• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

نظارت‌های بهداشتی بر اماکن و اصناف تغییر می‌کند/ اثبات سلامت کالا یا خدمت توسط اصناف

  • کد خبر : 1361
  • 27 مهر 1395 - 8:33
نظارت‌های بهداشتی بر اماکن و اصناف تغییر می‌کند/ اثبات سلامت کالا یا خدمت توسط اصناف

معاون بهداشت وزارت بهداشت از تغییر روند نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی و اصناف خبر داد. دکتر علی اکبر سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این برنامه وزارت بهداشت گفت: نظارت بر اماکن عمومی، بهداشت محیط و مراکزی که نسبت به تهیه و توزیع غذا اقدام می‌کنند، بر عهده بازرسان وزارت بهداشت که در […]

%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aaمعاون بهداشت وزارت بهداشت از تغییر روند نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی و اصناف خبر داد.

دکتر علی اکبر سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این برنامه وزارت بهداشت گفت: نظارت بر اماکن عمومی، بهداشت محیط و مراکزی که نسبت به تهیه و توزیع غذا اقدام می‌کنند، بر عهده بازرسان وزارت بهداشت که در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مستقر هستند، اما به علت اینکه تعداد این مراکز طی چند دهه زیاد شده و به نسبت آن بازرسان ما افزایش نداشته‌اند، روش این بازرسی‌ها را تغییر دادیم.

وی ادامه داد: تا امروز ما باید ثابت می‌کردیم غذایی که تهیه می‌شود، سالم است، اما از این پس اثبات سلامت کالا یا خدمت از سوی اصناف انجام می‌شود. در عین حال از آنجاکه ممکن است افراد عرضه کننده مواد غذایی و کالا این توانایی را نداشته باشند، دفاتری به عنوان واسطه بین بازرسان و این افراد ایجاد کردیم و صنوفی که خودشان امکان ارائه این خدمات را ندارند، از این دفاتر استفاده می‌کنند. این دفاتر در سه حوزه غذا و دارو، درمان و بهداشت نیز به مردم در آینده خدمت رسانی خواهند کرد.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، ممیزینی که در این دفاتر فعالیت می‌کنند، نقش بازرسان را دارند و باید طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های تدوین شده نمونه‌برداری کنند. نتیجه این بررسی‌ها از طریق یک سامانه برای انجام مداخلات لازم به وزارتخانه و دانشگاه ارسال می‌شود.

سیاری در ادامه تصریح کرد: پس از انجام این بازرسی‌ها، در مرحله اول به واحد صنفی متخلف تذکر داده می‌شود تا تخلف خود را اصلاح کند. در مرحله بعد، اگر تخلف منجر به بسته شدن واحد صنفی شود، خود بازرسان وزارت بهداشت این کار را انجام می‌دهند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1361
  • ارسال توسط :
  • 386 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نظارت‌های بهداشتی بر اماکن و اصناف تغییر می‌کند/ اثبات سلامت کالا یا خدمت توسط اصناف بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.