• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

رتبه چهاردهم زبان فارسی در وب

  • کد خبر : 970
  • 03 مرداد 1395 - 8:42

رتبه ایران در ثبت دامنه ‌های اینترنتی را ۱۸ و رتبه زبان فارسی را در دنیای وب ۱۴ است. ۰.۸ درصد از سایت‌ های جهان، فارسی است. به گزارش کلیک، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر روند چارچوب ‌های اقتصادی جهان بر مبنای صنایع تکنولوژی گفت: هم‌ اکنون شاهد توسعه […]

رتبه ایران در ثبت دامنه ‌های اینترنتی را ۱۸ و رتبه زبان فارسی را در دنیای وب ۱۴ است. ۰.۸ درصد از سایت‌ های جهان، فارسی است.

به گزارش کلیک، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر روند چارچوب ‌های اقتصادی جهان بر مبنای صنایع تکنولوژی گفت: هم‌ اکنون شاهد توسعه کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، چین و هند بر مبنای این نوآوری ‌ها هستیم. در ایران نیز بررسی‌ مزیت‌ های رقابتی در جهت تولید محتوا در فرصت ‌های سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید دارد.

جنتی اعلام کرد: بیش از ۴۰ میلیون کاربر اینترنت در ایران زمینه مناسب را برای سرمایه ‌گذاری در این حوزه ایجاد کرده است، بزرگترین چالش هزاره سوم، چالش تولید محتوا است و در این راستا نیازمند عزم عمومی در کشور هستیم.

وی اظهار داشت: رتبه ایران در ثبت دامنه ‌های اینترنتی را ۱۸ و رتبه زبان فارسی را در دنیای وب ۱۴ است. ۰.۸ درصد از سایت‌ های جهان، فارسی است و سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات از تولید ناخالص داخلی ۱.۸ درصد برآورد می ‌شود. با این وجود باید گفت که سهم ایران از تولید محتوای وب در جهان مطلوب نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه در سال ‌های اخیر به رغم توسعه زیرساخت‌ ها، فعالیت ‌های هدفمند مطلوب در راستای تسهیل تولید محتوای فرهنگی دیجیتال صورت نگرفته است، اضافه کرد: نیازمند ایجاد سهولت کسب و کار فرهنگی دیجیتال، یکپارچه ‌سازی فرآیندها، ایجاد نظام نظارتی یکپارچه برای تولید محتوا و آموزش اصول کسب و کار هستیم.

جنتی خبر داد: اعطای لوگوی هوشمند به سایت‌ های اینترنتی برای تأمین مالکیت مادی و معنوی دارندگان سایت که از ۸ ماه گذشته آغاز شده، یکی از طرح‌ هایی است که به زودی اجرایی می ‌شود.

وی بیان کرد: در همین حال پروژه اعطای شماره استاندارد محتوای دیجیتال (شامد) در راستای اعطای شناسه یکتا به آثار فرهنگی دیجیتال تعریف شده است تا شاهد عملیاتی شدن فضای مجازی سالم، مفید و ایمن (سما) باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد زمینه راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی دیجیتال برای افراد حقیقی بالای ۱۸ سال، آماده‌سازی سامانه رتبه‌ بندی سایت‌ های اینترنتی، ایجاد شبکه ملی فرهنگ، تلاش برای ایجاد ۲۰۰۰ شغل در حوزه تولید محتوای فرهنگی دیجیتال، ساماندهی کسب و کار زنان در فضای مجازی و مشارکت بخش خصوصی در مدیریت فضای مجازی با تشکیل اتحادیه ناشران دیجیتال را از دیگر برنامه‌ های این وزارتخانه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: از چند ماه گذشته نیز ایجاد سامانه نمایش خانگی (VOD) را در دستور کار قرار داده ‌ایم که توسط سازمان سینمایی دنبال می ‌شود و هم‌ اکنون نیز مذاکرات نیز با تجمیع‌ کنندگان محتوا، مرکز ملی فضای مجازی، تولید کنندگان فیلم و وزارت ارتباطات در حال هماهنگی است تا به زودی شاهد ارائه آثار سمعی بصری بر روی این سامانه در جهت ارتقای تولید محتوای فرهنگی دیجیتال باشیم.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=970
  • ارسال توسط :
  • 458 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رتبه چهاردهم زبان فارسی در وب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.