• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

افزایش قیمت خودروهای داخلی از محدودیت در عرضه است نه افزایش نرخ ارز/ توقف در افزایش بهای خودروهای خارجی

  • کد خبر : 1778
  • 14 دی 1395 - 9:22
افزایش قیمت خودروهای داخلی از محدودیت در عرضه است نه افزایش نرخ ارز/ توقف در افزایش بهای خودروهای خارجی

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو، ثبات قیمتی خودروهای شرکت سایپا و توقف در افزایش قیمت خودروهای خارجی خبر داد. سعید موتمنی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودرو در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران درباره درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی گفت: قیمت […]

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو، ثبات قیمتی خودروهای شرکت سایپا و توقف در افزایش قیمت خودروهای خارجی خبر داد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودرو در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران درباره درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی گفت: قیمت خودروهای داخلی به ویژه خودروهای شرکت ایران خودرو از دی ماه با افزایش قیمت مواجه شده است.

وی از افزایش قیمت یک تا دو میلیونی قیمت در خودروهای شرکت ایران خودرو خبر داد و افزود: پژو ۴۰۵ که تا پیش از این به قیمت ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می شد، همزمان با عرضه و توزیع در بازار با یک میلیون تومان افزایش قیمت رو به رو شد، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۹۰۰ هزار تومانی در قیمت به ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سمند اس ای از ۲۸ میلیون  به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ از ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ اتوماتیک به ۴۸ میلیون تومان رسید.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان خودرو همچنین درباره افزایش قیمت خودروهای شرکت سایپا نیز ضمن اعلام آنکه افزایشی روی قیمت خودروهای شرکت سایپا اعمال نشده است، افزود: هم اکنون پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۲۱ میلیون، تیبا ۲۵ میلیون، ساینا به قیمت ۲۸ میلیون تومان و سراتو اتوماتیک با قیمت ۸۸ میلیون تومان در بازار  بفروش می رسد.

وی درباره قیمت خودروهای شرکت پارس خودرو نیز گفت: هم اکنون ساندور اتوماتیک ۵۳ میلیون و ۷۰۰ هزار است که قیمت آن نسبت به ۱۰ روز گذشته ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته ضمن آنکه بریلیانس نیز که تا ۹ ماه گذشته ۵۶ میلیون تومان بود، هم اکنون به ۵۲ میلیون تومان کاهش یافته است.

موتمنی با بیان اینکه در شرکت کیوان موتور افزایش قیمتی اعمال نشده است، درباره قیمت محصولات گروه بهمن نیز اظهار داشت: در گروه بهمن نیز فقط با افزایش قیمت خودروی مزدا مواجه شدیم که به دلیل نبود عرضه، قیمت مزدا از ۱۲۲ میلیون تومان به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده است.

به گفته وی، افزایش قیمت خودروهای داخلی در دی ماه جاری رخ داد و روند قیمت خودروهای داخلی پیش از این و در چند ماه گذشته ثابت بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعلام آنکه افزایش قیمت خودروهای داخلی ربطی به افزایش قیمت ارز ندارد و محدودیت در عرضه به افزایش قیمت خودروهای داخلی منجر می شود، تصریح کرد: تنظیم بازار خودرو داخلی در دست شرکت های خودروساز است و در صورتی که با عرضه محدود رو به رو باشیم، افزایش قیمت صورت می گیرد.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت خودروهای خارجی نیز همزمان با افزایش قیمت ارز گفت: سانتافه فول با افزایش ۸ میلیونی به  ۲۴۳ میلیون تومان، اپتیما با افزایش ۳ میلیونی به ۲۰۱ میلیون تومان، سراتو با افزایش قیمت ۳ میلیونی به ۱۴۵ میلیون و توسان نیز با افزایش قیمت ۳ میلیونی به ۱۸۹ میلیون تومان رسید که البته این افزایش قیمت در خودروهای خارجی از روز یکشنبه ۱۲ دی ماه جاری متوقف شده است.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1778
  • ارسال توسط :
  • 411 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افزایش قیمت خودروهای داخلی از محدودیت در عرضه است نه افزایش نرخ ارز/ توقف در افزایش بهای خودروهای خارجی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.