• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

وجود فرار مالیاتی از ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان

  • کد خبر : 1040
  • 16 مرداد 1395 - 12:13
وجود فرار مالیاتی از ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی: رقم فرار مالیاتی در کشور به حدود ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ؛سیدکامل تقوی نژاد در پایان نشست با فعالان بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این باره سازمان امور مالیاتی […]

رئیس کل سازمان امور مالیاتی: رقم فرار مالیاتی در کشور به حدود ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ؛سیدکامل تقوی نژاد در پایان نشست با فعالان بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این باره سازمان امور مالیاتی از ابتدای امسال، اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی را برای اعمال ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم و همچنین کمیته خدمات مودیان در اداره های استانی را راه اندازی کرده است.
وی اضافه کرد: همه تراکنش های بانکی مشکوک از مراجع مختلف دریافت شده و در اختیار این کمیته و اداره کل قرار می گیرد تا رسیدگی شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صاحبان این تراکنش ها، اگر در زمره مودیان مالیاتی نباشند با تشکیل پرونده، مالیات شان دریافت می شود.
تقوی نژاد افزود: با برنامه ریزی انجام شده، امسال حداقل ۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ شناسایی و وصول می شود که در بخش های مختلف وجود دارد.
وی گفت: آمار و اطلاعات لازم برای دریافت مالیات در بخش های تولید و واردات از مبادی رسمی وجود دارد، اما عمده فرار مالیاتی مربوط به قاچاق کالاها و همچنین زنجیره های ناشناخته ای است که در مرحله پس از تولید به وجود می آید.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره اختلاف در آمار فرار مالیاتی گفت: فرار مالیاتی موضوع ناشناخته ای است از این رو آمار اعلام شده برآوردهای مختلف با شیوه های گوناگون از جمله از طریق تولید ناخالص داخلی، میزان مالیات و یا نسبت سهم مالیات به تولید ناخالص داخلی است که این تفاوت ها را به وجود آورده است.
تقوی نژاد افزود: هم اینک سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی هفت درصد است که با برآورد کارشناسان می تواند به بیش از ۱۰ درصد نیز افزایش یابد.
تقوی نژاد خاطرنشان کرد: در صورت وصول ارقام مربوط به فرارمالیاتی، دستیابی به سهم ۱۰ درصدی امکان پذیر است که در قانون برنامه ششم توسعه نیز این موضوع را متعهد شده ایم.
وی ادامه داد: جهت گیری سازمان امور مالیاتی این است که با افزایش پایه های جدید مالیاتی، ایجاد منابع جدید برای دریافت مالیات و همچنین دریافت مالیات از منابع ناشناخته، افزایش درآمدها در کشور اتفاق بیفتد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در قانون دو نوع مجازات برای فرار مالیاتی در نظر گرفته شده که مورد نخست مربوط به پنهان کنندگان مالیات و مورد دوم مربوط به همکاران و مباشران در این پدیده است.
تقوی نژاد افزود: در قانون مالیات های مستقیم نیز مجازات های حقوقی و کیفری به این موضوع اضافه شده است و مواد ۲۷۴ تا ۲۷۷ قانون به این مساله اشاره دارد.
وی همچنین گفت: مجازات های نوع ششم می تواند برای این افراد از طریق شعبه های خاص و یا شعب فعلی اعمال شود.
تقوی نژاد اضافه کرد: در قانون جدید اجازه تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات مالیاتی به قوه قضاییه داده شده و بنده هم در نامه ای به رئیس قوه قضاییه، تکمیل این شعبه ها را به صورت خاص خواستار شدم.
لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1040
  • ارسال توسط :
  • 549 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وجود فرار مالیاتی از ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.