• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نقش اصناف در رونق اقتصادی کشور بی بدیل است

  • کد خبر : 1480
  • 07 آذر 1395 - 8:38
نقش اصناف در رونق اقتصادی کشور بی بدیل است

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان از فعالیت ۱۰۸ هزار واحد صنفی کوچک در این استان خبر داد و گفت: این واحدها ۴۰۰ هزار اشتغال در گیلان ایجاد کرده‌اند.  جلال‌الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه اتاق اصناف تعریفی از بنگاه‌های خرد و کوچک است، اظهار کرد: اتاق اصناف در چهار […]

شکریهرییس اتاق اصناف مرکز گیلان از فعالیت ۱۰۸ هزار واحد صنفی کوچک در این استان خبر داد و گفت: این واحدها ۴۰۰ هزار اشتغال در گیلان ایجاد کرده‌اند.

 جلال‌الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه اتاق اصناف تعریفی از بنگاه‌های خرد و کوچک است، اظهار کرد: اتاق اصناف در چهار بخش تولید، توزیع، خدمات و فنی فعالیت می‌کند.

وی از فعالیت ۱۰۸ هزار واحد صنفی کوچک در گیلان خبر داد و افزود: توسط این واحدهای صنفی کوچک ۴۰۰ هزار اشتغال در گیلان ایجاد شده که این آمار در کشور ۳ میلیون واحد صنفی و حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار اشتغال را در برمی‌گیرد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه یک‌سوم جمعیت کشور از اصناف ارتزاق می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به این آمار، هر قدر دولت روی بنگاه‌های اقتصادی کوچک سرمایه‌گذاری کند می‌تواند نقش خود را برای ایجاد رفاه اجتماعی و وضع قوانین و بسته‌های حمایتی نیز پررنگ‌تر کند.

وی نقش اصناف در رونق اقتصادی کشور را بی‌بدیل خواند و خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت‌های اتاق اصناف و اتاق‌ بازرگانی، کشاورزی و تولیدکنندگان جدی گرفته شود و قوانین انگیزشی تغییر یابد، می‌توان نقش بزرگی برای ایجاد اشتغال در کشور ایفا کرد.

شکریه اشتغال را یکی از دغدغه‌های مهم دولت بیان کرد و یادآور شد: دولت برای برطرف کردن معضل اشتغال باید چتر حمایتی خود را روی بخش خصوصی بگستراند و قوانین انگیزشی بیاورد.

وی تصریح کرد: دولت با حمایت‌هایی که از طریق بانک‌ها یا تعریف وام‌هایی با درصد سود پایین می‌تواند زمینه تولید کالای قابل رقابت با کالای خارجی را فراهم کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان توجه خاص دولت‌ها به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و حمایت از آنها را از دلایل ترقی برخی کشورهای توسعه یافته دانست و متذکر شد: امیدواریم با افزایش ضریب تعامل دولت و بخش‌خصوصی اتاق‌های اصناف بتوانند جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و گام‌های اساسی برای تولید و اشتغال کشور بردارند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1480
  • ارسال توسط :
  • 417 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نقش اصناف در رونق اقتصادی کشور بی بدیل است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.