• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

نوبخت : قیمت شکر کاهش می یابد

  • کد خبر : 1200
  • 09 شهریور 1395 - 14:35
نوبخت : قیمت شکر کاهش می یابد

سخنگوی دولت یازدهم،با بیان اینکه به زودی قیمت شکر تغییر یافته و کاهش می یابد،گفت: در صورت مستمرشدن نوسانات در بازار،دولت با افزایش واردات آن را جبران می کند،این آخرین اقدام دولت بوده و دراین صورت بخشی از ذخایر استراتژیک برای تنظیم بازار حفظ می شود. محمدباقر نوبخت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه […]

سخنگوی دولت یازدهم،با بیان اینکه به زودی قیمت شکر تغییر یافته و کاهش می یابد،گفت: در صورت مستمرشدن نوسانات در بازار،دولت با افزایش واردات آن را جبران می کند،این آخرین اقدام دولت بوده و دراین صورت بخشی از ذخایر استراتژیک برای تنظیم بازار حفظ می شود.

محمدباقر نوبخت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در خصوص اقدامات دولت برای کنترل بازار کالاهای اساسی گفت:دولت برای کنترل بازار کالاهای استراتژیک،خرید تضمینی گندم را به هزار و ٢۶٠ تومان افزایش داده که عملا هزار و ٣۵٠ تومان برای دولت تمام می شود،درحالی که واردات آن برای دولت ٨٠٠ تومان هزینه داشته و به مراتب ارزان تر از خرید تضمینی است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود:دولت زمینه ای را فراهم کرده که گندمکاران و کشاورزان با توسعه زیرکشت محصول بیشتری عرضه کنند،در حال حاضر نزدیک به ١١ میلیون تن گندم خریداری شد،در حالی که در سال ٩٢ میزان خرید حدود ۴.٢میلیون تن بود و این در جهت افزایش عرضه این محصول است،همچنین  برای سایر محصولات افزایش تولید وجود داشته است.

برخی نوسانات در بازار مقطعی است/دولت می تواند نوسانات بازار کالاهای اساسی را با افزایش واردات جبران کند

نوبخت با بیان اینکه در تنظیم بازار ،گاهی نیاز است دولت به صورت کوتاه مدت وارد عمل شود،ادامه داد:دولت می تواند با اجازه واردات که بخش خصوصی نیز از آن استقبال می کند،حجم زیادی از کالاهای اساسی را در بازار عرضه کرده و سبب ارزان شدن قیمت آن شود،اما این کار به تولید داخلی و کشاورزان آسیب می رساند.

وی با تاکید براینکه دولت درکنار حمایت از تولیدکنندگان توجه به حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار می دهد،یادآور شد:برخی نوسانات در بازار مقطعی بوده،اما در صورت مستمر شدن نوسانات،دولت با افزایش واردات آن را جبران می کند،اما این آخرین اقدام دولت بوده و در این صورت بخشی از ذخایر استراتژیک برای تنظیم بازار حفظ می شود.

سخنگوی دولت در خصوص افزایش یکباره قیمت شکر، تصریح کرد:به زودی قیمت شکر تغییر یافته و کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1200
  • ارسال توسط :
  • 310 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نوبخت : قیمت شکر کاهش می یابد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.