• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

۳۰۰ هزار فقره بازرسی از صنوف سراسر کشور در مرداد ماه انجام شد

  • کد خبر : 1238
  • 15 شهریور 1395 - 11:33
۳۰۰ هزار فقره بازرسی از صنوف سراسر کشور در مرداد ماه انجام شد

آمار کل بازرسی از صنوف سراسر کشور توسط بازرسان اصناف در مرداد ماه سال جاری برابر با ۳۰۴ هزار و ۹۶۱ فقره بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در مرداد ماه سال جاری ۱۵ هزار و ۱۶۹ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد و ۲۱۷ میلیون […]

آمار کل بازرسی از صنوف سراسر کشور توسط بازرسان اصناف در مرداد ماه سال جاری برابر با ۳۰۴ هزار و ۹۶۱ فقره بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در مرداد ماه سال جاری ۱۵ هزار و ۱۶۹ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد و ۲۱۷ میلیون ریال تشکیل شد و تمام پرونده های متشکله به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است.

طی این دوره ۱۲ هزار و ۴۵۳ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که  ۶۱ درصد در بخش کالا و  ۳۹ درصد در بخش خدمات را نشان می دهد  که از مجموع شکایات دریافتی  ۲۴ درصد حضوری، ۶۰ درصد  تلفنی و ۱۶ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.

پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۲ هزار و ۵۹ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال گردید که از کل شکایات قابل پیگیری ۱۵ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۳ درصد متخلف، ۳۵  درصد غیر متخلف و ۱۷ درصد در دست بررسی است.

بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت قرمز، قند وشکر و در بخش خدمات مربوط به  مشاوران املاک و آرایشگران بود.

بر اساس گزارش معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، در ضمن بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1238
  • ارسال توسط :
  • 430 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۳۰۰ هزار فقره بازرسی از صنوف سراسر کشور در مرداد ماه انجام شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.