• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

۲۴۰ برند تقلبی پوشاک خارجی در ایران شناسایی شد

  • کد خبر : 1029
  • 16 مرداد 1395 - 12:06
۲۴۰ برند تقلبی پوشاک خارجی در ایران شناسایی شد

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان با بیان اینکه ۲۴۰ برند تقلبی پوشاک خارجی در ایران تا به امروز شناسایی شده است گفت: ۲۵ برند خارجی در بخش پوشاک در ایران ثبت شدند و مدارک ۳۴ برد دیگر در دست بررسی است. ید الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: […]

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان با بیان اینکه ۲۴۰ برند تقلبی پوشاک خارجی در ایران تا به امروز شناسایی شده است گفت: ۲۵ برند خارجی در بخش پوشاک در ایران ثبت شدند و مدارک ۳۴ برد دیگر در دست بررسی است.

ید الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: برندهایی که تا به امروز در ایران فعالیت می‌کردند، ضابطه‌مند نبوده  و به واردکنندگان اجبار نمی‌شد که حتما باید برند خود را از صاحب برند اصلی دریافت کنند.

وی افزود: برای سامان دهی این امر در مرحله اول اصنافی که تحت عنوان برند در کشور فعالیت می‌کردند شناسایی شدند و به آنها اخطار دادیم که در صورتی ادعا می‌کنند نماینده برندی مانند  نایک در ایران هستید آیا از طرف آنها مجوز دارید یا خیر؟

شناسایی۲۴۰ برند تقلبی پوشاک خارجی در ایران

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ادامه داد: عدم داشتن نمایندگی رسمی فعالیت در ایران، علاوه بر سوء استفاده از برند خارجی از اعتماد مردم  سوءاستفاده می‌شود.

وی‌تصریح کرد: در کشور ۳۰۰ شرکت شناسایی شد که هرکدام برای خود نمایندگی‌های فروش صادر و از اسم برندها استفاده کرده بودند، اما از این تعداد تنها ۶۰ شرکت واقعاً نمایندگی شرکت اصلی بودند.

صادقی یادآور شد: حدود ۶۰ شرکت که قراردادی‌های خود را از کشور مبدأ به ما ارائه داده بودند به آنها مهلت داده شده است که قراردادی جدید  بر اساس معیاری‌های ما ارائه دهد به همین منظور به آنها کد ره‌گیری داده شد.

۲۵ برند پوشاک خارجی در ایران ثبت شدند

خاطرنشان کرد: تا به امروز در بخش پوشاک ۲۵ شرکت توانسته‌اند گواهی‌های ما  در بخش پوشاک را دریافت کنند و ۳۴ شرکت نیز کماکان برند آنها در دست بررسی است  در صورت ارائه مدارک لازم آنها را ثبت می‌کنیم.

صادقی گفت: برای اینکه ما در کشور خودمان را به روی برندهای خارجی باز نکنیم، شرایطی را برای ورود برندهای خارجی گذاشته‌ایم که لازمه استمرار نمایندگی آنها است.

وی در خصوص شرایطی که برای حضور نمایندگی‌های رسمی پوشاک خارجی در نظر گرفته شده است افزود: این برندها باید در قالب شخصیت حقوقی باشند و در مکان‌های عرضه باید صندوق فروش داشته باشند تا به سیستم امور مالیاتی ما وصل شوند و ۵۰ درصد کالایی که در سال اول به  کشور  ما وارد می‌کنند باید  در داخل ایران تولید شود یا از ظرفیت کار  داخل ایران تولید شود یا از ظرفیت کارخانه‌های خالی ایرانی استفاده کنند.

صادقی گفت: بر این اساس برندهای خارجی یا باید خود در ایران کارخانه احداث کنند یا  در صورت امکان با همکاری تولیدکنندگان ایرانی تولید کنند.

وی تاکید کرد: بر این اساس از برندهای خارجی تعهد گرفته می‌شود ۲۰ درصد از محصول خود را که در ایران تولید کرده‌اند به بازار خود، خارج از ایران صادر کنند و در مرحله بعدی باید ۱۰۰ درصد محصول خود را در ایران تولید کند؛ در غیر این صورت از بازار ایران خارج می‌شوند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1029
  • ارسال توسط :
  • 400 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۲۴۰ برند تقلبی پوشاک خارجی در ایران شناسایی شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.