• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

مهمترین اتفاقات استان بوشهر در هفته ای که گذشت

  • کد خبر : 1622
  • 28 آذر 1395 - 8:26

استان بوشهر و فضای رسانه ای آن در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخبار بسیاری در حوزه ها و موضوعات مختلف بود که برخی از آنها را در قالب بسته خبری و به صورت کوتاه ارائه می دهیم. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز استان بوشهر و […]

استان بوشهر و فضای رسانه ای آن در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخبار بسیاری در حوزه ها و موضوعات مختلف بود که برخی از آنها را در قالب بسته خبری و به صورت کوتاه ارائه می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز استان بوشهر و فضای رسانه ای آن در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخبار بسیاری در حوزه ها و موضوعات مختلف بود که برخی از آنها را در قالب بسته خبری و به صورت کوتاه ارائه می دهیم.

اخراج ۵۰۰ کارگر از سایت ۳ پتروشیمی بوشهر

از سه شنبه گذشته جمعی از کارگران سایت ۳ پتروشیمی بوشهر در منطقه ویژه پارس که هنوز به بهره برداری کامل نرسیده و در حال گذارندن مراحل اولیه ساخت است، در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماهه دستمزد و حق بیمه شان، دست به تجمع اعتراضی زدند. اما آنچه در این بین جالب توجه بود اینکه کارفرمایان این شرکت به جای رسیدگی به مشکل کارگران و پرداخت دستمزدشان، به آنها برگ تسویه حساب دادند و به کارگزینی شرکت معرفی کردند.

در این رابطه یکی از کارگران شرکت گفته: ما داخل سایت ۳ پتروشیمی بوشهر در حال کار هستیم و بدترین شرایط اقامتی، رفاهی و حقوقی را داریم. پیمانکار این پتروشیمی (شرکت ساختمانی نصب تجهیزات پتروشیمی) از مردادماه تا الان هیچگونه حقوقی به حساب کارگران و کارکنان دفتری خود واریز نکرده و حق بیمه تأمین اجتماعی را به صورت یک ماه یک بار واریز کرده است.

این فعال کارگری ادامه داد: کارگران حتی برای درخواست مساعده نیز روزها زیادی باید انتظار بکشند تا بعد از مدت ها انتظار مبلغی نزدیک به دویست هزار به حساب آنها واریز شود. تعداد ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت به خاطر این مشکلات از روز دوشنبه دست به اعتصاب زدند.

فرمانده سپاه تنگستان درگذشت

روابط عمومی سپاه استان بوشهر چهارشنبه هفته ای که گذشت با انتشار خبری اعلام کرد که سرهنگ محمدعلی ملاکی فرمانده سپاه در محل کار خود در حال تمیز کردن اسلحه خود بود که بر اثر رها شدن تیر جان به جان آفرین تسلیم و به شهادت رسید.

گفتنی است فرمانده سپاه امام علی (ع) شهرستان تنگستان پس از جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد و لحظاتی قبل جان به جان آفرین تسلیم کرد و به درجه رفیع شهادت رسید.

لازم به ذکر است محمد علی ملاکی از سال ۹۳ تاکنون فرمانده سپاه امام علی (ع) شهرستان تنگستان بوده است.

پرداخت یک سوم اموال مالباختگان از دی ماه

بازپرس ویژه پرونده کلاهبرداری اقتصادی در بوشهر در هفته ای که گذشت در جمع خبرنگاران به جزئیات تازه ای درباره این پرونده اشاره کرد و گفت: از اواخر دی‌ماه امسال یک سوم اموال مالباختگان به آنها پرداخت می شود.

