• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

وام ۵ میلیارد دلاری مسکو به ایران از طرف روسیه مطرح شده بود

  • کد خبر : 1192
  • 08 شهریور 1395 - 12:28

به گزارش افکارنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  پیرامون مصوبه مجلس مبنی بر ارائه مجوز به دولت برای اخذ وام ۵ میلیاردی دلاری از روسیه اظهارکرد: این موضوع علی رغم روند قانونی به عنوان مصوبه در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح نشد و بلافاصله در صحن علنی مجلس پیشنهاد داده شد […]

وام 5 میلیارد دلاری مسکو به ایران از طرف روسیه مطرح شده بود

به گزارش افکارنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  پیرامون مصوبه مجلس مبنی بر ارائه مجوز به دولت برای اخذ وام ۵ میلیاردی دلاری از روسیه اظهارکرد: این موضوع علی رغم روند قانونی به عنوان مصوبه در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح نشد و بلافاصله در صحن علنی مجلس پیشنهاد داده شد و نمایندگان درباره آن تصمیم گیری کردند.

 

وی با بیان اینکه یک هماهنگی از پیش تعیین شده در خصوص تصویب این پیشنهاد در مجلس اتخاذ شده بود خاطر نشان کرد: آنچه که درباره این موضوع در مجلس مطرح شد پیرامون این بود که روسیه از یک سال پیش پیشنهاداتی را مبنی بر ارائه تسهیلات به ایران از جمله اعطای وام با نرخ ۲ درصد مطرح کرد که ایران نیز با آن موافقت کرده است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: البته بنده باید به این نکته اشاره کنم که همه کشورهای اروپایی در شرایط فعلی چون در حال رکود به سر می برند آمادگی کاملی را دارند که در نقاط مختلف دنیا سرمایه گذاری انجام دهند و یا تسهیلات ارائه دهند که اعطای وام ۵میلیارد دلاری روسیه به ایران نیز در این دسته از موارد قرار دارد از این رو روسیه در اعطای این وام به ایران کار خیلی بزرگی را انجام نداده است زیرا عمده کشورهای اروپایی در شرایط فعلی حائز این وضعیت هستند.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه با توجه به قرابت و نزدیکی که نسبت به سایر کشورهای اروپایی با ایران دارد پیشنهاد اعطای وام را به ایران مطرح کرده است که کشورمان نیز این موضوع را قبول کرده است.

 

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این پیشنهاد روسیه در مجلس مطرح شد و مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت تاکید کرد: قرار است این وام ۵ میلیارد دلاری در پروژه های عمرانی از سوی دولت مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی پیرامون اینکه آیا دولت جزئیات مصرف این وام را برای مجلس مشخص کرده است خاطر نشان کرد: آن چیزی که در مجلس مورد تایید نمایندگان قرار گرفته است کلیات دریافت وام از روسیه بوده است از این رو بدون شک دولت باید برای مصرف این وام جزئیان آن را به مجلس در قالب پیشنهاد ارائه دهد تا نمایندگان آن را مورد بررسی و در نهایت مورد تصویب قرار دهند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید این موضوع را مد نظر قرار دهد که برای مصرف این وام باید از مجلس مجوز دریافت کند زیرا در شرایط فعلی تنها کلیات این طرح مورد تصویب قرار گرفته است.

 

وی درباره اینکه چه زمانی این وام به ایران داده می شود تاکید کرد: چون دریافت این وام نیازمند طی کردن مراحل تشریفاتی است بعید به نظر می رسد که امسال در اختیار دولت قرار گیرد و احتمالا این موضوع به سال آینده موکول خواهد شد.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1192
  • ارسال توسط :
  • 421 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وام ۵ میلیارد دلاری مسکو به ایران از طرف روسیه مطرح شده بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.