• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

فرهنگ: بازگشت هیتاچی ژاپن به جم/ادعای حق مالکیت بر ۱۰ درصد از اراضی پالایشگاه فجر

  • کد خبر : 1515
  • 15 آذر 1395 - 7:55

آینه جم: مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: در مجموع حدود ۷۹۵ هکتار زمین تحت تصرف این شرکت است که از این مقدار حدود ۱۰ درصد درگذشته مورد ادعای معارضان واقع شده است.  به گزارش آینه جم: هاشم زاده فرهنگ روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: عارضه زمین خواری مختص شهرستان جم نیست […]

آینه جم: مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: در مجموع حدود ۷۹۵ هکتار زمین تحت تصرف این شرکت است که از این مقدار حدود ۱۰ درصد درگذشته مورد ادعای معارضان واقع شده است.

 به گزارش آینه جم: هاشم زاده فرهنگ روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: عارضه زمین خواری مختص شهرستان جم نیست و به طور کلی هر جایی حفره ای در عملکرد سازمان های ذی ربط در این مورد در کشور وجود داشته باشد به طبع فرصت برای سود جویان مهیا می کند.
وی اظهارداشت: عمده دلیلی که باعث شده تا افراد فرصت طلب ادعای مالکیت بر زمین های این شرکت داشته باشند مربوط به نقص مدارک و مستندات و احصا مالکیت این شرکت بر زمین های تحت تصرفش است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: در دو سال گذشته با حمایت مسئولان شرایطی فراهم شده که مدارک و مستندات قابل قبول سیستم قضا و احراز مالکیت شرکت ملی گاز و شرکت پالایش فجر جم بر زمین های تحت تصرفش به مقدار قابل توجهی جمع آوری شود .
هاشم زاده فرهنگ گفت: اسناد بخش کوچک باقی مانده نیز در آینده نزدیک قابل دسترسی خواهد بود و در سال ۱۳۹۵ حکم قضایی به نفع مدعیان اراضی پالایشگاه صادر نشده است.
وی در خصوص احداث پروژه سد باغان گفت: عملیات اجرایی این سد با مشارکت سازمان آب منطقه ای بوشهر و وزارتخانه های نفت و نیرو شروع شده است .
این مقام مسئول اضافه کرد: پیش بینی فره های زیرزمینی و مصارف صنعت هدایت شود.
وی در رابطه با مصداق اقتصاد مقاومتی در پالایشگاه فجر جم گفت: پروژه تولید « ال پی جی » یکی از پروژه های مهم شرکت گاز پالایشگاه فجر جم در این زمینه است.می شود مدت زمان ساخت سد باغان در منطقه سرچشمه در بازه زمانی سه ساله انجام و سالانه ۳ میلیون متر مکعب آب از این سد به منطقه جهت بازیابی س
هاشم زاده فرهنگ یادآورشد: این پروژه افزون بر نقش حفظ محیط زیست، مانع از مشعل سوزی حدود ۴۰ هزار تن ال پی جی در سال می شود.
مدیر عامل پالایشگاه فجر جم در رابطه با اثرات پسا برجام در این پالایشگاه گفت: یکی از مصداق های دست آورد برجام در پالایشگاه فجر جم پروژه نیروگاه جدید برق است .
وی افزود: این پروژه برغم اینکه در سال ۱۳۸۵ شروع شده بود اما متاثر از تحریم های بین المللی عملیات اجرایی آن متوقف شده بود و همزمان با تحقق برجام روند کار آغاز و تا پایان سال ۹۴ نخستین واحد این نیروگاه با حضور سوپروایزر و به نمایندگی یک شرکت خارجی به بهره برداری رسید.
هاشم زاده فرهنگ ادامه داد: در خرداد ماه امسال نیز واحد دوم نیروگاه جدید برق پالایشگاه گاز فجر جم به بهره برداری رسید و امیدواریم تا قبل از سال ۱۳۹۶ فاز سوم آن به پایان برسد که با تولید ۵٫۸۲ مگاوات برق در تولید پایدار پالایشگاه نقش موثری دارد.

فرهنگ همچنین بیان داشت: شرکت هیتاچی ژاپن برای ساخت نیروگاه پالایشگاه فجر جم با هدف تولید ۸۲٫۵ مگاوات ساعت برق با این پالایشگاه همکاری خواهد کرد.

خبرنگار:زهرا جهانگیری

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1515
  • ارسال توسط :
  • 547 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای فرهنگ: بازگشت هیتاچی ژاپن به جم/ادعای حق مالکیت بر ۱۰ درصد از اراضی پالایشگاه فجر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.