• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

خودکفایی در تولید مداد و دفترچه

  • کد خبر : 1268
  • 27 شهریور 1395 - 10:15
خودکفایی در تولید مداد و دفترچه

مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: “مداد و دفتر” تولید داخل ، جوابگوی نیاز کشور است. به گزارش شاتا ، پروین نباتی با بیان این مطلب درباره تولید مداد در کشور افزود: در حال حاضر ۶ واحد صنعتی با ظرفیت ۸.۵ میلیون قراص و اشتغال ۴۱۰ نفر در […]

مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: “مداد و دفتر” تولید داخل ، جوابگوی نیاز کشور است.

به گزارش شاتا ، پروین نباتی با بیان این مطلب درباره تولید مداد در کشور افزود: در حال حاضر ۶ واحد صنعتی با ظرفیت ۸.۵ میلیون قراص و اشتغال ۴۱۰ نفر در کشور وجود دارد  .

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیاز کشور به مداد حداکثر ۲ میلیون قراص در سال است که تولیدات داخلی از کیفیت لازم و استاندارد ملی برخوردار است  گفت:  با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با دفتر تعیین ارزش گمرک ایران ، قیمت پایه وارداتی مداد از اوایل امسال  به ۵.۶ دلار برای هر کیلو مداد چینی ، ۵.۷ دلار برای مداد  غیر چینی و غیر اروپایی و ۵.۸ دلار برای مداد اروپایی افزایش یافته است .

مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه  مداد دارای حقوق ورودی ۵۵ درصد است و در گروه کالایی ۱۰ قرار دارد که باتوجه به مصوبه اخیر هیات دولت و حذف گروه کالایی ۱۰، مداد در فهرست ممنوعیت خرید اقلام وارداتی برای دستگاههای دولتی درج شده است.

نباتی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت گفت: با توجه به اقدامات حمایتی انجام شده ، مقدار واردات در ۵ ماهه اول سال امسال  حدود۵۳ درصد کاهش داشته و  تولید مداد که در سال۹۴ نسبت به ۹۳کاهش داشت، از ابتدای امسال تاکنون افزایشی است.

وی به تولید دفتر در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۶ واحد صنعتی در زمینه تولید دفتر با ظرفیت اسمی  ۱۶۶  هزار تن واشتغال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در حال فعالیت است و با این میزان ، تولیدات داخلی نیاز کشور را تامین می کند.

نیاتی با بیان اینکه  طبق آمار گمرک واردات دفتر چه در ۵ ماهه سال جاری حدود ۲ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد کاهش داشت، گفت: در زمینه دفترچه در سال های اخیر  صادرات نیز داشته ایم و از ابتدای امسال تاکنون  ۳۴۰ میلیون دلار به کشورهای همسایه صادر شده است.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1268
  • ارسال توسط :
  • 451 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای خودکفایی در تولید مداد و دفترچه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.