• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

روحانی: رشد اقتصادی کشور به ۴/۴ درصد رسیده است

  • کد خبر : 1099
  • 25 مرداد 1395 - 11:37
روحانی: رشد اقتصادی کشور به ۴/۴ درصد رسیده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس آخرین گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست امسال به بیش از ۴/۴ درصد رسیده است. به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم در ورزشگاه تختی یاسوج افزود: دولت یازدهم […]

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس آخرین گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست امسال به بیش از ۴/۴ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم در ورزشگاه تختی یاسوج افزود: دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور منفی۶.۸ درصد بود که امروز و در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از ۴/۴ درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: اگر ما امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک سوم و یک چهارم رسانده اند به رشد نزدیک پنج درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت و اتحاد دولت و ملت است.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امروز کشور در یک نقطه شکوهمند قرار گرفته است ،ادامه داد: شما ملت بزرگ ایران نه با شعار بلکه با اراده، ایستادگی، مقاومت و حمایت و اطلاعات از رهبر معظم انقلاب به دنیا نشان دادید که کسی نمی تواند چیزی را بر ما تحمیل کند.
دکتر روحانی افزود: شما ملت بزرگ ایران توانستید با شجاعت، زنجیر تحریم را از دست و پای آن دلیر تاریخ که نامش ایران عزیز است باز کنید و با ایستادگی و مقاومتتان کاری کردید که زنجیرهای تحریم شکسته شود.
وی اضافه کرد: امروز بر خلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که می خواهیم نفت به جهان صادر می کنیم و به رغم اراده دشمنان امروز کشتی های ایران در سراسر جهان در کنار بندرگاه های بزرگ جهان پهلو می گیرند.
رئیس جمهوری گفت: در شرایطی که در روزها و سال های قبل بیمه تحریم بود امروز کشتی ها و نفت کش های ما می توانند با بیمه در سراسر جهان حرکت کنند.
دکتر روحانی افزود: امروز روزی است که با غیرت مردان کشورمان توانستیم زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند را در هم شکنیم.
وی با اشاره به سفر ۳۵۰ هیات اقتصادی و ۱۶۰ هیات سیاسی از سراسر دنیا به کشورمان گفت: ممکن است عده کمی از اینکه تحریم ها برداشته شده ناراحت باشند چرا که این برای منافع آنها خوشایند نیست اما ملت بزرگ ایران از لغو تحریم ها شاد و مسرور است.
رئیس جمهوری افزود: همانطور که این دولت توانست تورم را تک رقمی کند با حمایت شما مردم رونق را نیز به اقتصاد کشور باز خواهد گرداند.
دکتر روحانی ادامه داد: امروز یکی از اهداف بلند همه ما در سراسر کشور این است که نسل جوان را در مسیر کار و کوشش و شغل مناسب و متناسب با علم و دانشش قرار دهیم.
وی افزود: نباید بگذاریم که در خانه ای جوانی بیکار بماند و قطعا این کار شدنی است.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید بتوانیم اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم ادامه داد: تا پایان امسال هفت هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی را در کشور راه اندازی خواهیم کرد.
روحانی با اشاره به برجام و ناراحتی صهیونیست ها و برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز گفت: دیپلماتهای شجاع برای ایران غرور آفریدند.
وی اظهار کرد: صهیونیست ها و برخی کشورهای جنوبی خلیج فارس از برجام ناراحت هستند اما مردم با وحدت و حمایت های رهبری توانست پیروزی تاریخی کسب کند.
روحانی گفت: برجام شرایط را برای پیشرفت اقتصادی فراهم کرده است و توانست شرایط را برای برداشتن دیوار ها فراهم کند تا رونق اقتصادی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به آمریکا نیست.
روحانی بیان کرد: برجام شرایط را برای پیشرفت اقتصادی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: با اجرای برجام تاکنون ۸۲ تفاهم و قرارداد با کشورهای خارجی منعقد شده که تاکنون ۲۹ قرارداد آن اجرایی شده است.
دکتر روحانی گفت: در این سرزمین که دنیای زیبایی ها، سرچسمه رودخانه ها و دارای انواع آب وهواست نباید بگذاریم جوانی بیکار بماند.
روحانی افزود: ما باید کشاورزی گلخانه ای را احیا و گردشگران داخلی و خارجی را به استان جذب کنیم.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری کافی در زمینه گردشگری و ایجاد زیربنای ها آن لازم است.
روحانی بیان کرد: باید شرایط به گونه ای بشود تا علاوه بر جذب گردشگر برای این استان برای سایر استان ها نیز جذب گردشگر کنیم.
وی عنوان کرد: سایر استان ها می توانند از آب و هوای این استان استفاده کنند.
روحانی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند در زمینه داروهای گیاهی یک تحول ایجاد کند.
رئیس جمهوری افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مامور شده که شرایط را برای اشتغالزایی در زمینه گیاهان دارویی و فناوری های نوین فراهم کند.
وی با بیان اینکه ۴۴ هزار شغل مستقیم در زمینه فناوریهای نوین در سطح کشور ایجاد شده است گفت: علما ودانشگاهیان دست به دست هم دهند تا اشتغال پایدار در این استان بوجود آید.
روحانی بیان کرد: در این سفر دو هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از بودجه عمومی برای سال های ۹۵ و ۹۶ برای ۹ طرح و پروژه آبرسانی به روستاها و شهرهای استان اختصاص می یابد.
وی عنوان کرد: چهار طرح با ۶۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ،چرام و لنده مصوب شده است.
روحانی اظهار کرد: یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال برای شش طرح مهم کشاورزی اختصاص یافته است که همه آنها در سال های ۹۵ و ۹۶ اجرایی خواهد شد.
وی عنوان کرد: سه صندوق سرمایه گذاری برای حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان های کهگیلویه، باشت و گچساران ورود خواهند کرد.
رئیس جمهوری گفت: در زمینه حمل و نقل سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال برای چهار طرح مهم اختصاص می یابد.
وی افزود: راه اصلی پاتاوه به دهدشت با اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ به اتمام می رسد.
روحانی بیان کرد: در حوزه عمران شهری، علمی و فناوری و بهداشت نیز ۹۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: نصف سود تسهیلات اعطایی برای سرمایه گذاری در این استان از سوی دولت به صورت یارانه پرداخت خواهد شد.
روحانی اضافه کرد: برای این برنامه نیز یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: برای گازرسانی به ۱۶۰ روستا در سال ۹۵ حدود ۷۴۰ میلیارد ریال و در سال ۹۶ برای گاز رسانی به ۲۴۵ روستا ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص می یابد.
روحانی گفت: با اجرای این طرح ها این استان ۸۱ درصد جمعیت شهری و روستایی زیر پوشش گازرسانی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در مجموع دولت یازدهم ۹۰۰ طرح در استان انجام داده است افزود: ۲۳۱ پروژه در این سفر دو روزه افتتاح و ۳۶ طرح مهم کلنگ زنی می شود.
روحانی هزینه های انجام شده برای این طرح ها را هفت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی عنوان کرد: در مجموع در این سفر ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال برای ۴۴ طرح این استان اختصاص یافته است.
کاروان تدبیر و امید از ۲۴ دی سال ۹۲ تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کرده است.
رئیس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه ۲۴ مرداد ۹۵ وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1099
  • ارسال توسط :
  • 310 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای روحانی: رشد اقتصادی کشور به ۴/۴ درصد رسیده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.