• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

کالای قاچاق از ویترین ها حذف شد/سهم ۷۰ درصدی تولیدات داخلی در بازار لوازم خانگی

  • کد خبر : 1787
  • 15 دی 1395 - 10:41
کالای قاچاق از ویترین ها حذف شد/سهم ۷۰ درصدی تولیدات داخلی در بازار لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: بدنبال اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، کالای قاچاق از ویترین ها حذف و کالاهای تولید داخل و واردات رسمی، جایگزین آنها شده است.  «محمد طحانپور» در نشست خبری مشترک «عباس هاشمی» مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: خیابان های جمهوری،‌ […]

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: بدنبال اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، کالای قاچاق از ویترین ها حذف و کالاهای تولید داخل و واردات رسمی، جایگزین آنها شده است.

 «محمد طحانپور» در نشست خبری مشترک «عباس هاشمی» مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: خیابان های جمهوری،‌ شریعتی و سه راه امین حضور، سه مرکز توزیع لوازم خانگی در شهر تهران است؛ این واحدها توجیه شده اند که با فروش کالای قاچاق با آنها برخورد می شود و متضرر می شوند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رییس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: با قدرت می توان گفت بخش مهمی از کالاهای قاچاق از سطح بازار جمع آوری شده است.
طحانپور سهم تولید داخل در تامین نیاز بازار داخلی به لوازم خانگی را ۷۰ درصد ذکر کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد نیاز کشور به لوازم خانگی از طریق واردات تامین می شود.
وی با انتقاد از اینکه سالهاست از طرف مسئولان این جمله مطرح می شود که «قیمت تمام شده کالاهای تولید داخلی رقابتی نیست» اما اقدامی در این زمینه انجام نمی شود، گفت: باید کمیته ای تشکیل و این مساله حل شود.
رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: باید به این پرسش پاسخ دهیم که چرا تولیدات برخی کشورها مانند ترکیه – که نفت، گاز و پتروشیمی ندارد – رقابتی است اما ما که به مواد اولیه ای مانند نفت، گاز و پتروشیمی دسترسی داریم، قیمت کالاهایمان رقابتی نیست.

** اراده ای برای اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا وجود نداشت
«حبیب الله» انصاری دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران نیز در این نشست خبری به موضوع طرح کارت اعتباری خرید کالا اشاره کرد و افزود: ماهیت کارت اعتباری برای ایجاد تقاضا در بازار بود؛ در ابتدا، برنامه این بود که به هر نفر ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات اعطا شود و محدودیتی برای افراد و نوع کالا در نظر گرفته نشود.
وی ادامه داد: متاسفانه بعد از ابلاغ و مطرح شدن این طرح، بانک مرکزی اعلام کرد که کالاهای خارجی هم مشمول این طرح می شوند.
انصاری به طرح مشکلات این صنعت پرداخت و گفت: نخستین مساله صنعت لوازم خانگی، بالا بودن نرخ سود تسهیلات است؛ چطور با نرخ سود ۲۲ تا ۳۰ درصد انتظار داریم توسعه سرمایه گذاری اتفاق بیافتد؟
وی عرضه نامناسب مواد اولیه مانند فولاد، قاچاق و واردات بی رویه و همچنین تعدد تعرفه ها را از دیگر موانع صنعت لوازم خانگی بیان کرد.

** سالیانه ۷۰۰ هزار دستگاه تلویزیون قاچاق می شود
«محمدرضا شهیدی» دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری نیز در این نشست به موضوع های مطرح شده در این زمینه پرداخت و گفت: نیاز کشور در بخش تلویزیون سالانه ۲ میلیون دستگاه است که با محاسبه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تولید داخل و واردات رسمی محدود، سالیانه ۷۰۰ هزار دستگاه تلویزیون به صورت قاچاق وارد کشور می شود.
وی به فعالیت قاچاقچیان لوازم صوتی و تصویری و شبکه عرضه آنها اشاره کرد و گفت: آنها به صورت تلفنی سفارش می گیرند و کالا را درب منزل تحویل می دهند و وجه را نیز پس از تحویل دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1787
  • ارسال توسط :
  • 463 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کالای قاچاق از ویترین ها حذف شد/سهم ۷۰ درصدی تولیدات داخلی در بازار لوازم خانگی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.