• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

پیشقدمی اصناف در نصب صندوق های مکانیزه قابل تقدیر است/ دولت حمایت کند

  • کد خبر : 1497
  • 13 آذر 1395 - 8:08
پیشقدمی اصناف در نصب صندوق های مکانیزه قابل تقدیر است/ دولت حمایت کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد اصناف در پیشقدمی نصب صندوق های مکانیزه قابل تقدیر است و اصناف در راستای اجرای این طرح برای کمک به شفاف سازی درآمدها به وظیفه خود به خوبی عمل کردند. عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: نصب صندوق مکانیزه فروش در […]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد اصناف در پیشقدمی نصب صندوق های مکانیزه قابل تقدیر است و اصناف در راستای اجرای این طرح برای کمک به شفاف سازی درآمدها به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: نصب صندوق مکانیزه فروش در اصناف، بر اساس اجرای قانون برنامه  توسعه و قانون مالیات های مستقیم مصوب مجلس شورای اسلامی است و هیچ کس نمی تواند بدون اذن مجلس مانع آن شده و اجرای آن را به تاخیر بیاندازد.

وی ادامه داد: استفاده از صندوق مکانیزه فروش فرآیند دقیق گردش مالی را مشخص و میزان درآمدها نیز به صورت شفاف نسبت مالیات ها را تعیین می کند و با ساماندهی آن هم مالیات های مستقیم و هم مالیات های غیرمستقیم از جمله مالیات ارزش افزوده به طور دقیق دریافت می شود.

وی با بیان اینکه با نصب صندوق مکانیزه فروش، دریافت مالیات واقعی آسانتر خواهد شد، گفت: اتاق اصناف ایران و شهرستان ها در این خصوص پیشقدم شده اند و لازم است دولت و سازمان امور مالیاتی نیز حمایت های لازم را تا اتمام این طرح بکار گیرد .

عزیزی افزود: صندوق های مکانیزه فروش ، همچنین اطلاعات دقیقی را نسبت به میزان اجناس و اقلام مورد کشور ارائه می‌دهند و این کمک می کند تا دولت میزان دقیق مصرف را در مناطق مختلف بداند و از سویی صاحبان مشاغل نیز بتوانند در زمان‌های مورد نیاز برحسب تقاضا به تامین اجناس مورد نیاز اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت حسابداری الکترونیکی حرکت کنیم، گفت: تمام کشورهای توسعه یافته اقتصاد الکترونیکی دارند در حالی که اکثر فروشگاه ها و واحدهای صنفی ما هنوز به شیوه سنتی کار می‌کنند ؛ لذا  نصب صندوق های فروش باید در اولویت قرار بگیرد تا شاهد اقتصادی پویا باشیم./ع/

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1497
  • ارسال توسط :
  • 430 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای پیشقدمی اصناف در نصب صندوق های مکانیزه قابل تقدیر است/ دولت حمایت کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.