• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

مبارزه با قاچاق گامی به سوی تحقق منویات مقام معظم رهبری است/هر تخلفی را نباید به شبکه توزیع نسبت داد

  • کد خبر : 1062
  • 20 مرداد 1395 - 8:43
مبارزه با قاچاق گامی به سوی تحقق منویات مقام معظم رهبری است/هر تخلفی را نباید به شبکه توزیع نسبت داد

رئیس اتحادیه موبایل و لوازم صوتی و تصویری گفت: مبارزه با کالای قاچاق باید در گلوگاه‌ها و پیش از رسیدن به واحدهای صنفی انجام شود تا آرامش در سطح بازار برهم نخورد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم درستی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق با از بین بردن انگیزه قاچاق حاصل می‌شود، […]

رئیس اتحادیه موبایل و لوازم صوتی و تصویری گفت: مبارزه با کالای قاچاق باید در گلوگاه‌ها و پیش از رسیدن به واحدهای صنفی انجام شود تا آرامش در سطح بازار برهم نخورد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم درستی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق با از بین بردن انگیزه قاچاق حاصل می‌شود، افزود: در زمینه گوشی تلفن همراه تعرفه واردات یکی از انگیزه‌های قاچاق است که کاهش تعرفه می‌تواند این زمینه را از بین ببرد.
وی اظهار داشت: دولت با فراهم کردن شرایط مناسب برای وارد کنندگان قانونی و بالابردن ریسک قاچاق، زمینه از بین رفتن پدیده شوم قاچاق را رقم خواهد زد.

درستی گفت: تسهیل شرایط برای واردکنندگان قانونی و کاهش ریسک واردات قانونی مهمترین عوامل کاهش ورودغیرقانونی کالا به کشور است. هنگامی که واردات قانونی در کمترین زمان انجام شود دیگر برای قاچاقچی مقرون به صرفه نخواهد بود کالا را از مسیرهای غیرقانونی وارد بازار کند.
درستی مبارزه با کالای قاچاق در مبادی ورودی را بسیار مؤثر دانست و اظهارداشت: مبارزه در مبادی ورودی از ورود کالای قاچاق به سطح عرضه و برهم خوردن آرامش بازار جلوگیری می‌کند.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد همچنین گفت: ریسک قاچاق کالا را باید به شدت بالا برد تا کسی به خود جرات چنین کاری را ندهد.
رئیس اتحادیه موبایل و لوازم صوتی و تصویری بر ضرورت حفظ امنیت شغلی واحدهای صنفی تاکید کرد و افزود: هر تخلفی را نباید به شبکه توزیع نسبت داد بلکه مبارزه جدی باید معطوف به سرچشمه‌ها باشد.
وی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبری باید با نظام سازمان یافته قاچاق برخورد کرد، افزود: برخورد قاطع باید در گلوگاه صورت گیرد و در نظام تعرفه بازنگری شود.
درستی بیان داشت: مصرف سالانه گوشی تلفن همراه در سال ۱۵ میلیون دستگاه است که از این رقم ۶۰ تا ۷۰ درصد یعنی افزون بر ۱۰ میلیون دستگاه گوشی قاچاق است.
وی همچنین با اشاره به این جمله که ریسک واردات تلفن همراه به صورت قاچاق برای قاچاقچیان بالا نیست، اذعان داشت: در حال حاضر تعرفه تلفن همراه ۶ درصد بوده که با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده واردات قاچاق تلفن‌های همراه بالای ۷۰۰ هزار تومان را برای قاچاقچیان مقرون به صرفه کرده است.
رئیس اتحادیه موبایل و لوازم صوتی و تصویری بیان داشت: اگر تعرفه به ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده به ۵ درصد کاهش یابد واردات به صورت رسمی توجیه یافته و بساط گوشی‌های قاچاق از بازار جمع می‌شود.
وی در ادامه بر ضرورت ساماندهی بازار تلفن همراه در کشور تاکید کرد و گفت: با کاهش مجموع تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۸ تا ۹ درصد جذابیت قاچاق نیز از بین خواهد رفت.درستی افزود: در حال حاضر مجموع تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده ۱۶ درصد است.
وی ابراز اظهار امیدواری کرد که با اصلاح منطقی تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده ، بازارتلفن همراه ساماندهی شود.
لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1062
  • ارسال توسط :
  • 584 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق گامی به سوی تحقق منویات مقام معظم رهبری است/هر تخلفی را نباید به شبکه توزیع نسبت داد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.