• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

صادرات ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال کالای صنایع پلاستیک به خارج

  • کد خبر : 1805
  • 25 دی 1395 - 11:12
صادرات ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال کالای صنایع پلاستیک به خارج

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان نایلون و پلاستیک تهران از صادرات ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صنایع پلاستیک خبر داد و افزود: صنعت پلاستیک کشور ظرفیت و توانایی صادرات بیش از این میزان را دارد. سیدرحیم مقیمی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال صادرات در […]

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان نایلون و پلاستیک تهران از صادرات ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صنایع پلاستیک خبر داد و افزود: صنعت پلاستیک کشور ظرفیت و توانایی صادرات بیش از این میزان را دارد.

سیدرحیم مقیمی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال صادرات در ماه به غیر از سهمی است که در صادرات مواد اولیه به صورت خام فروشی داریم و اگر بخواهیم میزان صادرات این بخش را هم به آن اضافه کنیم، ارزش صادرات آن خیلی بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: صنعت پلاستیک مادر تمام صنایع و صنعتی است که در تمام صنایع سهم دارد حتی در صنت خودرو سازی بیش از ۴۰ درصد از صنعت پلاستیک استفاده شده است.

مقیمی ادامه داد: کاربرد صنایع پلاستیک در صنعت ساختمان سازی اکنون نمایان شده و برخی مصالح ساختمانی مانند آجر، بلوک های بتونی، سقف های شیروانی و پریزهای برق از جنس پلاستیک با کیفیت مطلوب تولید می شوند .

مقیمی اظهار کرد: صنعت پلاستیک کشور از توان و پتانسیل بالایی برای تولید برخوردار است و در این راستا نیاز به حمایت دارد و اگر حمایت های لازم از بخش تولید این صنعت صورت بگیرد، می توان صادرات را افزایش داد اما شرکت های پتروشیمی، مواد اولیه تولید را گرانتر به دست تولید کننده می دهند که این مساله باعث ضربه به تولید می شود.

وی افزود: در حال حاضر قرارداد خوب تجاری برای صادرات صنایع پلاستیک به کشورهای ترکمنستان، عراق، تاجیکستان، اوکراین ، افغانستان و روسیه بسته شده که این قرار دادهای صادراتی به نفع کشور است ؛ در حالی که حمایتی از تولید کننده صورت نمی‌گیرد.

مقیمی تاکید کرد: در حال حاضر نوسانات نرخ دلار در یک ماه اخیر بهای مواد اولیه صنعت پلاستیک را به ازای هر کیلوگرم ۱۵۰۰ تومان افزایش داده است و همین موارد باعث می شود که تجار ما نتوانند رقابت کنند و حتی باید زیان هم تحمل کنند.

مقیمی تعداد واحدهای تولیدی صنعت پلاستیک را یک هزار و ۴۰۰ واحد برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت و پتانسیل صنعت پلاستیک بیشتر از وضعیت کنونی آنهاست و چنانچه پتروشیمی مواد اولیه را با قیمتی که صادر می کند، به تولید کننده داخلی بدهد، بسیاری از مشکلات و دغدغه های صنعت پلاستیک حل می شود و می توان میزان تولید را افزایش داد.

وی با تقدیر از زحمات علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در راستای حمایت از صنوف تولیدی اظهار کرد: از آقای فاضلی می خواهیم برای حل و کاهش مشکلات تولید در حوزه صنعت پلاستیک بکوشد تا قراردادهایی که با تجار خارجی منعقد می شود، با افزایش قیمت مواد خام فسخ نشود .

مقیمی ، فرهنگ سازی برای استفاده از صنعت پلاستیک را ضروری دانست و گفت: پلاستیک تخریب نیست نیاز به ساماندهی فرهنگ سازی دارد در کشور آلمان و تمامی کشورهای توسعه یافته صندوق هایی تعبیه شده که به ازای هر ۵ بطری خالی یک بطری آب تحویل می دهند یا پول آن را پرداخت می کنند.  در کشور ما نیز باید این فرهنگ سازی صورت بگیرد که هرکس پلاستیک را به زمین انداخت، جریمه کنند .

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1805
  • ارسال توسط :
  • 421 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صادرات ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال کالای صنایع پلاستیک به خارج بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.