• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

بازرسی از صنوف سراسر کشور از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره عبور کرد

  • کد خبر : 1065
  • 20 مرداد 1395 - 8:45
بازرسی از صنوف سراسر کشور از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره عبور کرد

تعداد کل بازرسی هــا از صنوف در سراســر کشور در چهار ماه نخست سال جاری، یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۱۲ فقره بود که توسط بازرسان انجام شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، ۶۲ هزار و ۹۸۴ فقره پرونده با برآورد جریمــه پیشنهادی به ارزش بیش از ۱۵۱ میلیارد و […]

تعداد کل بازرسی هــا از صنوف در سراســر کشور در چهار ماه نخست سال جاری، یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۱۲ فقره بود که توسط بازرسان انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، ۶۲ هزار و ۹۸۴ فقره پرونده با برآورد جریمــه پیشنهادی به ارزش بیش از ۱۵۱ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تشکیل شده و تمام پرونده های متشکله به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است .

طی این دوره ۴۶ هزار و ۴۰۶ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که  ۵۹ درصد در بخش کالا و  ۴۱ درصد در بخش خدمات بود.

از مجموع شکایات دریافتی  ۲۰ درصد به صورت حضوری ، ۶۲ درصد  تلفنی و   ۱۸ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است .

پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان، تعداد ۴۴ هزار و ۷۲۱ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده و از کل شکایات قابل پیگیری ۱۵ درصد  منجر به رضایت شاکی،  ۳۲ درصدمتخلف،  ۳۷ درصد غیرمتخلف و  ۱۶ درصد در دست بررسی است.

گزارش معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران حاکیست: بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز ، لبنیات و قند و شکر  و در بخش خدمات  مربوط به   مشاوران املاک و آرایشگران است ضمن آنکه بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است .

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1065
  • ارسال توسط :
  • 382 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بازرسی از صنوف سراسر کشور از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره عبور کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.