• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

مذاکره با داعش برای خروج بدون درگیری از شهر

  • کد خبر : 1000
  • 12 مرداد 1395 - 15:26

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک عضو بلندپایه حزب دموکرات کردستان عراق از گفت‌و‌‌گوهای بین رؤسای عشایر اهل سنت موصل و رهبران برخی گروههای مسلح عراقی با رهبران داعش برای خروج این گروهک تروریستی از شهر موصل خبر داد.   به نوشته پایگاه خبری شفق‌نیوز، این عضو بلندپایه حزب دموکرات کردستان عراق همچنین خبر […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک عضو بلندپایه حزب دموکرات کردستان عراق از گفت‌و‌‌گوهای بین رؤسای عشایر اهل سنت موصل و رهبران برخی گروههای مسلح عراقی با رهبران داعش برای خروج این گروهک تروریستی از شهر موصل خبر داد.

 

به نوشته پایگاه خبری شفق‌نیوز، این عضو بلندپایه حزب دموکرات کردستان عراق همچنین خبر داده است که بین فرماندهان و رهبران داعش بر سر خروج یا ماندن در شهر و مقاومت در برابر نیروهای عراقی اختلاف نظر رخ داده است.

 

به گفته وی، فرماندهان عراقی داعش موافق عقب‌نشینی به سمت سوریه هستند و در مقابل فرماندهان عربی و غیر عربی بر ماندن در شهر اصرار دارند.

 

او تأکید کرد که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز از هر گونه کمکی برای حل قضیه موصل و عقب‌نشینی عناصر داعش به سمت شهر رقه سوریه حمایت می‌کنند.

 

به گفته این مقام بلندپایه کردی که خواستار عدم افشای نامش شده، ائتلاف بین‌المللی به دو دلیل از این گفت‌وگوها استقبال می‌کند، اول اینکه احتمال طول کشیدن عملیات به سه الی چهار ماه وجود دارد و موضوع دوم به مسأله مردم عادی و پناهندگان مربوط می‌شود.

 

در حال حاضر مرحله اول و دوم عملیات آزادسازی موصل که شامل کار اطلاعاتی و آزادسازی مناطق اطراف شهر و راههای مواصلاتی و پایگاههای مهم همچون القیاره، می‌شود به پایان رسیده و نیروهای عراقی منتظر فرمان آغاز عملیات نهایی آزادسازی شهر هستند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1000
  • ارسال توسط :
  • 418 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مذاکره با داعش برای خروج بدون درگیری از شهر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.