• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

نیازی به افزایش فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در شهرهای کوچک نیست

  • کد خبر : 1563
  • 21 آذر 1395 - 10:31
نیازی به افزایش فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در شهرهای کوچک نیست

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف در شرایط رکودی توانستند ۲۵ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص دهند و با رفع موانع کسب و کار قادر هستند که این سهم را به ۴۰ درصد ارتقا دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در هفتمین اجلاسیه دوره […]

علی فاضلی - رییس اتاق اصناف ایرانرئیس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف در شرایط رکودی توانستند ۲۵ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص دهند و با رفع موانع کسب و کار قادر هستند که این سهم را به ۴۰ درصد ارتقا دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران از تعامل بی نظیر فی مابین اصناف و دولت و همچنین با تقدیر از معاون اول رئیس جمهور در واگذاری طرح برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه به اتاق اصناف ایران و صدور دستور العملی به هیات وزیران برای توجه به مصوبات اتاق اصناف، گفت: اگرچه دست هایی به دنبال شیطنت و افتراق بین دولت و اصناف بودند اما دفاع معاون اول رئیس جمهور از ۲۹ اتحادیه صنفی موجب شد تا اتحادیه های صنفی در جایگاه قانونی خود تثبیت شوند.

*اصناف می توانند ۴۰ درصد از سهم اشتغال را به خود اختصاص دهند
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اصناف در شرایط رکودی توانسته اند ۲۵ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص دهند و با رفع موانع کسب و کار می توانند ۴۰ درصد از سهم اشتغال کشور را از آنِ خود کنند، تصریح کرد: در دوره پسابرجام اصل بر این است که موانع موجودِ بر کسب و کار بنگاه های اقتصادیِ داخلی رفع شود.

*دستِ رد به سینه بنگاه های کوچک و متوسط زده می شود
وی بر اعطای تسهیلات و تمهیدات ویژه به بنگاه های کوچک و متوسط تاکید کرد و افزود: متاسفانه تا به امروز حتی یک ریال تسهیلات برای ایجاد شهرک های صنفی به مجموعه اصناف داده نشده و همواره در بحث اعطای تسهیلات و تمهیدات دستِ رد به سینه ی بنگاه های کوچک و متوسط زده می شود و در چنین شرایطی بخش تولیدی سرمایه های خود را به سوی دلالی و واسطه گری غیر مفید سوق می دهند.
فاضلی گفت: اگرچه بازار بزرگ ایران توسط اصناف مدیریت می شود اما در کمال تاسف باید گفت که اتحادیه های صنفی ما ابزار لازم را برای کنترل بازار در دست ندارند.
وی متذکر شد: ساختار بازرسی اصناف ۱۷ ماه است که حتی یک ریال دریافتی نداشته است و ما از محلِ بودجه ی نداشته ی اتحادیه های صنفی ساختار بازرسی اصناف را اداره کردیم.
رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه این نکته را مورد اشاره قرار داد که ۴۸ درصد از اشتغال کشور با بخش خدمات به خود اختصاص داده است این درحالیست که سهم خدمات در کشور های توسعه یافته ۶۰ درصد است.
وی همچنین با تاکید بر رشد و توسعه فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در کشور گفت: سهم فروشگاه های زنجیره ای در کشور ما ۴ درصد است که باید این سهم ارتقا پیدا کند اما لازمه توسعه فروشگاه های زنجیره ای بزرگ آن است که شرایط و زیر ساخت های آن فراهم شود. ضمن آنکه این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که فروشگاه های زنجیره ای بزرگ باید در شهرهایی بزرگ و شهرهایی که قابلیت ایجاد فروشگاه های بزرگ را دارند، افزایش پیدا کند نه در شهرهای کوچک.

*اصناف یک نماینده در شورای عالی کار و مالیات ندارند
فاضلی به وجود سه میلیون بنگاه صنفی در کشور و ایجاد ۶.۵ میلیون شغل از سوی اصناف اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه جمعیت بزرگ اصناف، یک نماینده در شورای عالی کار، تامین اجتماعی، شهرسازی و شورای عالی مالیات ندارد.
وی ادامه داد: همگان شاهد بودند، در شرایطی که کشور در شرایط رکودی شدید قرار داشت، مالیات های اصناف را افزایش دادند که این روند تا سال قبل ادامه داشت و در سال جاری با دستور و درایت معاون اول رئیس جمهور این موضوع حل و فصل شد.
*اصناف برای تجهیز صندوق های فروش آمادگی دارند اما به شرط آنکه…
رئیس اتاق اصناف ایران در مورد راه اندازی صندوق های مکانیزه فروش در اصناف نیز تصریح کرد: اصناف آمادگی تجهیز به صندوق های مکانیزه فروش را دارند اما به این شرط که آیین نامه نصب صندوق های فروش تصویب و به ما ابلاغ شود ضمن آنکه با توجه به حرکت از بخش سنتی به بخش مدرنیته، نظام آموزشی را در بحث صندوق های فروش جدی بگیریم و سازمان امور مالیاتی موضوع آموزش و نحوه فعالیت اصناف با صندوق مکانیزه فروش را در برنامه های خود لحاظ کند.
وی به موضوع قاچاق کالا اشاره کرد و ضمن بیان این مطلب که متاسفانه کالاهای ممنوعه به ویژه در بحث میوه و تره بار به وفور در بازار پیدا می شود و پیدایش این عارضه به این دلیل است که اختیارات لازم را از اتحادیه های صنفی ما گرفتند و به اصناف اجازه ورود نمی دهند، افزود: کشور ما در بحث آجیل و خشکبار، تولید بادام هندی را ندارد اما این محصول به وفور در بازار وجود دارد که لازم است به اتحادیه های صنفی اجازه دهیم که برای واردات آن اقدام کنند تا معضلات حل و فصل شود.

*بنگاه های صنفی برای اولین بار به بازارهای جهانی راه پیدا کردند
فاضلی همچنین اعلام کرد: برای اولین بار بنگاه های صنفی ما در بحث پوشاک، کیف و کفش در بازار های جهانی و بین المللی راه پیدا کردند.
وی در پایان با اشاره به حضور دکتر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران و ضمن بیان این مطلب که عدم مداخله دولت در بازار ارز و مسکوکات نمودِ فوق العاده ای داشته است و شایسته تقدیر است، گفت: موضوع ال سی های داخلی از مباحثی است که باید با بانک مرکزی در مورد آن مباحثی را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1563
  • ارسال توسط :
  • 393 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نیازی به افزایش فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در شهرهای کوچک نیست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.