• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

دوم شهریور ؛ برگزاری یادواره شهدای اصناف قبل از انقلاب

  • کد خبر : 1110
  • 26 مرداد 1395 - 11:59
دوم شهریور ؛ برگزاری یادواره شهدای اصناف قبل از انقلاب

مسئول سازمان بسیج اصناف از برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در هفته بسیج اصناف در دوم شهریور خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، غلامرضا حسن پور در نشست خبری افزود : هفته بسیج اصناف از جمعه۲۹ مرداد آغاز می شود و تا ۴ شهریور ادامه دارد […]

مسئول سازمان بسیج اصناف از برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در هفته بسیج اصناف در دوم شهریور خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، غلامرضا حسن پور در نشست خبری افزود : هفته بسیج اصناف از جمعه۲۹ مرداد آغاز می شود و تا ۴ شهریور ادامه دارد .
وی گفت: آمار دقیقی از شهدای اصناف قبل انقلاب در دست نداریم ولی تعدادی از این شهدا را مثل شهید عراقی و شهید دیده بان شناسایی کردیم که یادواره این شهدا صبح سه شنبه دوم شهریور در میدان ۱۵ خرداد بازار تهران در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار می شود .
حسن پور درباره نامگذاری هفته اصناف به شهادت شهید عراقی به عنوان یکی از کسبه بازار اشاره کرد و گفت: شهید عراقی در صنف کوره پزی بود که از لحاظ کارهای اجرایی قدرت بالایی داشت به گونه ای که در زمان تبعید حضرت امام (ره) در پاریس، کارهای اجرایی را عهده دار بود .
وی از شهید دیده بان به عنوان شهید شاخص سال  ۹۵ یاد کرد و افزود : هر سال یک شهید به عنوان شهید شاخص سال معرفی می شود و امسال نیز شهید دیده بان از صنف لوازم خانگی و اهل اردبیل به عنوان شهید شاخص سال ۹۵ مطرح شده که یادواره ایشان نیز در آذر برگزار خواهد شد.
حسن پور درباره نامگذاری روزهای هفته بسیج اصناف نیز گفت : جمعه ۲۹ مرداد به عنوان بسیج اصناف ، وحدت و همدلی ، شنبه ۳۰ مرداد بسیج اصناف و تمدن سازی ،۳۱ مرداد بسیج اصناف و فقه بازار ، اول شهریور بسیج اصناف نماز اول وقت ، امر به معروف و نهی از منکر ،‌ دوم شهریور بسیج اصناف و نقش خواهران در بازار ، سوم شهریور بسیج اصناف و اقتصاد مقاومتی و بالاخره چهارم شهریور بسیج اصناف ، جوانان و فرهنگ ایثار و شهادت نامگذاری شده است.
وی ادامه داد : چهارم شهریور به منظور بزرگداشت سالروز شهادت شهید حاج مهدی عراقی و فرزندش مراسمی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد قباء تهران برگزار می شود.
حسن پور افزود : نشست هم اندیشی کارگروه های یازده گانه اقتصاد مقاومتی با ترکیب کارگروه های مرکز بسیج وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بسیج اصناف و بازاریان دوشنبه اول شهریور برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج اصناف در ادامه به حضور منسجم بازاریان در نمازجمعه این هفته خبر داد و گفت : روسای اتاق اصناف شهرهای کشور قبل از خطبه های نمازجمعه سخنرانی خواهند کرد.
حسن پور از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بسیج اصناف در مساجد و ورودی های بازار در هفته بسیج اصناف خبر داد و گفت : همچنین به مناسبت ۳۱ مرداد روز بسیج اصناف و فقه بازار، از فعالان آموزش های فقه بازار تجلیل می شود.
وی افزود: از اردیبهشت سال گذشته تاکنون، سیصد هزار نفر از کسبه در آموزش های فقه بازار شرکت کردند.
حسن پور گفت: نشست تخصصی با حضور خواهران شاغل در بازار با محوریت فرصت ها و آسیب ها نیز از دیگر برنامه های هفته بسیج اصناف است.
لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1110
  • ارسال توسط :
  • 404 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دوم شهریور ؛ برگزاری یادواره شهدای اصناف قبل از انقلاب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.