• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

آب پاک مدیران شهرک های مسکونی جم بر دستان فارغ التحصیلان جویای کار شهرستان!

  • کد خبر : 540
  • 24 مهر 1394 - 17:54
آب پاک مدیران شهرک های مسکونی جم بر دستان فارغ التحصیلان جویای کار شهرستان!

به گزارش آینه جم، از ایجاد شهرک های مسکونی در شهر جم، چندین سال می گذرد شهرک هایی که زیرمجموعه شرکت های نفتی است ؛ با ایجاد این شهرک ها ( یا محله ها) در شهر جم، همیشه نحوه تعامل سازنده مدیران و مجموعه ساکن در آن با شهرستان و مسئولان شهرستان، از چالش های […]

به گزارش آینه جم، از ایجاد شهرک های مسکونی در شهر جم، چندین سال می گذرد شهرک هایی که زیرمجموعه شرکت های نفتی است ؛ با ایجاد این شهرک ها ( یا محله ها) در شهر جم، همیشه نحوه تعامل سازنده مدیران و مجموعه ساکن در آن با شهرستان و مسئولان شهرستان، از چالش های پیشرو بوده است.

حضور شهرک ها در جم، تاثیرات مثبت و منفی در شهرستان داشته است که در فرصت این یادداشت نمی گنجد.

در بعد اشتغال زایی، حضور شهرک ها در جم، می توانست موثر باشد کما اینکه در مقطعی نیز کارنامه قابل قبولی داشته اند اما اخیرا در فضای عمومی شهرستان و همچنین شبکه های اجتماعی و فضای مجازی گلایه هایی از این مدیران نفتی شنیده می شود.

در شهرک های مسکونی جم، چندین مدرسه غیرانتفاعی با حمایت های مالی شرکت های نفتی با هدف تحصیل فرزندان کارکنان نفتی ها و با چارت های نیروی انسانی طویل ایجاد شده است.

این مدارس، در تابستان برای سال جدید تحصیلی حدود ۴۰ فارغ التحصیل رشته های مختلف برای تدریس و کادر اداری به صورت حق التدریس جذب کرده است، این کار شبانه جذب نیروها که بدون اطلاع رسانی در سطح شهرستان جم انجام شده است سبب شده است اکثر معلمان حق التدریس این مدارس غیربومی باشند؛ اگر بازدیدی از مدارس این مجموعه ها داشته باشید این موضوع را تایید می کنید و جالبتر اینکه اکثر نیروها از یکی از استان های همسایه است!، این گونه جذب نیرو، موجب گلایه بسیاری از فارغ التحصیلان جویای کار شهرستان جم شده است.

نکته قابل تاکید این است که شهرستان جم از لحاظ ظرفیت های انسانی، از شهرستان های غنی و مستعد در کشور است و باید مدیران شرکت های نفتی به این امر مهم، به طور ویژه توجه کنند.

در صورت اطلاع رسانی نفتی ها و شرایط جذب و مصاحبه یکسان، بدون شک نیروهای بومی به راحتی می توانستند در فرصت های شغلی این مدارس مشغول شوند.

قابلیت های آموزشی و پرورشی نیروهای انسانی شهرستان جم( فرهنگیان جم) سبب شده است آموزش و پرورش شهرستان جم در سالیان اخیر در استان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

اما این گوشه ای از حکایت این شرکت های نفتی مستقر در شهرستان جم است که نیروهای بومی نادیده گرفته می شوند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.