• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

تفاهم حمایت نفت از جم در دستور کار است/تلاش جدی برای حل مشکل آب/شرکت پالایش گاز فجر جم جزء صنایع آلاینده شد

  • کد خبر : 1432
  • 09 آبان 1395 - 20:19

به گزارش آوای جم؛ فتح الله نوروزی صبح جمعه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر جم گفت: جم ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و شورا و شهرداری باید در جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری تلاش های بیشتری را انجام دهد.   وی با تاکید بر نقش شورا در توسعه شهری و رفع […]

به گزارش آوای جم؛ فتح الله نوروزی صبح جمعه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر جم گفت: جم ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و شورا و شهرداری باید در جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری تلاش های بیشتری را انجام دهد.

 

وی با تاکید بر نقش شورا در توسعه شهری و رفع مشکلات مردم اظهار داشت: شوراها رابطین امین مردم برای انتقال دیدگاه و مسائل و مشکلات به مسئولان هستند.

فرماندار جم افزود: هر چه شوراها توانمندتر و پیگیرتر باشند قطعا حل مشکلات آسان‌تر است و باید از فرصت کوتاه شورایی با اتکا به همکاری جمعی برای خدمت به مردم نهایت بهره را برد.

نوروزی همدلی و همزبانی را لازمه پیشبرد اهداف شورایی برشمرد و تاکید کرد: شوراها بال دولت در رفع مشکلات مردم هستند و باید در عین جسارت در بیان مشکلات، منطق و بیان منصفانه و مبتنی بر خرد را در پیگیری‌ها لحاظ کنند.

عدم پرداختن به حواشی رمز موفقیت است

فرماندار شهرستان جم همدلی، همکاری، تفاهم و عدم پرداختن به حواشی را رمز موفقیت در کار و تلاش و خدمت به مردم دانست و تاکید کرد: باید با تاکید بر مسائل اصلی و کلان شهرستان و همگرایی میان مردم، مسئولان و شوراها، مسیر را برای خدمت رسانی به مردم هموار کرد.

وی با بیان اینکه جم ظرفیت های بزرگی برای سرمایه گذاری دارد تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه شهری هستیم باید سرمایه گذاری را به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار دهیم .

نوروزی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری باید در جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی و تلاش موثر داشته باشند خاطرنشان کرد: سرمایه‌شگذار قرار است در توسعه شهری سهیم باشد و به دلیل منافع بزرگی که برای شهر و شهرستان دارد باید تعامل و همراهی با وی نیز به نحوی باشد که سرمایه گذار را ترغیب به سرمایه گذاری های بیشتر و بزرگتر کرد.

وی افزود: در شهرستان جم سرمایه‌داران بزرگی حضور دارند که قطعا در صورت فراهم شدن بستر سرمایه گذاری، می توانند در رفع بخشی از مشکلات تاثیر گذار باشند.

فرماندار شهرستان جم در ادامه به تشریح برخی از مسائل مهم شهرستان پرداخت و گفت: از ابتدای حضور در شهرستان تلاش‌های بسیاری برای رفع مشکلات عمده شهرستان داشتم که موفقیت‌هایی نیز در برخی بخش‌ها حاصل شد و بخشی دیگر نیز در حال پیگیری است.

تلاش جدی برای حل مشکل آب

نوروزی آب را یکی از چالش‌های مهم شهرستان دانست و افزود: در سال گذشته در شهر جم با تابستان بسیار سختی روبرو بودیم و مردم نیز در بحث آب با مشکلاتی مواجه شدند. از سال گذشته حل مشکل آب شهر به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با تلاش مجموعه آب شهرستان بحمدالله شرایط بسیار بهتری به نسبت سال گذشته را در تابستان جاری داشتیم.

وی افزود: البته در حوزه روستایی در یکی از روستاهای بزرگ شهرستان مشکلاتی در بحث آب داشتیم که امیدواریم با احداث مخزن تا سال آینده این مشکل مرتفع شود.

نوروزی اظهار داشت: البته رفع مشکل در دراز مدت با تکمیل طرح آبشیرین کن و انتقال آب از سیراف به جم امکان پذیر است که پروژه برق تاسیسات خط انتقال آب در هفته دولت سال جاری کلنگ زنی شد و مناقصه احداث آبشیرین کن های این طرح مهم آبی نیز با حجم ۲۸ هزار متر مکعب انجام شده است.

