• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

دولت باید ممنوعیت واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود را اجرا کند

  • کد خبر : 1929
  • 02 فروردین 1396 - 14:49

رهبر حکیم انقلاب اسلامی واردات کالایی که در داخل تولید می‌شود را حرام_شرعی اعلام کرده و فرمودند باید به صورت قانونی نیز منع شود.   به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، رهبر حکیم انقلاب اسلامی واردات کالایی که در داخل تولید می‌شود را حرام_شرعی اعلام کرده و فرمودند باید به صورت قانونی نیز منع شود. […]

رهبر حکیم انقلاب اسلامی واردات کالایی که در داخل تولید می‌شود را حرام_شرعی اعلام کرده و فرمودند باید به صورت قانونی نیز منع شود.

 

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، رهبر حکیم انقلاب اسلامی واردات کالایی که در داخل تولید می‌شود را حرام_شرعی اعلام کرده و فرمودند باید به صورت قانونی نیز منع شود.
اجرای این فرمان، از کلیدهای اصلی تحقق شعار سال ۹۶ یعنی تولید ملی و اشتغال است.
اجرای همین فرمان، بخش بزرگی از مشکل رکود و بیکاری در کشور را حل کرده و در کوتاه مدت در ارتقای سطح معیشت مردم نتیجه ملموس خواهد داشت.

 

دولت محترم باید بودجه ویژه‌ای را برای اشراف ۱۰۰ درصدی بر ماهیت کالاهای وارداتی از مبادی رسمی از جمله بندر مورد اشاره حضرت آقا تخصیص دهد تا هیچ کالایی به صورت قاچاق نتواند وارد خاک کشور شود.
بر اساس فرمان رهبر انقلاب، دولت می‌باید اقدام به ایجاد یک “ردیف ممنوعیت واردات کالاهای تولید داخل” در سامانه ثبت سفارشات گمرک نماید.

 

وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت) باید تمامی کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند شناسایی کرده و در ردیف یاد شده قرار دهد تا ثبت سفارش این کالاها انجام نشود.
در سامانه ثبت سفارش گمرک، می‌توان طرحی پیاده کرد که هرگاه متقاضی واردات، درخواست وارد کردن کالای موجود در ردیف ممنوعیت وارداتی را ارائه می‌کند، شرکت‌های داخلی تولید کننده آن کالا، به واردکننده معرفی شود.

 

تمامی توافقنامه‌هایی که بر خلاف این حکم شرعی منعقد شده‌اند، از جمله مفاد مرتبط در توافقنامه‌های  تعرفه ترجیحی، از امروز بی‌اعتبار هستند و تشریفات قانونی لازم برای این امر باید انجام شود.
تولیدکنندگان محترم ایرانی وظیفه سنگینی در این رابطه دارند. تولیدکنندگان هم بزرگترین متضرران واردات هستند و هم نسبت به کالاهایی که خود تولید می‌کنند اما شاهد واردات آنها نیز هستند، بیشترین اشراف را دارند. لذا اولا کمک به وزارت صمت در شناسایی این کالاها و ثانیا مطالبه و پیگیری جدی فرمان رهبر انقلاب تا تحقق کامل آن، از وظایف خطیر تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی آنان است.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1929
  • ارسال توسط :
  • 443 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دولت باید ممنوعیت واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود را اجرا کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.