• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

معرفی بیش از ۸۳۰ قلم کالای دارای مشابه تولید داخل به دولت برای توقف واردات

  • کد خبر : 875
  • 26 تیر 1395 - 9:22
معرفی بیش از ۸۳۰ قلم کالای دارای مشابه تولید داخل به دولت برای توقف واردات

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت از اعلام بیش از ۸۳۰ قلم کالای دارای مشابه تولید داخل به دولت خبرداد که واردات آنها به دلیل ظرفیت داشتن تولید داخل باید متوقف و از واردات آنها به کشور جلوگیری شود.     به گزارش شاتا؛ « مجتبی خسروتاج » در نشست خبری  […]

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت از اعلام بیش از ۸۳۰ قلم کالای دارای مشابه تولید داخل به دولت خبرداد که واردات آنها به دلیل ظرفیت داشتن تولید داخل باید متوقف و از واردات آنها به کشور جلوگیری شود.

IMAGE636033136792787500

 

 

به گزارش شاتا؛ « مجتبی خسروتاج » در نشست خبری  به مناسبت همایش روز صنعت و معدن  در واکنش به عملکرد رسانه ای کشور که منجر به ایجاد این شبه که امر واردات به صورت آزاد و رها صورت می گیرد افزود: فضای رسانه ای  کشور به ویژه در صدا وسیما تقریباً طی ماههای گذشته سمت و سویی ایجاد کرده است که  حاکی از واردات یله و رهاست و  اینکه هر کالایی که  امروز وارد کشور می شود به شدت  در حال لطمه زدن و آسیب رساندن به تولید داخل است که در واقع این درست نیست.
وی یادآور شد:‌ طبق قانون برنامه پنجم و همه قوانینی که طی سالهای مختلف در خصوص تجارت رسمی کشور بوده است همواره براینکه تجارت باید براساس نظام تعرفه سازماندهی شود یعنی سود و حقوق گمرکی مبنای کنترل واردات و مبنای حمایت از تولید داخل در قالب جدول سود و عوارض گمرکی باشد تاکیده شده است .
خسروتاج ادامه داد: این مهم این در قانون برنامه پنجم  نیز در حال حاضر هست و بنابراین اگر صنعتی بخواهد در داخل کشور حمایت شود باید با گذاشتن سود بازرگانی برای کالای مشابه وارداتی ،‌حمایت  لازم از آن صورت بگیرد.
به گفته وی؛ با توجه به منویات مقام معظم رهبری که اخیرا تاکید داشتند  باید جلوی واردات کالای مشابه تولید داخل گرفته شود، این وزارتخانه بلافاصله لیستی از کالاها که توان و ظرفیت تولید داخل آن وجود دارد تهیه کرده و به دولت فرستاده شد.
خسروتاج دربخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آنچه که در حال حاضر به کشور وراد می شود  عمدتا یا مواد اولیه یا کالاهای واسطه ای  و یا کالای سرمایه ای مثل  ماشین آلات است.
وی افزود: این در حالیست که وقتی  به صورت غیررسمی و قاچاق برخی از کالاها وارد کشور می شوند نباید آنها را به پای واردات رسمی گذاشت و واردات رسمی را زیر سئوال برد چرا نتیجه ای جر بدبینی به موضوع واردات را به همراه نخواهد داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به آمار و گزارشات در خصوص وضعیت واردات گفت:‌ طی سالجاری واردات نسبت به سال قبل کاهش داشته  همچنین سال قبل از آن نیز نسبت به سال ماقبل آن  نیز روند کاهشی داشته  است  و کلا باید گفت نظام واردات کنترلی است  ضمن اینکه در تلاش هستیم تا جهت کنترل واردات را هر چه بیشتر به سمت کنترلهای فنی و استاندارد ببریم.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=875
  • ارسال توسط :
  • 331 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای معرفی بیش از ۸۳۰ قلم کالای دارای مشابه تولید داخل به دولت برای توقف واردات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.