• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

برخورد قاطع با عرضه کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی/ کاربران در خریدهای اینترنتی دقت کنند

  • کد خبر : 1557
  • 20 آذر 1395 - 9:35
برخورد قاطع با عرضه کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی/ کاربران در خریدهای اینترنتی دقت کنند

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از عزم جدی این سازمان در مقابله با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی خبر داد. بهنود قاسمی گفت: در راستای وظایف و مسئولیت‌های قانونی بویژه ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، عرضه قانونی و ضابطه‌مند […]

%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8cمدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از عزم جدی این سازمان در مقابله با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی خبر داد.

بهنود قاسمی گفت: در راستای وظایف و مسئولیت‌های قانونی بویژه ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، عرضه قانونی و ضابطه‌مند کالا و رونق اقتصادی کشور با هرگونه پخش و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی با قاطعیت و جدیت برخورد می شود.

به گزارش شاتا؛ وی با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیک از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت (مرکز تجارت الکترونیکی) به فروشگاه‌های اینترنتی واجد شرایط اعطا شده است گفت: اعطای این نماد در راستای نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در فضای سایبر و تامین امنیت خاطر خریداران از فروشگاه اینترنتی است.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت گفت: هر چند در حال حاضر سهم فروشگاه‌های اینترنتی در بازار خرده فروشی قابل توجه است و در این بین فروشگاه‌های دارای نماد عمدتا در چارچوب قوانین و مقررات کشور فعالیت می کنند اما نظارت بر آنها به طور جدی انجام می شود.

وی با اشاره به نقش فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دارای مجوز قانونی در شفاف‌سازی قیمت و اطلاعات کالا و عرضه محصول به قیمت یکسان در سراسر کشور و فراهم کردن شرایط رقابتی در سطح بازار، خواستار برخورد جدی دستگاه های متولی از جمله پلیس فتا ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های مسئول با فروشگاه های فاقد نماد اعتماد الکترونیکی شد.

قاسمی برخورد با عرضه کالای قاچاق را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله دستگاه‌های حاکمیتی کاشف قاچاق است و بازرسان این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها دراین زمینه به طور جد فعال هستند.

وی تعداد بازرسی های انجام شده در ۷ ماهه اول امسال را بیش از ۱۸۰ هزار مورد اعلام کرد و گفت : حاصل بازرسی‌های انجام گرفته طی این مدت تشکیل ۸ هزار فقره پرونده کشف کالای قاچاق در سطح عرضه بوده است.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت ارزش کالاهای کشف‌شده را ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : از این تعداد بازرسی ۸۲ هزار مورد بازرسی در گشت مشترک با سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط انجام شده است.

وی گفت :طی ۷ ماهه نخست امسال نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته تعداد بازرسی ها از ۱۲ درصد رشد برخوردار بوده که همین امر موجب افزایش ۹ درصدی تعداد پرونده¬ها و ۵۳۰ درصدی ارزش ریالی کالای مکشوفه شده است.

وی خاطرنشان کرد : سازمان حمایت با جدیت و قاطعیت تمام این موضوع را پیگیری می‌کند و به کسانی که قصد سوءاستفاده از این فضا برای فروش کالاهای قاچاق خود رادارند هشدار می‌دهد که در صورت این کار با برخورد قانونی این سازمان مواجه خواهند شد.

قاسمی گفت: به شهروندان نیز توصیه می‌کنیم از خرید کالا در فروشگاه‌های غیرمجاز اینترنتی که فاقد نماد الکترونیکی و نشان سازمان تجارت توسعه الکترونیکی هستند خودداری کنند.

قاسمی با بیان اینکه بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین شناخته‌ شده است و فعالیت آن‌ها در سطح کشور مجاز است، گفت: بااین‌حال باید کاربران در خریدهای اینترنتی خود دقت کنند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند و حتماً به سایت‌هایی که کالاهای خود را باقیمت‌هایی چندین برابر قیمت بازار ارائه می‌کنند مشکوک شده و در این‌گونه سایت‌ها نیز اقدام به خرید نکنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا ، اخبار و گزارشات خود را به سامانه دریافت و رسیدگی به گزارشات مردمی این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند .

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1557
  • ارسال توسط :
  • 397 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برخورد قاطع با عرضه کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی/ کاربران در خریدهای اینترنتی دقت کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.