• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

برخورد با کالای قاچاق نیازمند عزم ملی است

  • کد خبر : 1090
  • 24 مرداد 1395 - 11:57
برخورد با کالای قاچاق نیازمند عزم ملی است

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه قاچاق یک آفت و چالش بزرگ در اقتصاد ایران است، گفت: برخورد جدی با این پدیده نیازمند عزم ملی است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی فاضلی در مصاحبه با رادیو اقتصاد از وجود سه شبکه توزیع در کشور خبرداد و افزود: واحدهای صنفی دارای […]

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه قاچاق یک آفت و چالش بزرگ در اقتصاد ایران است، گفت: برخورد جدی با این پدیده نیازمند عزم ملی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی فاضلی در مصاحبه با رادیو اقتصاد از وجود سه شبکه توزیع در کشور خبرداد و افزود: واحدهای صنفی دارای پروانه، واحدهای صنفی بدون پروانه و نظام دستفروشی از جمله این شبکه‌ها هستند.
وی اظهار داشت : از مجموع سه شبکه توزیع تنها یک شبکه در کشور سازمان یافته و هدفمند است.
رئیس اتاق اصناف ایران از فعالیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و ۷۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در کشور خبرداد و گفت: واحدهای صنفی دارای پروانه کسب تحت نظارت و کنترل بوده و هرگونه عرضه کالای قاچاق در این شبکه ممنوع است.
وی افزود: واحدهای صنفی بدون پروانه و نظام دستفروشی در کشور تحت کنترل نبوده و متاسفانه بخشی از کالاهای قاچاق در این شبکه‌ها توزیع می‌شود.
فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه حجم قاچاق در ایران به پهنای اقتصاد کشور و در همه زمینه‌ها وجود دارد بر لزوم مبارزه جدی با این پدیده مخرب در جامعه تاکید کرد.
وی به وجود بخش‌های مختلف برای مبارزه با قاچاق اشاره کرد و اذعان داشت: رها کردن گمرکات، تسهیل حمل و نقل و ایجاد شرایط استفاده از انبارهای عمومی نکات مبهم مبارزه با قاچاق است.
رئیس اتاق اصناف ایران برخورد با زنجیره آخر توزیع کالا را با عنوان مبارزه با قاچاق حرکتی عوام فریبانه دانست و گفت: انجام غیراصولی مبارزه با قاچاق سبب تغییر محل عرضه این نوع کالاها به زیرزمین‌ها، دستفروشان و اماکن غیرقانونی است.
وی با اشاره به فروش کالای قاچاق مضر برای جان و مال مردم در سیستم دستفروشی به عنوان یک آسیب اصلی در اقتصاد کشور افزود: حذف اتاق اصناف از جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و از بخش قانونگذاری به عنوان کاشف در سال ۹۲ مانع کمک این بخش به مبارزه با قاچاق می‌شود.فاضلی اصناف را تنها شبکه نظام توزیعی کشور دانست و ادامه داد: این بخش عظیم در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جایگاهی ندارد.وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب قاچاق در کشور به بخش اصناف وارد شده است، افزود: ورود غیرهدفمند این کالاها به کشور و نبود نظام آموزشی برای تعمیر و نگهداری این نوع کالاها سبب ایجاد مشکلات فراوان در جامعه شده است.رئیس اتاق اصناف ایران رونق تولید را در گرو مبارزه با قاچاق کالا دانست و اظهار داشت: پدیده قاچاق یک پدیده شوم و یک عارضه اقتصادی و زیانبار برای کشور و ملت است.

وی همچنین قاچاق کالا را نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: از مهمترین راهبردهای اصلی برای تقویت زیر ساخت‌های اقتصادی و حمایت بخش تولید مبارزه با این معضل مخرب است.

فاضلی ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی را مهم دانست و افزود: پویایی اقتصاد و رشد تولیدات داخلی نیازمند فرهنگ سازی است و یکی از اساسی‌ترین گام‌ها در جهت تحقق شعار سال تشویق و ترغیب مردم به مصرف کالاها و تولیدات داخلی، ملی و بومی در راستای توسعه صنعت داخلی است.

وی تصریح کرد: ایجاد اقتصاد زیر زمینی، کاهش درآمد دولت، کاهش تولید ناخالص ملی، کاهش اشتغال و هدر رفتن منابع مالی و ارزی کشور از پیامدها و تبعات قاچاق کالا و ارز است.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1090
  • ارسال توسط :
  • 386 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برخورد با کالای قاچاق نیازمند عزم ملی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.