• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم خبر داد: از سر گیری پرواز های فرودگاه توحید جم در نیمه دوم سال جاری

  • کد خبر : 1127
  • 27 مرداد 1395 - 10:59

تاورتا؛ مدیرعامل پالایشگاه فجر جم خبر داد:پرواز های فرودگاه توحید جم در نیمه دوم سال جاری از سر گرفته می شود.   عصر دیروز نشست خبری مدیرعامل پالایشگاه فجر جم با اصحاب رسانه برگزار شد.   به گزارش خبرنگار تاورتا مدیر عامل پالایشگاه فجر جم در این نشست ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، رسانه را وجدان […]

تاورتا؛ مدیرعامل پالایشگاه فجر جم خبر داد:پرواز های فرودگاه توحید جم در نیمه دوم سال جاری از سر گرفته می شود.

 

عصر دیروز نشست خبری مدیرعامل پالایشگاه فجر جم با اصحاب رسانه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تاورتا مدیر عامل پالایشگاه فجر جم در این نشست ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، رسانه را وجدان بیدار جامعه دانست و گفت: رسانه باید نگاه ویژه ای به حوزه صنعت داشته باشد چرا که حوزه گاز در سطح کشور با دارا بودن از ١٢ پالایشگاه، ٧٣ نیروگاه،٢٨۶ هزار خطرط انتقال گاز سهم به سزایی در اقتصاد کشور دارد.

 

farhang

مهندس هاشم زاده فرهنگ با بیان اینکه در سال ٩٧ تولید گاز در سطح کشور از مرز ١ میلیارد مکعب عبور خواهد کرد، افزود: با توجه به گذشت ٢۵ سال از شروع به کار پالایشگاه فجر جم، این پالایشگاه توانسته با تولید ۶ میلیون متر مکعب گاز در سال سهم به سزایی در تحقق این هدف خواهد داشت.

 

مهندس فرهنگ از تولید و صادرات گاز LPG در پالایشگاه فجر جم خبر داد و بیان کرد: اکنون با تولید ۴۶هزار و ٧٠٠ تن گاز LPG تولید شده است که از پایانه گازی سیراف به سایر کشورها صادر می گردد و در تابستان سال آینده تولید این گاز به استاندارهای جهانی خواهد رسید که به تبع آن به قیمت مناسبتری به فروش می رسد.

 

وی در خصوص افزایش یافتن خوراک این پالایشگاه در طی یک افق ٣ ساله گفت و افزود: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته در سال گذشته، پالایشگاه فجر جم ۵٠ میلیون مکعب گاز از حوزه پارس جنوبی دریافت خواهد کرد که پالایشگاه حیاتی دوباره می گیرد.

 

bazdid az fajr jam (1)

مهندس فرهنگ خبرهای مبنی بر تعطیل شدن فرودگاه توحید جم را تکذیب کرد و افزود: پالایشگاه به عنوان مسئول راهبردی فرودگاه توحید جم و یکی از استفاده کنندگان اصلی این فرودگاه است که با توجه به کیفیت مناسب پروازها و سطح ایمنی بالاتری که در فرودگاه بین المللی عسلویه، باعث بالا رفتن سطح انتظار ها از فرودگاه توحید شد و درصدد رفع نواقص اقدام کردیم.

 

فرهنگ یکی از مشکلات اصلی فرودگاه جم را عدم سیستم سوخت رسانی دانست و گفت: با توجه به نبود سوخت گیری در جم، شاهد پروازهای غیر مستقیم بودیم و هواپیما بالاجبار در شهری غیر ازمقصد جهت سوختگیری توقف میکرد که همین امر موجب عدم رضایت مردم شده بود.

 

مدیر عامل پالایشگاه فجر جم از راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه توحید در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: با راه اندازی سیستم سوخت رسان پالایشگاه بعد از ١٠ سال، و عملیاتی شدن سوخت رسانی در فرودگاه شاهد از سرگیری پروازهای مستقیم و با کیفیت بالاتری خواهیم بود.

 

وی در ادامه از اجرای ٢پروژه در حوزه سلامت شهرستان جم خبر داد و بیان کرد: پروژه احداث ساختمان دیالیز و ایجاد مرکز تالاسمی به زودی در جم کلید خواهد خورد و با بهره برداری از این دو طرح شاهد افزایش تعاملات پالایشگاه با حوزه پیرامونی خواهیم بود.

 

مهندس فرهنگ اقدامات پالایشگاه فجر جم را در حوزه محیط زیست داوطلبانه و خودجوش دانست و خاطر نشان کرد: پالایشگاه به طور مسمتر از دید آلاینده بودن پاییش می شود و کوچیکترین آلودگی را به آب های سطحی  و زیر زمینی منطقه وارد نکرده است.

 

bazdid az fajr jam (8)

 

فرهنگ با بیان اینکه فاز اول جاده جم به پالایشگاه به ریز در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می رسد گفت: این راه مواصلاتی در ٣ فاز طراحی شده است که شاهد ٣٠ درصدی پیشرفت فاز اول هستیم و موازات آن مطالعات اجرایی فاز دوم در حال برنامه ریزی است.

 

وی در پایان با بیان اینکه از آغاز سال ٩۴ تاکنون شاهد حادثه ای در پالایشگاه فجر جم نبوده ایم افزود: صنعت نفت و گاز پیرو فرهنگ ایمنی است و با توجه به حادثه تلخی که چندسال پیش موجب فوت یکی از کارگران این شرکت شد، تغییراتی در حوزه HSE پالایشگاه ایجاد شد تا دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم.

 

گزارش: مهدی مهران نژاد

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1127
  • ارسال توسط :
  • 456 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مدیرعامل پالایشگاه فجر جم خبر داد: از سر گیری پرواز های فرودگاه توحید جم در نیمه دوم سال جاری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.