• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

فراوانی هندوانه ، انار و نارنگی در شب یلدا / احتمال کمبود پرتقال و خرمالو بر اثر سرمازدگی

  • کد خبر : 1525
  • 15 آذر 1395 - 8:40
فراوانی هندوانه ، انار و نارنگی در شب یلدا / احتمال کمبود پرتقال و خرمالو بر اثر سرمازدگی

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران گفت: تاثیرسرمازدگی بر از بین رفتن پرتقال و خرمالو در شهرهای شمالی در دست بررسی است اما احتمال دارد در آستانه شب یلدا با کمبود این دو میوه مواجه شویم.  حسن صابری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران از […]

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران گفت: تاثیرسرمازدگی بر از بین رفتن پرتقال و خرمالو در شهرهای شمالی در دست بررسی است اما احتمال دارد در آستانه شب یلدا با کمبود این دو میوه مواجه شویم.

 حسن صابری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران از کمبود پرتقال در بازار در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: هم اکنون پرتقال ها سرما زده اند و به احتمال با توجه به سرمازدگی بخش اعظمی از پرتقال ها، با کمبود این میوه در آستانه شب یلدا مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تاثیر سرمازدگی بر از بین رفتن پرتقال در دست بررسی است، گفت: از آنجاکه با کمبود پرتقال در بازار مواجه خواهیم شد، احتمال دارد  پرتقال های قاچاق از کانال هایی خارج از میدان بارفروشان وارد بازار شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان همچنین ضمن اعلام آنکه متاسفانه امسال خرمالوها نیز دچار سرمازدگی شدند و با کمبود خرمالو هم مواجه خواهیم شد، افزود: در بقیه میوه ها از جمله هندوانه، نارنگی و انار با فراوانی محصول رو به رو هستیم اما در میوه پرتقال و خرمالو به دلیل سرمازدگی با کمبود مواجه ایم.

وی در عین حال در مورد قیمت های میوه های موجود در بازار نیز  این نکته را مورد اشاره قرار داد که هیچ یک از میوه ها دچار افزایش قیمت نشده و اتفاقا برخی اقلام نسبت به سال های گذشته ارزان تر هم شده است.

صابری وضعیت بازار میوه را عادی و متعادل توصیف و متذکر شد: احتمال افزایش قیمت ناگهانی هیچ یک از میوه ها را در آستانه شب یلدا نمی دهیم اما قاعدتا پرتقال و خرمالو به دلیل کمبود و سرمازدگی دستخوش تغییر قیمت خواهد بود.

وی در مورد ورود میوه های قاچاق به بازار در آستانه شب یلدا نیز گفت: این احتمال وجود دارد که میوه های قاچاق در ایام نزدیک تر به شب یلدا از خارجِ میدان وارد بازار شود./م/

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1525
  • ارسال توسط :
  • 448 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای فراوانی هندوانه ، انار و نارنگی در شب یلدا / احتمال کمبود پرتقال و خرمالو بر اثر سرمازدگی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.