• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

شهرداری‌ها مجاز به دریافت عوارض پروانه کسب نیستند

  • کد خبر : 1871
  • 18 بهمن 1395 - 10:50
شهرداری‌ها مجاز به دریافت عوارض پروانه کسب نیستند

رئیس اتحادیه مصالح فروشان البرز گفت: شهرداری‌ها می‌توانند فقط عوارض صنفی دریافت کنند و حق دریافت عوارض پروانه کسب، عوارض تمدید و عوارض افتتاح را ندارند. حسین رحمتی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج  اظهار داشت: قانون نظام صنفی با توجه به اینکه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، فصل‌الخطاب تمام وزارتخانه‌ها، سازمانها، ادارات و حتی […]

رئیس اتحادیه مصالح فروشان البرز گفت: شهرداری‌ها می‌توانند فقط عوارض صنفی دریافت کنند و حق دریافت عوارض پروانه کسب، عوارض تمدید و عوارض افتتاح را ندارند.

حسین رحمتی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج  اظهار داشت: قانون نظام صنفی با توجه به اینکه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، فصل‌الخطاب تمام وزارتخانه‌ها، سازمانها، ادارات و حتی نهادهای غیردولتی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری کرج و شهرداری شهرهای اقماری این عوارض را اعمال می‌کنند و باید از دریافت این نوع عوارض خودداری کنند، گفت: در حال حاضر اتحادیه مصالح فروشان در ۱۷ رسته و آن هم برای واحدهایی که دارای کاربری اداری، تجاری و کارگاهی  هستند  پروانه کسب صادر می‌کند.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان مرکز استان البرز با تاکید بر اینکه متاسفانه شهرداری‌ها فضای بازی که به صورت انبار استفاده می‌شود را به عنوان تجاری محاسبه و با ضریب ۲.۵ برابر عوارض در یافت می‌کنند، بیان کرد:  ۲۵ واحد صنفی که توسط شهرداری پلمب شده بود، با هماهنگی‌ که با شهرداری منطقه ۴ و ۵ داشتیم فک پلمب شد.

رحمتی‌کیا با تاکید بر اینکه باید این امر ریشه‌ای رفع شود، عنوان کرد: در جلساتی که برگزار شد مقرر گردید مصوبه شورا در تعیین ضرایب عوارض صنفی اصلاح شود و در تعیین این ضرایب در سال آتی که لایحه آن توسط شهرداری به شورا ارسال خواهد شد، نمایندگان اتاق اصناف مرکز استان هم در جلسات کمیسیون تلفیق و بودجه شرکت داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه این جلسات برگزار می‌شود و طبق سنوات گذشته  نمایندگان اتاق اصناف تا کنون در این جلسات دعوت نشده‌اند.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان مرکز استان البرز با اشاره به اینکه  در چند سال اخیر رکود اقتصادی تمام  صنوف به ویژه مسکن را در بر گرفته است، خاطرنشان کرد: به امید روزی که شاهد توسعه پایدار و شهری ماندگار برای شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1871
  • ارسال توسط :
  • 414 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شهرداری‌ها مجاز به دریافت عوارض پروانه کسب نیستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.