• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

نوده فراهانی: اصناف در مقابل توطئه دشمنان نظام هوشمندانه و کارشناسانه عمل کردند

  • کد خبر : 22
  • 03 دی 1393 - 0:07
نوده فراهانی: اصناف در مقابل توطئه دشمنان نظام هوشمندانه و کارشناسانه عمل کردند

رئیس شورای اصناف کشور گفت: امروز، اصناف در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان نظام و انقلاب بسیار هوشمندانه و کارشناسانه عمل میکنند و چنان ثابت قدم و به موقع وارد میدان می شوند که همگان بر ایمان، ولایتمداری و وفاداری اصناف به انقلاب و نظام اسلامی اذعان می کنند. رئیس شورای اصناف کشور […]

رئیس شورای اصناف کشور گفت: امروز، اصناف در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان نظام و انقلاب بسیار هوشمندانه و کارشناسانه عمل میکنند و چنان ثابت قدم و به موقع وارد میدان می شوند که همگان بر ایمان، ولایتمداری و وفاداری اصناف به انقلاب و نظام اسلامی اذعان می کنند.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: امروز، اصناف در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان نظام و انقلاب بسیار هوشمندانه و کارشناسانه عمل میکنند و چنان ثابت قدم و به موقع وارد میدان می شوند که همگان بر ایمان، ولایتمداری و وفاداری اصناف به انقلاب و نظام اسلامی اذعان می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف کشور” قاسم نوده فراهانی” در گرامیداشت روز بسیج اصناف در قالب همایش بزرگ کاسبان امین در مهدیه تهران در حضور فرماندهان بسیج اصناف و روسای اتحادیها و مجامع امور صنفی استان های تهران و البرز افزود: اصناف درطول تاریخ، از صدر اسلام تاکنون نقش مهمی در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور داشته اند، به جرائت می توان گفت، هیچ تشکلی به اندازه اصناف نتوانست خدمات مورد نیاز کشور را در دوران های  مختلف به خصوص قبل و بعد از انقلاب ارائه دهد.
وی ادامه داد: به طورکلی اصناف در انجام وظایف خود نسبت به انقلاب و نظام چنان مقتدرانه و صادقانه وارد شدند و نسبت به تثبیت آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی اصرار ورزیدند که امام راحلمان “اصناف را  بازوان ستبر انقلاب نامیدند” و بعد از رحلت ملکوتی ایشان نیز این تشکل بزرگ با حضوری آگاهانه و پرشور و با تمام ظرفیت و توان  در کنار رهبری فرزانه انقلاب و دولت در هر صحنه ای حضور داشته و کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشتند.

فراهانی تصریح کرد: همکاری و تعامل این تشکل صنفی با بسیج  نیز در همه عرصه ها از نوع همکاری و تعامل یک خانواده بوده، به طوریکه بسیاری از رؤسای اتحادیه اصناف خودشان از فرماندهان پایگاههای بسیج اصناف هستند به عبارت دیگر، بسیج و اصناف یک تن واحدند و  جدایی پذیر نیستند. این عملکرد مناسب سبب شد که اصناف همیشه و در همه حال مورد اعتماد مسئولان نظام قرار گیرند.

وی تاکید کرد: امروز اصناف تمامی برنامه های دشمنان را رصد می کنند و در مقابل آن برنامه های دفاعی خود را پیاده می کنند. در طول ۳۴ سال تحریم کشور این اصناف بود که بازار و واحدهای صنفی را همانند سربازان در پایگاهها و پادگان های نظامی  آماده به خدمت و دفاع در برابر دشمنان نگه داشت و نتایج آن را هم می بینیم که هرگز اجازه نداد دشمنان از ابزار تحریم بتوانند به کشور و نظام آسیب بزنند.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: البته مشکلات و سختی هایی وجود دارد، باید هم باشد زیرا هر کشور و نظامی که بخواهد حقانیت، دفاع از مظلومان و عدالت را در این دنیای بی عدالتی که قدرت های بزرگ به پا کرده اند، را پیاده کند باید برخی از فشارها و مشکلات را هم تحمل کند، مگر در زمان رسول الله (ص) و دوران پیاده سازی اسلام و همچنین ائمه اطهار این فشارها و مشکلات نبود.

وی تصریح کرد: اما در حوزه های اقتصاد، اصناف با تمام توان و ظرفیت از دولت آقای دکتر روحانی حمایت خواهند کرد، تا دولت با آرامش بیشتری بتواند به برنامه ریزی و اجرای آن نپردازد.