بازپرس ویژه پرونده اخلال در نظام اقتصادی و مضاربه صوری استان بوشهر تاکید کرد: تاکنون تحقیقات مکرر از متهم، شناسایی و توفیق اموال منقول و غیرمنقول متهم، تشکیل جلسات متعدد و مواجه حضوری میان متهم و شکات و خالص کردن مبلغ اصلی وجوه هر یک از شاکیان، فروش تعدادی از خودروهای متهم، تشکیل جلسات مکرر با اشخاص ثالث که وجوه متهم نزد آنها بوده و سرانجام انجام توافق میان متهم و کلیه شاکیان در استرداد یک سوم اموال و تقسیم بین مالباختگان از جمله اقدامات قضایی در این پرونده بوده است.

وی در خصوص وضعیت نگهداری متهم کلاهبرداری اقتصادی در زندان، گفت: پس از استرداد یک سوم اموال به مالباختگان در اواخر دی‌ماه متهم می‌تواند با وثیقه آزاد شود و توافق شد پس از آزادی تمام تلاش خود را به کار ببندد تا کلیه وجوه مالباختگان را استرداد دهد.

بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از مزارع گوجه فرنگی استان

هیات ویژه ای از سوی مجلس و وزارت جهاد کشاورزی برای بررسی ابعاد بحران قیمت گوجه فرنگی در مزارع بوشهر به استان سفر کردند.

به نوشته خلیج فارس؛ سه تن از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم که توسط محمدباقر سعادت نماینده دشتستان و عضو همین کمیسیون همراهی می شوند، به همراه تعدادی از مدیرانی از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی، اتاق بازرگانی و صندوق ذخیره کشاورزان برای بررسی وضعیت گوجه کاران بوشهر، امروز به شهرستان های جنوبی استان سفر کردند. این هیات ابتدا به بخش ارم و بوشکان دشتستان و سپس به شهرستان دشتی رفت، سپس به بازدید از اراضی کشاورزی این شهرستان (روستای سنا، شهرهای بادوله و کاکی) و شهرستان دیر (مزارع آبدان و بردخون) پرداخت.

کشف بیش از ۴۲ تن برنج قاچاق در عسلویه

پایگاه خبری پلیس با انتشار خبری به نقل از سرهنگ سهام صالحی اعلاک کرد: پس از کسب خبری مبنی بر اینکه دو نفر به وسیله دو دستگاه کشنده تریلر قصد حمل برنج قاچاق از شهرستان عسلویه را دارند، این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: با انجام ایست و بازرسی موقت از سوی پلیس در محور تردد محموله قاچاق، ماموران هر دو کامیون کشنده که قصد خروج از شهرستان عسلویه را داشتند متوقف و در این رابطه دو متهم دستگیر و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
صالحی اظهار کرد: ارزش ریالی این محموله طبق برآورد کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

ایرانجوان بوشهر، راه آهن را گلباران کرد

ایرانجوان بوشهر با کسب سومین پیروزی متوالی اش که در یک بازی پرگل رقم خورد، برای حریفان در ادامه لیگ آزادگان خط و نشان کشید. ایرانجوان بوشهر در ایستگاه هفدهم لیگ آزادگان با پنج گل قطار راه آهن بحران زده را از ریل خارج کرد تا با حاشیه امنیت به تعطیلات نیم فصل برود.

گل های این بازی توسط مهدی قایدی (۶۰ و ۶۵)، حجت اسلامی (۷۰ و ۷۵) و بابا محمدی (۸۰) به ثمر رسید. ایرانجوان اکنون ۲۳ امتیازی است و در مکان سیزدهم جدول قرار دارد.

افتتاح نمایشگاه کتاب بوشهر با تخفیف ۳۰درصدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:نمایشگاه کتاب بوشهر با حضور ۳۰۰ ناشر و ۳۵ هزار عنوان کتاب در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر افتتاح شد.

حمیده ماحوزی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب بوشهر از امروز تا ۲۹ آذرماه برای عموم در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر دائر است اظهار داشت: در این نمایشگاه ۱۵۰ غرفه در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در کنار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه محصولات دیجیتال در ۶۰ غرفه و حضور ۲۸ ناشر برپا شده است.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1622
  • ارسال توسط :
  • 551 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مهمترین اتفاقات استان بوشهر در هفته ای که گذشت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.