• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

ژاپن صاحب بزرگ ترین صندوق ذخایر ارزی جهان شد

  • کد خبر : 1624
  • 28 آذر 1395 - 10:33

کاهش قابل توجه ذخایر ارزی چین در ماه دسامبر سال جاری میلادی موجب از دست رفتن عنوان بزرگ ترین صاحب ذخایر ارزی جهان از سوی این کشور شد و این عنوان را به ژاپن واگذار کرد. به این مطلب امتیاز دهید ۰%۰% به گزارش سرویس اقتصادی “جام نیوز” به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک»، بر […]

کاهش قابل توجه ذخایر ارزی چین در ماه دسامبر سال جاری میلادی موجب از دست رفتن عنوان بزرگ ترین صاحب ذخایر ارزی جهان از سوی این کشور شد و این عنوان را به ژاپن واگذار کرد.
دلار17 ژاپن صاحب بزرگ ترین صندوق ذخایر ارزی جهان شد

به این مطلب امتیاز دهید

۰%۰%

به گزارش سرویس اقتصادی “جام نیوز” به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک»، بر اساس گزارش وزرات خزانه داری آمریکا،  طی دهه ۱۹۸۰ میلادی که از آن به عنوان شکوفایی اقتصاد جهانی یاد می شود و حتی در طول دهه ۱۹۹۰ میلادی که رکود اقتصادی، جهان را فراگرفته بود ژاپن دارنده بزرگ ذخایر ارزی جهان بود.

 

این در حالی است که چین در سال ۲۰۰۸ میلادی به طرز قابل توجهی با جهش رشد اقتصادی موفق به پیشی گرفتن از حجم ذخایر ارزی ژاپن شد و عنوان بزرگ ترین صندوق ذخایر ارزی جهان را به خود اختصاص داد.

 

اما چین طی سال های اخیر به دنبال مواجه شدن با روند نزولی رشد اقتصادی و از سویی دیگر اعمال سیاست های اقتصادی محرک از سوی دولت ژاپن و تقویت بیشتر اوضاع اقتصادی این کشور، از گوی رقابت در عرصه ذخایر ارزی بازماند و بار دیگر ژاپن در صدر بزرگ ترین کشور صاحب صندوق ذخایر ارزی جهان قرار گرفت.

 

بر همین اساس، طبق گزارش وال استریت ژورنال، ذخایر ارزی چین در سه ماه سوم و چهارم سال جاری میلادی از ۱ تریلیون و ۲۵۰ میلیارد دلار به یک تریلیون و ۱۲۰ میلیارد دلار در ماه دسامبر کاهش یافت.

 

در حال حاضر ذخایر ارزی ژاپن یک تریلیون و ۱۳۰ میلیارد دلار است؛ این در حالی است که ذخایر ارزی چین با رسیدن به یک تریلیون و ۱۲۰ میلیارد دلار به کمترین رقم از سال ۲۰۱۲ میلادی به بعد رسیده است.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1624
  • ارسال توسط :
  • 426 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ژاپن صاحب بزرگ ترین صندوق ذخایر ارزی جهان شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.