• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

مالیات ارزش افزوده از کالاها نباید مضاعف دریافت شود/ اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده ضروری است

  • کد خبر : 1768
  • 13 دی 1395 - 10:01
مالیات ارزش افزوده از کالاها نباید مضاعف دریافت شود/ اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده ضروری است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده در برخی کالاها همچون طلا که کالای سرمایه ای محسوب می شود، نباید به گونه ای باشد که در هر بار خرید و فروش و تبدیل کالا ۹ درصد مالیات دریافت شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی صدیقی بر لزوم […]

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده در برخی کالاها همچون طلا که کالای سرمایه ای محسوب می شود، نباید به گونه ای باشد که در هر بار خرید و فروش و تبدیل کالا ۹ درصد مالیات دریافت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی صدیقی بر لزوم اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده که به اصطلاح  مالیات بر مصرف هم گفته می شود، باید از کسانی دریافت شود که مصرف بیشتری دارند .

وی در عین مالیات را برای اداره کشور امری لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: در دریافت مالیات باید شفاف سازی صورت گیرد و فراریان مالیاتی شناسایی شوند تا بر کسانی همچون اصناف که هر ساله و به موقع مالیات خود را می پردازند، فشار وارد نشود.

صدیقی با بیان اینکه اصناف مخالف پرداخت مالیات نیستند، تصریح کرد: مالیات بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که نصیب دولت می‌شود و فقط باید از درآمد دریافت شود.

وی همچنین دریافت مالیات در دوران رکود را صحیح ندانست و گفت: سازمان امور مالیاتی باید به دنبال منابع جدید مالیاتی باشد و تا زمانی که فرار مالیاتی وجود دارد، نباید میزان دریافت مالیات افزایش داشته باشد بویژه از کسانی که سابقه مثبت مالیاتی دارند.

صدیقی به سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و افزود: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، بیشترین اتکا به درآمدهای کشور مربوط به مالیات است ؛ از این رو انتظار داریم دولت و مسئولان سازمان امور مالیاتی گام های موثرتری را برای شناسایی فراریان مالیاتی بردارد./ع/

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1768
  • ارسال توسط :
  • 441 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مالیات ارزش افزوده از کالاها نباید مضاعف دریافت شود/ اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده ضروری است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.