• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

اجرای نادرست طرح مبارزه با قاچاق کالا در بوشهر، موجب نارضایتی کسبه شده است

  • کد خبر : 1897
  • 26 بهمن 1395 - 8:27
اجرای نادرست طرح مبارزه با قاچاق کالا در بوشهر، موجب نارضایتی کسبه شده است

رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: اجرای نادرست طرح مبارزه با قاچاق کالا در استان بوشهر ، موجب نارضایتی کسبه و بازاریان این استان شده است. مصطفی گراشی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه مبارزه با  قاچاق ابتدا باید در مبادی رسمی ورود کالا انجام بگیرد، افزود: متاسفانه […]

رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: اجرای نادرست طرح مبارزه با قاچاق کالا در استان بوشهر ، موجب نارضایتی کسبه و بازاریان این استان شده است.

مصطفی گراشی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه مبارزه با  قاچاق ابتدا باید در مبادی رسمی ورود کالا انجام بگیرد، افزود: متاسفانه به جای کنترل مبادی ورودی استان برای مبارزه با قاچاق، واحدهای صنفی سطح شهر مورد کنترل و بازرسی قرار می گیرد به گونه ای که کالای قاچاق به راحتی تحت عنوان کالای ملوانی و یا ته لنجی وارد بازار استان می شود اما تعزیرات و واحدهای بازرسی و نظارت واحدهای صنفی را پلمب و جریمه می کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل موقعیت ساحلی استان بوشهر، کالاهای زیادی تحت عنوان کالای ملوانی و کالای ته لنجی  وارد می شود و مدیران استانی هم واقف هستند که این کالاها که اغلب مواد خوراکی است، از گمرگ وارد نشده و برگ سبز هم ندارند اما با این وجود بازرسی و تعزیرات واحدهای عرضه کننده این نوع کالاها را جریمه و پلمب می کنند.

گراشی اظهار کرد: دولت اگر به دنبال ساماندهی ورود کالا به کشور است، باید مرزها و مبادی رسمی را با جدیت کنترل و بازرسی کند نه اینکه اجازه ورود کالا تا سطح عرضه داده شود و بعد واحد صنفی را متهم به فروش کالای قاچاق کنند.

وی افزود: به عنوان نمونه، اکنون حدود یک هفته است که از سوی تعزیرات اعلام کرده اند که واحدهای صنفی که باتری خودرو قاچاق داشته باشند، جریمه و پلمب می شوند که این مساله در وهله اول ناامنی را ایجاد می کند.

گراشی تاکید کرد: اصناف و بازاریان استان بوشهر از  اجرای نادرست طرح مبارزه با قاچاق رضایت ندارند و با توجه به وجود رکود و کسادی بازار و نبود حمایت از واحدهای صنفی خسته و آزرده هستند و از مسئولان ذیربط می خواهند که به این وضعیت سر و سامان داده شود

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1897
  • ارسال توسط :
  • 374 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اجرای نادرست طرح مبارزه با قاچاق کالا در بوشهر، موجب نارضایتی کسبه شده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.