• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

طرح آب شیرین‌کن سیراف برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم اجرایی شده است

  • کد خبر : 1391
  • 27 مهر 1395 - 9:00

آوای جم، مصطفی سالاری امروز در بررسی روند اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن بوشهر با بیان اینکه آب‌شیرین کن بوشهر با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی طراحی شده اظهار داشت: این تاسیسات با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار متر مکعب مراحل پایانی آن می‌گذارند. به گزارش خبرنگار آوای جم،وی با بیان اینکه […]

آوای جم، مصطفی سالاری امروز در بررسی روند اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن بوشهر با بیان اینکه آب‌شیرین کن بوشهر با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی طراحی شده اظهار داشت: این تاسیسات با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار متر مکعب مراحل پایانی آن می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار آوای جم،وی با بیان اینکه در تابستان گذشته روزانه ۵۰ هزار متر مکعب آب وارد شهر بوشهر می‌شد تصریح کرد: نیاز فعلی این شهر روزانه به ۷۰ هزار متر مکعب آب است که با وارد مدار شدن  تاسیسات آب شیرین‌کن بوشهر بخشی از کسری آب این شهر جبران می‌کند.

استاندار  بوشهر از تولید و تزریق آب از آب‌شیرین‌کن بوشهربه شبکه آبرسانی خبرداد و خاطر نشان کرد:  تولید آب از این تاسیسات بصورت آزمایشی در ۴ فاز طراحی شده که امروز تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب  از آب‌شیرین‌کن بصورت آزمایشی آغاز شد.

سالاری با بیان اینکه دو تا سه هفته آینده آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت کامل وارد مدار تولید می‌شود افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده هر سه روز یک مرحله از این تاسیسات وارد مدار تولید می‌شود که با این روند دو تا سه هفته آینده این طرح به ظرفیت کامل در تولید آب می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تست‌های لازم برای تولید و انتقال آب از تاسیسات آب شیرین‌کن بوشهر در حال انجام است افزود: با وارد مدار  شدن این پروژه خوش بین هستیم که وضعیت آب آشامیدنی شهر بوشهر بهبود یابد.

استاندار بوشهر از اجرای طرح آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت روزانه ۳۵ هزار متر مکعب خبرداد و گفت: یک مناقصه دیگر برای اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در روز مراحل پایانی خود می‌گذارند و این در حالی است که وزارت نیرو برای تخصیص و تامین  اعتبارات لازم برای خرید تضمینی آب موافقت کرده است.

سالاری با اشاره به اینکه طرح‌های آب شیرین‌کن در شهرهای مختلف ساحلی استان بوشهر اجرا می‌شود افزود: پروژه آب شیرین‌کن دلوار تا دو ماه آینده  عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و طرح آب شیرین‌کن سیراف با ظرفیت ۲۸ هزار متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح‌ها مشکل تامین آب آشامیدنی استان بوشهر برطرف می‌کند گفت: با تکمیل طرح‌های تدوین شده آب‌شیرین‌کن در شهرهای مختلف استان بوشهر وضعیت تامین آب آشامیدنی این استان پایدار می‌شود.

استاندار بوشهر از اجرای طرح افزایش ظرفیت خط آبرسانی کوثر خبرداد و افزود: با اجرای این طرح روزانه ۲۳ هزار متر مکعب به ظرفیت آب بوشهر می‌افزاید که این مهم سبب حل مشکلات آب آشامیدنی بوشهر در تابستان آینده است.

سالاری با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های تدوین شده مشکل استان بوشهر در تامین آب آشامیدنی تا ۱۰ سال آینده برطرف می‌کند بیان کرد: حل نقاط بحرانی استان بوشهر از اهداف مورد نظر است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده این مشکل برطرف شود./تسنیم

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1391
  • ارسال توسط :
  • 529 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای طرح آب شیرین‌کن سیراف برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم اجرایی شده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.