• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل شرایط بهداشتی صنوف حساس در شهرستان جم

  • کد خبر : 623
  • 19 آبان 1394 - 15:26
اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل شرایط بهداشتی صنوف حساس در شهرستان جم

نشست طرح تحول نظام سلامت در بهداشت محیط با حضور نماینده فرماندار، رئیس و معاون شبکه بهداشت و درمان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم برگزار شد. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان در شهرستان […]

نشست طرح تحول نظام سلامت در بهداشت محیط با حضور نماینده فرماندار، رئیس و معاون شبکه بهداشت و درمان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان در شهرستان را موفق خواند و از اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت همچون فلوراید تراپی دندانهای دانش آموزان و تحول بهداشت محیط تا پایان سال جاری خبر داد .
مهندس احمد قاسمی ابراز داشت: با توجه به سیاست های جدید وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در برنامه تحول نظام سلامت، بسته های خدمتی بهداشت محیط بازنگری، و به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابلاغ شده و پیرو آن گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه برنامه تشدید نظارت و کنترل شرایط بهداشتی ۵ صنف شیرینی فروشی،نانوایی،رستوران،پیتزا و ساندویچ فروشی و عمده فروشی ها تدوین نموده و مقرر شده که تا پایان سال این طرح در تمام شهرستانهای استان اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت در بهداشت محیط از نیمه دوم آبان ماه شروع و بر اساس آن در گام اول تمام شیرینی فروشی ها بمدت یکماه در سه نوبت بازدید و در صورت عدم حصول انتظارات و شرایط بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و تعطیل خواهند شد، وی هر یک از ماه های آینده را به یک صنف خاص اختصاص داد و افزود: در آذرماه نانوایی ها، دی ماه رستوران ها، غذا فروشی ها و بیرون برها، در بهمن ماه انواع فست فود فروشی ها از جمله پیتزا فروشی و ساندویچی و در نهایت در اسفند ماه کلیه عمده فروشان مواد غذایی مورد بازسی قرار خواهند گرفت.
احمد قاسمی خاطر نشان کرد: طی بازرسی های صورت گرفته، کلیه شاخص های بهداشتی از جمله داشتن کارت سلامت، روپوش، کلاه و … مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در پایان طرح روند اجرای آن و میزان دسترسی به انتظارات توسط بازرسین بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
در این جلسه رئیس اتاق اصناف و اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با شبکه بهداشت بر اجرای برنامه های آموزشی برای اصناف تاکید نمودند و هچنین آقای احمد پور نماینده فرماندار با مثبت ارزیابی کردن این طرح جهت ارتقاء وضعیت بهداشت محیط مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی شهرستان یکی از راههای تسریع در رسیدن به انتظارات برنامه اجرای بازدیدهای مشترک و بصورت سرزده از واحدهای صنفی دانستند و بر برگزاری یک همایش در پایان سال و تقدیر از صنوف برتر تاکید نمودند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=623

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.