نوده فراهانی افزود: اصناف تمام تلاش خود را برای کنترل و هدایت بازار داخلی انجام خواهد داد تا ضمن حمایت از طرح ۱۰۰روزه دولت مبنی بر ایجاد یک تحول در وضعیت معیشتی خانواده ها  بتواند در این زمینه نیز کنار دولت باشد و از حقوق مصرف کنندگان نیز دفاع کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز مدیران اصناف در تلاشند، با تقویت، کنترل، نظارت دقیق و مدیریت بازار، ساماندهی و شناسایی کامل خوشه های صادراتی و توانمندسازی نظام تولید، ایجاد زمینه لازم برای تشویق مردم به مصرف کالاهای تولید داخلی و سپس حضور موفق کالاهای داخلی را در بازارهای بین المللی را فراهم کند تا از این طریق بتوانیم بسترهای لازم برای رشد، و دستیابی به بازارهای هدف را در مقایسه با رقبای خود مهیا نمایند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف مسئولان اصناف، ساماندهی نظام توزیع کالا با هدف ارایه محصولات با کیفیت داخلی است اظهار داشت: ثبات و کاهش قیمت ها، حذف واسطه گری ها و سهولت دسترسی و خرید مطمئن برای مصرف کنندگان است که این یکی از برنامه های دارای ضرورت است که هر چه زودتر باید اجرایی شود.

وی نگاه ویژه دولت اقای دکتر روحانی به صنوف تولیدی به خصوص تولیدی های اصناف که در اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها بیشتر آسیب را دیده اند، را جدی و مهم ارزیابی کرد، گفت: این  می تواند یک فرصت مناسبی برای کمک به تولید کالاهای مورد نیاز کشور و همچنین کمک به ایجاد اشتغال در کشور باشد.

وی ادامه داد: اما از همه مهمتر توجه به  فرهنگ مصرفی خانواده در کشور است که متاسفانه طبق آمارها هر خانواده ایرانی حدود ۱۵۰ برابر هر خانواده کشورهای دیگر میل به انبار و ذخیره سازی کالا در منازل دارد.

وی افزود: این موضوع هم به اقتصاد کلان کشور وهم به وضعیت گردش کالا در بازارهای داخلی و از طرفی به وضعیت اقتصادی خود خانواده ها آسیب می زند. به طوریکه این عادت سبب می شود که افراد سود جو با ایجاد یک جو روانی در مورد کمبود یک کالا خانواده ها را تشویق به خرید و انبار آن در منازل کنند.

وی گفت: برای این منظور باید تلاش های زیادی شود تا از این موضوع جلوگیری شود و خانواده ها به جای انبار کردن کالا در منازل با امنیت و اطمینان کامل فقط به میزان نیاز خود خرید کنند و سرمایه خود را به جای انبار کردن کالاهای مصرف در منزل در تولید و سایر بخش ها هزینه کنند تا به اقتصاد خانواده هم کمک شود.

نوده فراهانی تاکید کرد: فرهنگ یک جامعه، اساسی ترین و مهم ترین  پایه های حفظ ساختار و اصول آن جامعه است و هرگونه اثرگذاری نابجا فرهنگی  و رفتار و کردار مغایر با فرهنگ اصیل یک جامعه،  می تواند یک جامعه را به سوی بحران و نابودی ببرد به طوریکه تاثیر آن به مراتب مخربتر و طولانی تر از تاثیرات اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز جامعه صنفی کشور  باید با سرلوحه قرار دادن ارزش های رفتاری و اعمال مردان بزرگ صنفی از جمله شهید لاجوردی ها، امانی ها، عراقی ها و غیره، گامی مهم را درحفظ اصول و ارزشهای  اسلامی در بازار و رعایت حقوق مردم بردارند.

نوده فراهانی اظهار داشت: امروز اصناف و بازار در شرایط حساس و ویژه ای هستند، اصناف با عملکرد ماندگار در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸سال دفاع مقدس و نیز دوران پیشرفت وتوسعه و سازندگی درشرایط فعلی که آمریکا و همپیمانانش آخرین تیرهای شکننده و تمامی داشته هایشان را در قبال کشور عزیزمان شلیک کرده و می کند و با استفاده از ابزارهای بی تاثیر و تکراری تحریم، جهش علمی، اقتصادی و فرهنگی کشورمان را هدف گرفته اند اعلام می دارند: ایران اسلامی دارای سرمایه بی پایان و با عظمتی همچو مقام معظم رهبری، دولت امید و تدبیر، مردمی تلاشگر و آزاد ، دیندار و شهادت پیشه است، پس دشمنان ایران با کدامین اندیشه و اطمینان و جرائتی  فکر ضربه زدن به این کشور و نظام اسلامی را در سر خود می پروراند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=22
  • ارسال توسط :
  • 490 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نوده فراهانی: اصناف در مقابل توطئه دشمنان نظام هوشمندانه و کارشناسانه عمل کردند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.