• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

فعالیت گسترده روزبازارها ، واحدهای صنفی را به مرز تعطیلی رسانده است

  • کد خبر : 1730
  • 08 دی 1395 - 8:22
فعالیت گسترده روزبازارها ، واحدهای صنفی را به مرز تعطیلی رسانده است

نماینده اتاق اصناف ایران در استان کهگیلویه وبویر احمد شهرستان یاسوج گفت: فعالیت بیش از انتظار و مداوم جمعه بازارها که تبدیل به روز بازارها شده، زیان های جبران‌ناپذیری به پیکره بازار کسب و کار وارد کرده؛ به‌طوری که برخی از کسبه حتی قادر به پرداخت اجاره‌بهای مغازه خود نیستند و به مرز تعطیلی رسیده […]

نماینده اتاق اصناف ایران در استان کهگیلویه وبویر احمد شهرستان یاسوج گفت: فعالیت بیش از انتظار و مداوم جمعه بازارها که تبدیل به روز بازارها شده، زیان های جبران‌ناپذیری به پیکره بازار کسب و کار وارد کرده؛ به‌طوری که برخی از کسبه حتی قادر به پرداخت اجاره‌بهای مغازه خود نیستند و به مرز تعطیلی رسیده اند.

سرتیپ هرمزپور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: در حال حاضر روز بازارها در شهرستان یاسوج با بیش از ۹۰۰ عضو همه روزه در زمینی که از شهرداری در اختیار گرفته اند اقدام به فروش کالا می‌کنند، ضمن اینکه وانت بارها هم برای عرضه میوه در سطح شهر فعال هستند که این وضعیت موجب اعتراض کسبه یاسوج شده است.

وی تصریح کرد: متولی برگزاری روزبازارها شهرداری است که باید یک روز در هفته اجازه دایر کردن بدهد نه به صورت متوالی و همه روزه ؛ این مساله موجب دلسردی کسبه شده و برخی از واحدهای صنفی نیز از تمدید و یا گرفتن پروانه کسب سر باز می‌زنند.

نماینده اتاق اصناف ایران در یاسوج اظهار کرد: روزبازارها و انت بارها به کسب و کار شهرستان آسیب می‌زنند چون شهروندان بخش قابل توجهی از نیازهای هفتگی خود را از این بازار تأمین می‌کنند و در نتیجه کسبه شهر و شهرستان با مشکل مواجه می‌شوند.

هرمزپور تاکید کرد: در این روزبازارها دستفروشان بساط خود را پهن می‌کنند و باعث نقض حقوق شهروندی هم می‌شوند و شهرداری هم برخوردی را برای ساماندهی این وضعیت انجام نمی دهد.

وی گفت: چندسال است که موضوع انتقال صنوف آلاینده از مرکز شهر به خارج از شهر یاسوج مطرح شده و صنوف دوردگران، آلومینیوم کاران و مکانیک  زمینی را خریداری کرده اند اما ارگان های ذیربط هیچ گونه همکاری را برای فراهم ساختن زیرساخت ها و کمک به صنوف ندارند.

هرمز پور تعداد واحدهای صنفی فعال در شهرستان یاسوج را ۷ هزار واحد ذکر کرد./ع/

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1730
  • ارسال توسط :
  • 461 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای فعالیت گسترده روزبازارها ، واحدهای صنفی را به مرز تعطیلی رسانده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.