• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

کاهش مصرفِ نایلون و پلاستیک در خانوارهای ایرانی

  • کد خبر : 1464
  • 06 آذر 1395 - 13:15
کاهش مصرفِ نایلون و پلاستیک در خانوارهای ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: گزارش رسیده حاکی از آن است که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم ، از ظروف یکبار مصرف تا سه بار هم استفاده می شود. سیدرحیم مقیمی اصل در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران از افزایش ۳۵ درصدی قیمت نایلون و پلاستیک خبر […]

رئیس اتحادیه فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: گزارش رسیده حاکی از آن است که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم ، از ظروف یکبار مصرف تا سه بار هم استفاده می شود.

سیدرحیم مقیمی اصل در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران از افزایش ۳۵ درصدی قیمت نایلون و پلاستیک خبر داد و افزود: مصرف نایلون و پلاستیک نسبت به سال های گذشته کاهش داشته که دلیل آن علاوه بر گران شدن نایلون و پلاستیک به کاهش قدرت خرید مردم نیز برمی گردد؛ به طوری که گزارش شده که مردم ظروف یکبار مصرف را  تا سه بار هم مصرف کرده اند.

وی در ادامه در خصوص اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا در صنف نایلون و پلاستیک ضمن اعلام آنکه در تولید پلاستیک و نایلون خودکفا هستیم، گفت: در صنف نایلون و پلاستیک قاچاق نداریم و اکثر تولیدات ما ایرانی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پلاستیک و نایلون به صادرات پلاستیک و نایلون به کشورهای همجوار نیز اشاره کرد و گفت: اکنون فقط ۱۰ درصد واردات پلاستیک صورت می گیرد که این مقدار هم به دلیل آنکه تولید آن دسته از مواد مقرون به صرفه نیست، انجام می شود.

وی افزود: افزایش قیمت نایلون و پلاستیک ناشی از بالابودن نرخ مواد اولیه ای است که از سوی پتروشیمی ها در اختیار بخش تولید قرار می گیرد و تولیدکنندگان و خرده فروشان نقشی در افزایش قیمت ندارند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1464
  • ارسال توسط :
  • 230 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کاهش مصرفِ نایلون و پلاستیک در خانوارهای ایرانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.