• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

در حاشیه مراسم تجلیل از اصناف نمونه شهرستان جم؛ رییس اتاق اصناف: صدور ۸۰۵ پروانه کسب در سال گذشته/ بالغ بر ۱۷۰۰۰ بازرسی از صنوف صورت گرفته است/سازمان امور مالیاتی خط فقر در کشور را محاسبه و براساس ان معافیت مالیاتی وضع کند

  • کد خبر : 4075
  • 05 تیر 1401 - 12:00
در حاشیه مراسم تجلیل از اصناف نمونه شهرستان جم؛ رییس اتاق اصناف: صدور  ۸۰۵ پروانه کسب در سال گذشته/ بالغ بر ۱۷۰۰۰ بازرسی از صنوف صورت گرفته است/سازمان امور مالیاتی خط فقر در کشور را محاسبه و براساس ان معافیت مالیاتی وضع کند

به مناسبت فرارسیدن روز ملی اصناف، مراسم تجلیل از اصناف نمونه شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار،رئیس اداره صمت،رئیس اتاق اصناف، و جمعی از اصناف برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان جم؛ علی خطیب در ابتدا با اشاره به نحوه انتخاب صنوف نمونه بیان داشت: رعایت قوانین صنفی، نصب اتیکت قیمت، رعایت […]

به مناسبت فرارسیدن روز ملی اصناف، مراسم تجلیل از اصناف نمونه شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار،رئیس اداره صمت،رئیس اتاق اصناف، و جمعی از اصناف برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان جم؛ علی خطیب در ابتدا با اشاره به نحوه انتخاب صنوف نمونه بیان داشت: رعایت قوانین صنفی، نصب اتیکت قیمت، رعایت درصد سود، اخلاق مداری و احترام به عقاید و شعاعر مذهبی و انقلابی مردم، نداشتن پرونده تخلف صنفی، رعایت انصاف، نظم در خدمات، مشارکت در امور خیریه و … از جمله معیارهای تعیین صنوف نمونه بوده است.

رییس اتاق اصناف جم معافیت ۳۶ میلیونی مالیات را بسیار کم شمرد و افزود: سازمان امور مالیاتی خط فقر در کشور را محاسبه و براساس ان معافیت مالیاتی وضع کند.همچنین ممیزی ها و درصد سود هر رسته صنفی برای کل کشور یکسان نیست چرا که مثلا درصد سود یک واحد صنفی در تهران بسیار بیشتر از یک شهرستان می باشد لذا لازم است تغییراتی در درصد سود هر رسته باتوجه به جمعیت و موقعیت شهرستان اعمال شود.

خطیب اضافه کرد: باتوجه به اینکه شهرستان جم و کلیه شهرستان های استان از نظر اقتصادی بعنوان شهری مرزی تلقی می گردد و قریب به ۵۰ درصد اجناس آن خارجی است، دولت باید سیاست مبارزه با قاچاق کالا را اصلاح کند. در غیر اینصورت شاهد تورم بسیار بالایی در سطح کالاهای مصرفی خواهیم بود. راه حل جلوگیری از قاچاق قیمت منطقی و ارتقا کیفیت است. همچنین دولت تعرفه های خود را کمتر کند تا قاچاق صرفه ای نداشته باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان جم در ادامه گزارش عملکرد اتاق اصناف در سال ۱۴۰۰  را به شرح ذیل اعلام کردند:

صدور پروانه کسب
بالغ بر۸۰۵ پروانه کسب توسط اتاق اصناف در سال ۱۴۰۰ صادر گردیده که سهم قابل توجهی از اشتغال اقشار مختلف مردم در شهرستان را به خود اختصاص داده است.

بازرسی
تعداد کل بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی از ابتدای سال تاکنون ۱۷۰۲۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۵ پرونده تخلف به ارزش ۵۵۷ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

تعداد ۱۹۰ شکایات دریافتی در سامانه اصناف ثبت شده که از این تعداد ۱۲ شکایت غیر قابل رسیدگی، ۸۵ شکایت در کمیته حل اختلاف اتاق اصناف منجر به مصالحه  طرفین به ارزش ۱۳/۰۱۷/۰۰۰/۰۰۰ریال، ۵۲ متخلف و ۴۱ غیر متخلف شناخته شده اند.

شکایاتی که بصورت حضوری در قالب تکمیل فرمهای شکوائیه از صنوف ( صنوف خدماتی و خدمات فنی) توسط کمیته رسیدگی به شکایات و حل اختلاف دریافت و بررسی شده که بیش از ۹۸ درصد از پرونده ها به مبلغ ریالی بیش از ۱۳ میلیارد ریال منجر به مصالحه گردیده است .

سایر اقدامات

از ابتدای سال تاکنون کمک های نقدی به افراد کم بضاعت شهرستان توسط موسسه خیریه کوثر اصناف جم پرداخت گردیده است. همچنین کمک های غیر نقدی نیز توسط این موسسه اهدا گردیده است. برپایی ایستگاه های صلواتی و کمک به صنوف و ستادهای شهرستان جهت برپایی ایستگاه صلوتی، همکاری در برگزاری و توزیع پوستر در مراسمات ملی و مذهبی و … از دیگر اقدامات اتاق اصناف می باشند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=4075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.