• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

با نگرش سنتی ۸۰ درصد اصناف طی ۱۰ سال آینده ورشکست می شوند/ بازاریابی شبکه ای نوعی تهدید برای اصناف است

  • کد خبر : 1868
  • 18 بهمن 1395 - 10:49
با نگرش سنتی ۸۰ درصد اصناف طی ۱۰ سال آینده ورشکست می شوند/ بازاریابی شبکه ای نوعی تهدید برای اصناف است

علی صدیقی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران هشدار داد: با تداوم نگرش سنتی ۸۰ درصد از جامعه صنفی ظرف ۱۰ سال آینده ورشکست می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی صدیقی علاء ضمن تقدیر از همّت روسای اتحادیه های صنفی کیف و کفش چرم برای حل معضلات صنفی، به جلسه […]

علی صدیقی

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران هشدار داد: با تداوم نگرش سنتی ۸۰ درصد از جامعه صنفی ظرف ۱۰ سال آینده ورشکست می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی صدیقی علاء ضمن تقدیر از همّت روسای اتحادیه های صنفی کیف و کفش چرم برای حل معضلات صنفی، به جلسه اخیر هیات عالی نظارت اشاره کرد و افزود: به رغم آنکه ۶ وزیر عضو هیات عالی نظارت هستند اما معمولا معاونان وزرا  در جلسات هیات عالی نظارت حضور دارند.

* هیات عالی نظارت از ابتدای سال تا کنون فقط ۲ بار تشکیل جلسه داد

وی اضافه کرد: اگرچه جلسه هیات عالی نظارت باید به صورت ماهانه تشکیل جلسه داشته باشد اما متاسفانه از ابتدای سال تا کنون هیات عالی نظارت فقط دو بار تشکیل جلسه داده است.

*بازاریابی شبکه ای نوعی تهدید برای اصناف کشور است

نایب رئیس دوم اتاق اصناف ایران در ادامه به طرح مبحث بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک در جلسه اخیر هیات عالی نظارت اشاره کرد و ضمن اعلام آنکه بازاریابی شبکه ای نوعی تهدید برای اصناف کشور به شمار می رود، تصریح کرد: فرصت هایی که در اختیار اصناف کشور وجود دارد، در میان بازاریابی شبکه ای تکثیر می شود و آنها بتدریج بازار هدف اصناف را در دست می گیرند.

وی متذکر شد: اگرچه دنیا به سمت بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک حرکت می کند اما برای اینکه دیگران بازار اصناف را در دست نگیرند، باید به سرعت خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم وگرنه اوضاع و شرایط به گونه ای پیش خواهد رفت که رو به افول برویم.

*با نگرش سنتی ۸۰ درصد اصناف طی ۱۰ سال آینده ورشکست می شوند

خزانه دار اتاق اصناف ایران ضمن هشدار داد: با تداوم نگرش سنتی ۸۰ درصد از جامعه صنفی طی ۱۰ سال آینده ورشکست می شود.

وی در عین حال موضوع الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را نیز در افول جامعه اصناف تاثیرگذار دانست و گفت: در پی افزایش هزینه های تولید، توزیع و فروش و همچنین نابودی بازار انحصاری و حذف تعرفه های گمرکی بتدریج اصناف بازار خود را از دست می دهند.

*دعوت از فروشگاه های فیزیکی برای فعالیت در فضای مجازی

صدیقی علاء در ادامه با اشاره به گستردگی فروشگاه های اینترنتی تاکید کرد: تمامی واحدهای صنفی باید به سوی دنیای مجازی حرکت کنند؛ هم اکنون ضرورت در این است که فروشگاه های فیزیکی نیز برای بازاریابی و فروش در فضای مجازی اقدام کنند.

*آُسیب شناسی از فرصت سوزی ها در اقتصاد ایران

وی همچنین ضمن اشاره به رشد بخش تولید و صنعت رقبای منطقه ای ایران به ویژه ترکیه در دهه های اخیر، این نکته را مورد تاکید قرار داد که باید هر چه سریعتر به بررسی و آسیب شناسی پیرامون چگونگی بهره گیری از فرصت ها توسط کشورهای همسایه و فرصت سوزی ها در ایران پرداخت .

*نیازسنجی دقیق از وضعیت بازار کشورهای منطقه

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، نبود برنامه ریزی بلند مدت را یکی از ضعف های اساسی در نظام سیاست گذاری و تصمیم گیری ایران برشمرد و گفت: باید نیاز سنجی دقیقی از وضعیت بازار کشورهای منطقه و همسایه به منظور تقویت تولید و صادرات کشور داشته باشیم.

وی در پایان با تاکید بر تسریع در رفع موانع تولید، بهره گیری از دانشگاهیان کشور برای تقویت بدنه تولید کشور را متذکر شد و در خصوص صادرات کیف و کفش چرم ایران نیز گفت: صادرات کیف و کفش چرم گردش مالی بالایی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1868
  • ارسال توسط :
  • 340 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای با نگرش سنتی ۸۰ درصد اصناف طی ۱۰ سال آینده ورشکست می شوند/ بازاریابی شبکه ای نوعی تهدید برای اصناف است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.