• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

دکتر باقری خواستار نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان توحید جم شد/ خبرهای خوش برای بیماران تلاسمی ودیالیزی

  • کد خبر : 1070
  • 20 مرداد 1395 - 8:50

رییس بیمارستان توحید جم گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی نگاه ویژه ای به بیمارستان توحید جم داشته باشند.   دکتر فرهاد باقری احداث بخش دیالیز بیمارستان توحید را از اولویت های ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت نام برد و گفت: اکنون ۲۲ نفر بیمار دیالیزی در شهرستان جم وجود دارد که […]

رییس بیمارستان توحید جم گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی نگاه ویژه ای به بیمارستان توحید جم داشته باشند.

 

دکتر فرهاد باقری احداث بخش دیالیز بیمارستان توحید را از اولویت های ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت نام برد و گفت: اکنون ۲۲ نفر بیمار دیالیزی در شهرستان جم وجود دارد که به شهرستان های همجوار جهت ارائه خدمات درمانی مراجعه می کنند که هزینه هایی بر روی دست خانواده باقی می گزارد.

 

photo_2016-08-10_00-07-41

 

دکتر باقری از کلنگ زنی ساختمان بخش دیالیز بیمارستان توحید در سال جاری خبر داد و افزود: پس از واگزاری یک قطعه زمین در فضای بیمارستان توحید، پالایشگاه فجر جم متولی احداث ساختمان دیالیز شد و پس از تکمیل ساختمان در اسرع وقت تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز در آن مستقر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خدمات رسانی به مردم نسبت به سال های قبل با افزایش دوبرابری روبرو بوده است گفت: با توجه به کمبود شدید نیروی پرستاری و مامایی و به علت کمبود بودجه اختصاص یافته به حوزه بهداشت و درمان از سوی وزارت نفت قادر به جذب نیروی بیشتری در این حوزه نیستیم.

 

رییس بیمارستان توحید جم خواستار نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی در خصوص جذب نیرو پرستاری به بیمارستان شد و افزود: در یکی از بخش های ۲۴ تخت خوابی بیمارستان ۱۲ نفر نیروی پرستاری مشغول خدمت رسانی به مردم هستند که این تعداد نیروی پرستاری نصف حداقل نیاز موجود این بخش است و با این حال از کیفیفت انجام کارها کاسته نشده است.

 

باقری از بیمارستان توحید جم به عنوان اولین آغازگر طرح تحول نظام سلامت در کشور نام برد و افزود:علی رغم آماده نبودن بستر اجرای این پروژه عظیم در بیمارستان توحید جم، از اوایل اردیبهشت ماه ۹۳ طرح زایمان طبیعی رایگان در این بیمارستان کلید خورد و تا اکنون ادامه دارد.
وی در ادامه افزود:هفت آیتم معرفی شده در طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان توحید جم از همان اوایل اجرا شد و تاکنون فقط در یک آیتم از سوی وزارت بهداشت به بیمارستان پرداختی صورت گرفت ولی با توجه به حس مسئولیتی که نسبت به مردم منطقه داریم این طرح متوقف نشد.

 

دکتر فرهاد باقری از توسعه و بهبود یافتن فضای درمانی بیمارستان توحید جم خبر داد و گفت:با توجه به حمایت های خانم الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی موافقت توسعه بخش های اتاق عمل، زنان و زایمان و اورژانس از صنعت نفت اخذ شد و به زودی شاهد اجرای این پرژه ها خواهیم بود.

 

وی از راه اندازی سی تی اسکن در بیمارستان توحید جم خبر داد و افزود: با توجه به نیاز جدی مردم منطقه به این دستگاه، با نظر مثبت صنعت نفت دستگاه سی تی اسکن در آینده نزدیک خریداری شده و آماده خدمت رسانی به مردم می شود.
وی با بیان اینکه چندین بخش دیگر در کنار ساختمان بیمارستان توحید جم احداث می گردد خاطر نشان کرد: عملیات احداث بخش های ICU بزرگسالان، مراقبت های ویژه نوزدان (NICU) در سال جاری آغاز می شود و یک دستگاه سونوگرافی جدید نیز به امکانات بیمارستان اضافه خواهد شد.
باقری راه اندازی دوبخش کاردرمانی و گفتار درمانی را یکی از مهمترین اقدام خود برشمرد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دو بخش تا اکنون ب ۳۹۰ نفر از افراد مظلوم جامعه تحت درمان قرار گرفته اند و تعدادی از این افراد پس از سیر درمان، بهبود پیدا کرده اند.

 

وی گفت: برای درمان بیماران بخش گفتاردرمانی و کار درمانی هزینه ای از بیماران گرفته نمی شود و یا با کمترین هزینه تحت درمان قرار می گیرند.

 

دکتر باقری از کاهش افراد مبتلا به تالاسمی در شهرستان جم خبر داد و افزود: با کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم و آزمایش های پیش از ازدواج آمار مبتلایان از ۵۶ نفر به ۳۸ نفر رسیده است و این در حالی است که در چندسال گذشته تنها یک مورد فرد مبتلا به تلاسمی متولد شد.

 

باقری با بیان اینکه تمام هزینه های بیماران مبتلا به تالاسمی توسط ستاد بهداشت صنعت نفت پرداخت می شود گفت: به دلیل نیاز مبرم این گروه به دریافت خون، بیمارستان خون مورد نیاز را از مرکز انتقال خون کشور خریداری و به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می دهد.

 

وی افزود: با توجه به تجمع آهن در بدن این بیماران، نیاز به تزریق آمپول جهت عدم رسوب گزاری آهن است که با توجه به مشکلاتی که کودکان در این زمینه داشتند اقدام به خرید قرص هایی جایگزین کردیم.

 

باقری با بیان اینکه این قرص ها رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد گفت: با توجه به اینکه نوع قرص در سطح کشور گران و کم یاب است، بیمارستان توحید جم این نوع قرص را خریداری کرده و به صورت رایگان در اختیار مبتلایان قرار خواهد داد.

تاورتا
لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1070
  • ارسال توسط :
  • 438 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دکتر باقری خواستار نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان توحید جم شد/ خبرهای خوش برای بیماران تلاسمی ودیالیزی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.