• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

آغاز اجرای طرح تعزیرات در بازار گوشت قرمز از ۱۵ آبان

  • کد خبر : 1442
  • 12 آبان 1395 - 11:55
آغاز اجرای طرح تعزیرات در بازار گوشت قرمز از ۱۵ آبان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به “آغاز طرح تعزیرات در بازار گوشت قرمز از ۱۵ آبان” گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مصرف کننده به ۳۷ هزار تومان رسیده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از تسنیم، علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با […]

گوشترئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به “آغاز طرح تعزیرات در بازار گوشت قرمز از ۱۵ آبان” گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مصرف کننده به ۳۷ هزار تومان رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از تسنیم، علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: از ۱۵ آبان ماه تمام افرادی که گوشت توزیع می‌کنند، باید این محصول را با برگ خرید و خرده‌فروشی‌ها ارائه کنند و مغازه‌داران نیز برای ایجاد شفاف‌سازی، بر اساس قیمت آن برگ خرید، محصول خود را به مردم فروش می‌رساند.
وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از توزیع کنندگان گوشت یا کشتارگاه‌ها محصول خود را با برگ خرید به مغازه‌ها ارائه نمی‌دهند که این امر باعث شده که در زمان مراجعه تعزیرات به واحدهای صنفی، برگ خرید برای ارائه نداشته باشند.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه این طرح برای مشخص شدن قیمت تمام‌شده گوشت است به مرحله اجرایی در می‌آید ادامه داد: گوشتی که برای عرضه در بازار مصرف مهر دامپزشکی و تاریخ کشتار نداشته باشد به‌عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

گوشت گوسفندی ارزان می‌شود؟

وی در پاسخ به این سؤال که اجرای طرح منجر به ارزان شدن گوشت در بازار مصرف خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: در صورتی که عرضه گوشت به‌اندازه مورد نیاز بازار مصرف وجود داشته باشد، قیمت گوشت نیز ارزان می شود اما با توجه به اینکه در سال جاری تولید دام کمی کاهش یافته قیمت‌ها در بازار مصرف نیز بالا رفته است.
ملکی گفت: گوشت وارداتی به‌تازگی وارد بازار مصرف شده که این باعث تثبیت قیمت‌ها در ۳ هفته اخیر شده است.
وی در خصوص قیمت گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به قیمت ۳۲ هزارتومان تا ۳۳ هزار تومان در اختیار مغازه‌دار قرار می‌گیرد و این محصول با در نظر گرفتن ۱۵ درصد سود به قیمت ۳۶ هزار تومان تا ۳۷ هزار تومان به‌صورت شقه بدون دنبه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.
ملکی افزود: گوشت‌های وارداتی گرم به قیمت ۲۶ هزار تومان در اختیار مغازه دار قرار می‌گرد و مغازه‌دار نیز باید با ۱۵ درصد سود در اختیار مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم قرار دهد.
این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که آیا خرده‌فروشان قیمت کمتر گوشت‌های وارداتی را برای مصرف‌کننده نهایی محاسبه می‌کنند یا خیر گفت: عمده این گوشت در اختیار واحد های بسته‌بندی گوشت قرمز قرارگرفته و بخش کمی از آن با بازار مصرف تزریق‌شده است اما با این‌وجود تأثیرات خود را بر بازار مصرف دارد.
به گزارش تسنیم گوشت‌های گوسفندی وارداتی از ۳ کشور آسیایی میانه شامل ارمنستان، گرجستان و قرقیزستان به صورت تازه و پیش سرد به ایران آمده است.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1442
  • ارسال توسط :
  • 359 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آغاز اجرای طرح تعزیرات در بازار گوشت قرمز از ۱۵ آبان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.