وی از اجرای طرح بزرگ آبخیزداری در جم خبر داد و گفت: فاز اول طرح آبخیزداری در دشت ریز با اعتبار پنج میلیارد تومان تکمیل شد و فاز دوم آن با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در دشت جم آغاز شده است.

تفاهم با وزارت نفت برای حمایت از جم

فرماندار جم به موضوع سامان دهی راه ها اشاره کرد و گفت: فاز اول پروژه بزرگ راه جم به ریز با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در حال انجام است و وضعیت خطرناک سه راهی جم به پالایشگاه نیز با اصلاحاتی بهبود یافت.

وی افزود: در بحث تقاطع های شهرستان جم و روشنایی اتوبان نیز پیگیری از طریق وزارت نفت و نماینده مردم در مجلس در حال انجام است.

نوروزی به عقد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نفت در خصوص حمایت از شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های الماسی نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، نیازمندی‌های مهم شهرستان احصا و به وزارت نفت ارسال شده است که امیدواریم شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

فرماندار جم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع درمانگاه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بحث کاربری زمین تامین اجتماعی مشکلاتی وجود داشت که شورا و شهرداری در حال پیگیری برای رفع مشکل هستند تا هر چه زودتر زمین برای احداث درمانگاه تحویل شود.

نوروزی موضوع تعطیلی پروازهای فرودگاه را به عنوان یکی از دغدغه‌ها مطرح کرد و گفت: زمانی که وارد شهرستان شدم یکی از پروازها لغو شده بود و یکی دیگر از پروازها نیز چند روز بعد لغو شد که از همان زمان این موضوع با همراهی شوراها با جدیت پیگیری شد و حتی استاندار بوشهر و نماینده مردم در مجلس نیز رایزنی‌هایی در این باره داشته‌اند تا بتوان این پروازها را به نحوی شایسته راه‌اندازی کرد.

وی اضافه کرد: مدیرعامل شرکت فجر جم قول‌هایی در خصوص راه‌اندازی پروازها در شش ماهه دوم سال جاری داده اند که امیدواریم طبق وعده اعلام شده تا پایان سال شاهد راه‌اندازی پروازها باشیم.

شرکت پالایش گاز فجر جم جزء صنایع آلاینده شد

فرماندار جم در بحث عوارض آلایندگی صنایع و شرکت های نفتی مستقر در جم نیز گفت: طی مدت حضورم در شهرستان در یک مرحله عوارض آلایندگی چند ده میلیارد تومانی فجر به شکل عادلانه در شهرستان توزیع شد که نتایج آن را در عمران و آبادی شهر ها و روستاها شاهد هستیم.

وی در خصوص ورود شرکت فجر جم به صنایع آلاینده نیز اظهار داشت: از سال ۸۹ این شرکت از لیست صنایع آلاینده خارج شده بود که با پیگیری‌های زیادی که انجام شد در دو فصل اول سال ۹۴ مجددا وارد لیست صنایع آلاینده شد و دو فصل اول سال ۹۵ نیز در لیست قرار گرفته است.

نوروزی تصریح کرد: معتقدم حقوق مردم در موضوع آلایندگی باید استیفا شود و در این راستا پیگیری‌های جدی در بحث پرداخت عوارض آلایندگی نار و کنگان نیز با همراهی نماینده مردم در مجلس در حال پیگیری است که در هفته آتی نشستی در شیراز با مدیران ارشد نار و کنگان در راستای احقاق حقوق مردم انجام می‌شود.

فرماندار جم با تاکید بر لزوم استفاده از عوارض آلایندگی و ارزش افزوده در توسعه شهری و روستایی و کاهش وابستگی به شهرک‌ها خاطرنشان کرد: شهرداری و شورا باید در سرمایه‌گذاری‌های موثر چون استخر و مجتمع‌های فرهنگی هنری برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ورزشی مشارکت فعال داشته باشند.

نوروزی در بحث توسعه زیرساخت‌های مخابرات نیز گفت: در بحث مخابرات بر تقویت اینترنت و ارایه خدمات موثر در حوزه ارتباطی تاکید شده است و با پیگیری های مستمر فیبر نوری به شهرهای ریز و انارستان رسید .

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1432
  • ارسال توسط :
  • 518 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تفاهم حمایت نفت از جم در دستور کار است/تلاش جدی برای حل مشکل آب/شرکت پالایش گاز فجر جم جزء صنایع آلاینده شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.