• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

برای شروع یک زندگی در اعماق فضا آماده شوید!

  • کد خبر : 1121
  • 27 مرداد 1395 - 10:53

اگرچه هنوز ما انسان‌ها رویای زندگی در اعماق فضا را در سر داریم، اما ناسا در طرح جدید خود این امکان را به رویاپردازان داده تا در اقامت‌گاه های فضایی بر روی زمین زندگی کنند. به گزارش کلیک، به لطف طرح ناسا برای ساخت اقامتگاه‌های فضایی عمیق بر روی زمین، امکان تجربه مشابه زندگی در […]

boeing-nextstep2-demonstrator-public-release-640x0

اگرچه هنوز ما انسان‌ها رویای زندگی در اعماق فضا را در سر داریم، اما ناسا در طرح جدید خود این امکان را به رویاپردازان داده تا در اقامت‌گاه های فضایی بر روی زمین زندگی کنند.

به گزارش کلیک، به لطف طرح ناسا برای ساخت اقامتگاه‌های فضایی عمیق بر روی زمین، امکان تجربه مشابه زندگی در اعماق فضا برای اسان ها فراهم شده است. این ها همه بخشی از آخرین پروژه آژانس فضایی شناخته شده به عنوان NextSTEP-2 است که شامل مجموعه ای از شش شرکت ایالات متحده برای کمک به گسترش دانش، امکانات تجاری و فرصت ها در فضا است که این امر توسط توسعه نمونه های اولیه زمین در اندازه کامل و مفاهیم مورد نیاز برای زیستگاه عمیق فضایی ممکن می‌شود.

ناسا می‌گوید که هدف نهایی ارائه پشتیبانی برای ماموریت‌های طولانی‌تر و کامل‌تر سفر انسان به فضا است که در نهایت به ماموریت های مریخی منجر خواهد شد. این مسئله همچنین توسعه تجاری فضایی را در هنگام حرکت رو به جلو با قابلیت های اکتشاف در اعماق فضا ممکن می سازد. نتیجه این خواهد بود که ماموریت‌های گسترده‌تر پرواز انسان به فضا، انسان را به مریخ نزدیک و نزدیک‌تر خواهد کرد.

جیسون کروسان، مدیر اکتشاف سیستم های پیشرفته در مقر ناسا گفت: مشارکت‌های NextSTEP یک نقش بزرگ را در نیل به اهداف دوگانه پیشبرد توسعه اقامت‌گاه های عمیق فضایی و تحریک فعالیت‌های تجاری در مدار پایین زمین بازی می‌کنند.

یک زیستگاه مناسب در اعماق فضا نیازمند تعداد محدودی از مولفه‌های کلیدی از جمله قابلیت‌های اتصال، کنترل محیط زیست و پشتیبانی از حیات ،کاهش تابش و فرآیندهای نظارتی است. با ساخت زیستگاه پیشنهادی بر روی زمین برای اولین بار، ناسا و شرکای آن این فرصت را  خواهند داشت تا به ارزیابی تنظیمات و مشاهده چگونگی تعامل سیستم‌ها با یکدیگر بپردازند. علاوه بر این، آزمایش‌ها را می توان به منظور تعیین زیست پذیری نمونه های اولیه اجرا کرد.

شایان ذکر است که اسم شرکای بزرگی مانند بوئینگ و لاکهید مارتین در میان شش شریک مذکور دیده می شود که در حال طراحی ماژول‌های مختلف برای اکتشافات فضایی و زیست‌گاه‌ها هستند. بر اساس یافته‌های ناسا و شرکای مربوطه، ناسا رویکرد اکتسابی و استقرار برای مرحله بعدی از سیستم های پرواز به اعماق فضا را معین خواهد کرد.

بودجه برآورد شده کنونی برای این تحقیق و توسعه حدود ۶۵ میلیون دلار است و اگر امیدوارانه به این موضوع بنگریم، این تحقیق و توسعه منجر به یک زیستگاه زندگی فضایی واقعی می‌شود!

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1121
  • ارسال توسط :
  • 547 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برای شروع یک زندگی در اعماق فضا آماده شوید! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.