• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

اصناف حتی یک قلم کالای قاچاق را به کشور وارد نکردند

  • کد خبر : 1358
  • 27 مهر 1395 - 8:32
اصناف حتی یک قلم کالای قاچاق را به کشور وارد نکردند

رییس اتحادیه تهیه و توزیع تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی با انتقاد از متهم کردن واحدهای صنفی به فروش کالای قاچاق گفت: واحدهای صنفی قاچاق کالا را بلد نیستند. قاسم نوده فراهانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران در مورد واگذاری طرح جمع آوری کالای قاچاق به اتاق اصناف ایران […]

رییس اتحادیه تهیه و توزیع تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی با انتقاد از متهم کردن واحدهای صنفی به فروش کالای قاچاق گفت: واحدهای صنفی قاچاق کالا را بلد نیستند.
قاسم نوده فراهانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران در مورد واگذاری طرح جمع آوری کالای قاچاق به اتاق اصناف ایران و اتحادیه های صنفی ضمن اشاره به این که مقدار کالای قاچاق در حوزه اصناف قابل توجه نیست، اظهار داشت: اکنون که طرح جمع آوری کالای قاچاق به اصناف واگذار شده این موضوع از آن جهت اهمیت پیدا می کند که بازرسان اتاق اصناف ایران و هیات مدیره ی اتحادیه های صنفی فعالانه با پدیده شوم قاچاق مقابله کنند تا مسئولان بدانند که هر وظیفه ای که به اصناف واگذار می شود، به درستی و دقیق انجام می گیرد.
وی افزود: واگذار شدن طرح جمع آوری کالای قاچاق به اتاق اصناف ایران و اتحادیه های صنفی فرصت بسیار مغتنمی است تا اصناف امتیاز دیگری برای خود رقم بزنند و به همه اعلام کنند که از پدیده شوم قاچاق بیزارند.
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی در ادامه، فرمایشات مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق کالا را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق فرمایشات رهبری، برای مبارزه با قاچاق کالا باید تمامی حوزه های اقتصادی از مبدا تا مقصد برای کسانی که در حوزه قاچاق فعالیت می کنند، ناامن شود که یکی از این مراکز اقتصادی حوزه ی عرضه است.
وی در عین حال تصریح کرد: من قاطعانه عرض می کنم که تا کنون هیچ واحد صنفی در کشور یک قلم کالا به صورت قاچاق وارد نکرده و نمی کند چون واحدهای صنفی ما ابدا بلد نیستند که برای قاچاق کالا چه کاری باید انجام دهند.
نوده فراهانی ادامه داد: واردکنندگان و قاچاقچیان با فاکتورهای ساختگی و صوری کالای قاچاق را به واحدهای صنفی می فروشند و اصناف را وارد موضوع قاچاق می کنند.
وی در عین حال متذکر شد: این حق مسلم واحدهای صنفی است که در ازای کالای خریداری شده فاکتور رسمی داشته باشند اما متاسفانه واردکنندگان به واحدهای صنفی نه تنها فاکتور رسمی و برگ سبز نمی دهند بلکه حتی کد کالا را هم در اختیار او نمی گذارند.
نوده فراهانی همچنین به واردات کالای قاچاق از مبادی قانونی اشاره کرد و گفت: قاچاقچیان کالا را با کانتینر وارد کشور می کنند و در بسیاری مواقع مشخص نیست که کانتینرهایی که از مرز وارد کشور می شود، مجوز دارند یا نه.
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی در ادامه ضمن ابراز تاسف و انتقاد از متهم کردن واحدهای صنفی به فروش کالای قاچاق، این نکته را مورد اشاره قرار داد که متاسفانه واردکنندگان به واحدهای صنفی فاکتور اسم و رسم دار ارائه نمی دهند که با کالا مطابقت داشته باشد و به این ترتیب واحد صنفی متهم به فروش کالای قاچاق می شود.
وی همچنین توصیه کرد: اکنون که طرح جمع آوری کالای قاچاق به اصناف و هیات مدیره های صنفی واگذار شده، باید اصناف با نظارت مضاعف این وظیفه را به نحو احسن انجام دهند تا مسئولان بدانند که اصناف امور خود را به نحو احسن انجام می دهد.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1358
  • ارسال توسط :
  • 417 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اصناف حتی یک قلم کالای قاچاق را به کشور وارد نکردند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.