و پرورش جم، فرماندار است و در صورتی که ایشان موافق حضور اصحاب رسانه باشد جلسات با حضور خبرنگاران برگزار می شود.

سجادی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته شاهد موفقیت های بسیاری توسط دانش آموزان جم در زمینه مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی بوده ایم و حتی آموزش و پرورش جم در برخی رشته ها در کشور جزء برترین ها بود اما مطمئن باشید سال جدید بهتر از سال گذشته خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم ادامه داد: در یک سال گذشته، که موفقیت های بسیاری همراه بوده است تجارب ارزنده ای نیز کسب کرده ایم.

سجادی خاطرنشان کرد: امسال نظارت بیشتری خواهیم داشت و به همه مدیران مدارس و پرسنل آموزش و پرورش و فرهنگیان اعلام کرده ایم که امسال باید سالی پرتلاش، همراه با فعالیت های بیشتر و کیفیت بهتر داشته باشیم و در این زمینه همه باید خود را آماده کنند.

وی ادامه داد: امسال تلاش می کنیم خانواده ها، بیشتر درگیر آموزش و پرورش کنیم و مدیران فعالتر شوند و تلاش می کنیم موفقیت های بیشتری توسط دانش آموزان کسب شود.

سجادی گفت: اگر می خواهیم استان بوشهر همتراز با استان های برتر کشور در کنکور شود باید اولیاء دانش آموزان در زمینه تعامل و همراهی با آموزش و پرورش بیشتر فعال شوند باید نوع نگاه والدین به آموزش و پرورش تغییر کند.

عضو شورای اداری شهرستان جم بیان داشت: برای اینکه آموزش و پرورشی مترقی در استان داشته باشیم نیازمند توسعه مشارکت های مردمی هستیم گرچه هیچ اجباری بر والدین دانش آموزان نیست ولی با بودجه فعلی آموزش و پرورش نمی توانیم با استان های پیشرو رقابت کنیم.

سجادی با اظهار اینکه نباید آموزش و پرورش سیاست زده شود بیان داشت: مجموعه فرهنگیان شهرستان جم با دولت تدبیر و امید همسو هستند.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در زمینه اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید کارشکنی کند قطعا با آن برخورد می کنیم بحمدالله تا الان گزارشی در این زمینه به مدیریت آموزش و پرورش نرسیده است.

سجادی بیان داشت: آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه تر پروژه مهر است امیدواریم با همراهی و حمایت همه مسئولان شهرستان، آحاد مردم و اولیاء و همچنین اصحاب رسانه، این مرحله نیز با موفقیت پشت سر بگذرانیم و دانش آموزان با امید و نشاط سال جدید تحصیلی آغاز کنند و مهری متفاوت تر از سال های قبل داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم در پایان از عنایت و توجهات حصیری مدیر کل سابق و کرمی مدیرکل فعلی آموزش وپرورش استان و معاونین اداره کل، نادری فرماندار سابق جم و نوروزی فرمانداری فعلی شهرستان، گنجی امام جمعه جم، رفیعی پور معاون فرماندار جم، شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان، فرهنگیان شهرستان، پرسنل آموزش وپرورش جم، نماینده مردم در مجلس و اصحاب رسانه در سال گذشته تحصیلی تقدیر و تشکر کرد.

۲۳ ۲۲ ۲۱ ۲۴ ۲۵ ۲۶

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.