• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

تولید ۵۷درصد لیمو در شهرستان جم+ تصاویر

  • کد خبر : 946
  • 29 تیر 1395 - 10:52

آینه جم: مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی گفت: با وجود محدودیت در تامین آب و گرمای شدید، لطمه‌ای به تولید لیموترش وارد نشده و پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار تن و شاید هم بیشتر لیموترش در کشور تولید شود. به گزارش «آینه جم» ؛ ابوالقاسم حسن پور بازدید از باغ‌های لیموترش […]

lim3.jpg

آینه جم: مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی گفت: با وجود محدودیت در تامین آب و گرمای شدید، لطمه‌ای به تولید لیموترش وارد نشده و پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار تن و شاید هم بیشتر لیموترش در کشور تولید شود.

به گزارش «آینه جم» ؛ ابوالقاسم حسن پور بازدید از باغ‌های لیموترش و نخلستان‌های شهرستان افزود: برداشت لیمو کم و بیش در برخی مناطق کشور آغاز شده اما اوج برداشت از ۱۵ مرداد تا اوایل مهر خواهد بود که در این زمان قیمت لیمو نیز متعادل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی مناسب بهار و آموزش باغ داران، کیفیت محصول لیموی امسال خوب است و امیدواریم قیمت این محصول هم به گونه‌ای باشد که برای تولیدکننده به صرفه باشد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی کم آبی را مشکل اصلی باغ داران لیمو در جنوب کشور عنوان کرد و گفت: باغ داران باید با استفاده از روش آبیاری تحت فشار و ایجاد استخر ذخیره آب برای تامین آب باغ‌ها اقدام کنند و ما هم امیدواریم در این زمینه بتوانیم به آنها کمک کنیم.

در همین حال معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌کنیم از اواسط مرداد تا اواسط مهر، ۴۵ هزار تن لیموترش در استان تولید شود که هزار تن بیشتر از پارسال خواهد بود.

خسرو عمرانی با بیان این‌که بیش از ۵۷درصد لیموی استان بوشهر در شهرستان جم تولید می‌شود، افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد، میزان تولید در واحد سطح است که امسال این شاخص در استان ما، ۲۰ تن در هکتار است هر چند باغ‌هایی داریم که ۵۰ یا ۷۰ تن در هکتار هم محصول داده‌اند.

محصول لیموترش استان بوشهر به استان‌های خوزستان، اصفهان و تهران فرستاده می‌شود.

http://s1.picofile.com/file/8260231384/IMG_1215.jpghttp://s2.picofile.com/file/8260231442/IMG_1216.jpg

http://s1.picofile.com/file/8260231492/IMG_1217.jpg

http://s1.picofile.com/file/8260231934/IMG_1288.jpg

منبع: آیینه جم

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=946
  • ارسال توسط :
  • 485 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تولید ۵۷درصد لیمو در شهرستان جم+ تصاویر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.